تابلوفرش ، فرش ماشینی ، تابلو فرش ماشینی ، تبدیل عکس به فرش تابلو فرش ماشینی

طرح این تابلو فرش به‌گونه‌ای است که هم طرفداران سبک سنتی و هم طرفداران… در این راهنمای خرید تابلو فرش انواع تابلو فرش را از نظر بافت و رنگ معرفی کرده و نکات مهم در انتخاب مدل مناسب را توضیح داده‌ایم. به فرشی که با نقش های هنری مانند طبیعت ، چهره ، گیاهان ، تاریخ و… بافته شده باشد و توسط قابی زیبا به اثر هنری تبدیل می شوند که به آنها تابلو فرش گفته می شود.اصولا این مدل از تابلوها بیان گر یک داستان و یا روایت می باشند. تابلو فرشهای دستباف معمولا از نخ های ابریشم، مرینوس، پنبه و پشم بافته می شوند و هر کدام از این نخ های در تعیین ارزش آن ها تاثیر گذار هستند. در بافت تابلو فرش های دستباف از چله های پنبه ای و ابریشمی استفاده می شود که نوع ابریشمی آن به دلیل ارزش بالای ابریشم و قیمت زیاد آن، دارای اصالت و قیمت بالاتری هستند.

  • تمایز اصلی فرش و تابلو فرش در این است که معمولا تابلوفرش ها طرح های متنوع تری از فرش ها دارند و همچنین ابعاد آن ها معمولا کوچکتر از فرش هست.
  • در کل جهان همیشه وقتی سخن از فرش و تابلو فرش به میان می آید بی شک اسم ایران در صدر این فهرست قزار می گیرد.
  • تابلوفرش‌ها طرح‌های متنوعی داشته و برای همین با سلیقه‌های مختلف سازگار هستند.

هنگام خرید به جنس فرش توجه کنید اگر هزینه کافی برای خرید دارید ما به شما پیشنهاد میکنیم فرش هایی که از نخ های طبیعی مانند ابریشم ، گل ابرشم ، پشم و یاغیره استفاده شده اند تهیه کنید. بافت تابلو فرش ادامه پیدا کرد تا نزدیک به 80 سال پیش مردم یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی به نام سردرود تصمیم گرفتن که بافت تابلوهای فرش را به صورت حرفه ای ادامه تابلو فرش چاپی بدهند. شهر فرش نیز در وبسایت خود این امکان را فراهم کرده و شما به راحتی میتونید تابلو فرش مورد نظر خود را از وبسایت شهر فرش خریداری کنید. تابلو فرش فرش های مدرن و جدید همیشه پرطرفدار ترین دسته را دربین خریداران دارند. تابلو فرش های طرح فرانسوی یکی از محبوب ترین و زیبا ترین تابلو فرش های موجود در بازار است.

هرچند که بسیاری از این آسیب‌ها با رفوگری و قالیشویی بر طرف می‌شود، اما بهتر است قبل از خرید تابلو فرش زیبا و یا تابلو فرش‌های دستباف دست دوم به این نکات توجه لازم را داشته باشید تا پس از خرید دچار مشکل نشوید. تابلو فرش دستباف فی الواقع یک فرش تصویری است که پر از نقش و نگاری بدیع است؛ به طوری که طرح‌های آن حتی جنبه روایتگری و داستان سرایی هم دارند. الیاف به کار گرفته شده در فرش دستباف شهر تبریز هم از نوع مرغوب و با کیفیت بسیار بالا هستند. در بعضی از تابلو فرش های ماشینی برای زیبایی و جلوه بیشتر تابلو ، شرکت تولید کننده از ابریشم مصنوعی در کنار نخ آکریلیک استفاده میکند. دقیقا به همین علت است که تابلو فرش های ماشینی نسبت به تابلو فرش های دستی از قیمت و ارزش کمتری برخوردارند.

برای مثال طرح طبیعت، پرتره، حیوانات، شعرهای معروف، آیه‌هایی از قرآن و نقاشی‌های مشهور مثل شام آخر، جزو رایج‌ترین طرح‌ها هستند. بنابراین دست شما در انتخاب باز است و می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که با روحیه شما سازگار باشد. تابلوفرش از محصولات هنری خاصی است که علاوه بر ارزش مادی از ماهیت معنوی بالایی نیز بهره‌مند است. خرید این محصول به‌عنوان بخشی از دکوراتیو منزل یا جهت هدیه و موارد مشابه پیشنهادی ویژه به‌شمار می‌آید. تابلو فرش که روزها ماه ها و حتی سال ها روی آن کار می شود و گره به گره بافته می شود قیمت ندارد.

مدل‌های مختلف تابلوفرش

عدم وجود نور منجر به ایجاد میکروب و حشراتی مانند بید در فرش خواهد شد. البته بیدخوردگی تنها در فرش‌های دستبافت اتفاق می‌افتد و برای فرش‌های ماشینی مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر قصد خرید تابلو فرش دارید، پیشنهاد می‌شود نوع بدون قاب آن را انتخاب کرده و پس از خرید خودتان قاب را جداگانه سفارش دهید.

تابلو فرش ماشینی طرح مینیاتور کد Y221

البته این نکته هم باید ذکر شود که تابلوفرش های تولید شده توسط این دست کارگاه ها از کیفیت طراحی، بافت و مصالح بسیار بالایی برخوردار هستند. دقت و ظرافت فرد پرداخت گر و خروجی نهایی پرداخت می تواند تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و بهای آن داشته باشد. پرداخت با نهایت دقت و ظرافت همراه با برجسته زنی می تواند جذابیت تابلو را دو چندان نماید و به جان تابلو فرش روح تازه ای ببخشد فلذا در حین خرید به نحوه پرداخت و برجسته زنی و دقت و کیفیت آن توجه مبرم را لحاظ نمایید. صنعت و هنر تابلو فرش برای مردمان تبریز بسیار مهم است زیرا بیش از چندین هزار نفر در این شهر از این صنعت کسب روزی می کنند. این صنعت در کنار خود مشاغلی مانند رنگرزی، پرداخت تابلو فرش، طراحی نقشه فرش، تولید دار قالی و … برای مردم تبریز ایجاد نموده است و عامل مهمی در ایجاد اشتغال برای مردم تبریز بوده است. تابلو فرش ها در بیشتر موارد درون قاب قرار می گیرند و برای زیبایی و جلوه بخشیدن به منزل، بر روی دیوارهای خانه نصب می شوند.

تابلوفرش ، فرش ماشینی ، تابلو فرش ماشینی ، تبدیل عکس به فرش تابلو فرش ماشینی

ممکن است با نگاه به تابلو فرش متوجه کجی بافت آن نشوید چراکه این مساله در طرح تابلو فرش گم خواهد شد و خیلی قابل تشخیص نخواهد بود. یکی از راه کارها برای پی بردن به این مشکل ، بررسی پشت تابلو فرش میباشد چراکه هرگونه کجی در بافت از این طریق قابل مشاهده است. طرح ، نقش و بازی رنگ در تابلو فرش چنان متنوع و متفاوت است که هر سلیقه ، نظر و خواسته‌ای را راضی و خشنود می‌کند. همانطور که گفتیم بهتر است تابلو فرش را بدون قاب بخرید تا هم از اصالت و کیفیتش مطمئن شوید و هم نوع قاب را به دلخواه خودتان انتخاب کنید. حتی اگر تابلو فرشی که می‌خرید قدیمی است، باید به پرداخت آن دقت کنید چرا که عمل روگیری تنها برای فرش‌های نو نیست و برای فرش‌های کهنه و قدیمی هم انجام می‌شود.

عمل سنگ زدن نیز به هنگام پرداخت گاها بر روی فرش انجام می‌شود که پیامد آن صیقلی شدن الیاف پشم است و همچنان رنگ‌های اضافه بر روی الیاف از بین می‌رود و در نتیجه تابلو فرش حالتی مخملی و ابریشمی پیدا می‌کند. عمل پرداخت تابلو فرش توسط دستگاه های موزر قدیمی و قدرتمند هم امکان پذیر است این امر بیشتر برای پرداخت تابلو فرش های کوچک کاربرد دارد. این نوع تابلوفرشها در طرحهای نیمه ابریشم و یا تمام ابریشم توسط استادان بافته می شود. فرش‌های دستباف را با توجه به نقشه و طراحی آن‌ها، به دو دسته فرش‌های شهری و فرش‌های روستایی و عشایر، تقسیم بندی می‌کنند.

تابلو فرش‌ها در انواع سایزهای ۲۰۰×۳۰۰، ۱۰۰×۱۵۰، ۸۰×۱۲۰، ۷۰×۱۰۰، ۵۰×۷۰، ۳۵×۵۰ سانتی‌متر و یا حتی سایزهای سفارشی و خاص تهیه می‌شوند. انتخاب طرح، رنگ و مدلی تابلو فرش، کاملاً به نوع دکوراسیون و پس از آن به سلیقه شما وابسته است. مثلاً یک طرح کاملاً مدرن در دکوراسیونی که سنتی و کلاسیک است به دل نمی‌نشیند. شما مشتریان عزیز می توانید با خرید مستقیم تابلو فرش از بافنده و یا خرید مستقیم از شهر تبریز و سردرود با قیمت های بسیار مناسب تری تابلو فرش های ارزشمندی بخرید.

تابلوفرش دستباف