جاهای دیدنی اهواز مکان های دیدنی اهواز گردشگری اهواز نقشه اهواز جاکاو کاوشگر دیدنیهای ایران | behgardi

حمام نفت، نشان دهنده رفاه و ثروتمندی مردم اهواز است و از آثار ملی مهم ایران محسوب می شود. خوشبختانه دانشگاه سه گوش جزو آن دسته از جاهای دیدنی اهواز است که توجه ویژه‌ای به آن می‌شود. همین موضوع باعث شده که در طول این سال‌ها بارها مورد مرمت و بازسازی قرار بگیرد تا از تخریب آن جلوگیری شود. پل سفید اهواز به سرعت توانست به یکی از جاهای دیدنی اهواز تبدیل شود و نظر گردشگران را به خود جلب کند.

یکی از پلهای معروف اهواز، پل سفید است که نماد شهر اهواز محسوب می شود. مردم اهواز علاقه زیادی به پل سفید دارند و معمولا روی این پل جمع می شوند و منظره زیبای رود کارون را از روی پل سفید می بینند. این پل زیبا، ۱۳ متر ارتفاع دارد و طولش بیشتر از ۵۰۰ متر است. نکته جالب درباره پل سفید این است که به عنوان اولین پل معلق ایران شناخته شده است. در سفر به اهواز شما می توانید این پل زیبا و تاریخی را ببینید و لذت ببرید.

چند مورد از تفریحات هیجان‌انگیز تهران را می‌شناسید؟(قسمت اول)

شاید اگر مردم غیور جنوب کشورمان نبودند، روند جنگ به شکلی دیگر جاهای دیدنی اهواز به پایان می‌رسد. هر مرد، زن یا کودکی که در خیابان بود، باغیرت تمام جنگید و از خاک و ناموس خود دفاع کرد. زمانی که خاطرات جنگ مرور می‌شوند، اشک در چشمان هرکسی حلقه می‌زند. وظیفه نسلی که شاهد رشادت این عزیزان بودند این است که اجازه ندهند یاد و خاطره شهدا و مبارزان بر حق از بین برود. به همین خاطر در اهواز، کانون دفاع و جنگ تحمیلی، موزه زن و دفاع مقدس افتتاح شد. جالب است بدانید محوریت اصلی این موزه، زنان رزمنده‌ای است که هم‌پای مردان، مردانه جنگیدند و غیرت ایران و ایرانی را به رخ جهان کشیدند.

  • مردم خوزستان همانند دمای بالای ۵۰ درجه شهرشان بسیار خون گرم، خوش مشرب و مهمان نواز هستند.
  • اهواز همانند بسیاری از شهرهای دیگر جنوبی کشور، جزو شهرهای بسیار مهم از نظر اقتصاد و تجارت به حساب می‌آید.
  • به همین خاطر چندین و چند پل مختلف قدیمی یا جدید روی رودخانه به چشم می‌خورد.
  • در کنار تماشا و خرید از بازار عبدالحمید، می‌توانید به خانه دادرس از تماشای خانه دادرس در نزدیکی این بازار قدیمی نیز لذت ببرید.
  • در پل هفتم اهواز یا پل آبشار، آب رودخانه کارون به بالا کشیده می شود و به وسیله فواره ها دوباره به داخل آب می ریزند.
جاهای دیدنی اهواز مکان های دیدنی اهواز گردشگری اهواز نقشه اهواز جاکاو کاوشگر دیدنیهای ایران | behgardi رودی که هنوز هم پیکر شهدای ما زیر خربارها گل و لای آن پنهان شده است. رودی که خاطرات تلخ بسیاری را در خود جای داده و شاید این رود حاصل اشک مادرانی است که جوانان خود را در آن پنهان می‌بینند. کارون بزرگترین و طولانی‌ترین رود ایران است که امکان کشتیرانی نیز در آن وجود دارد. دسترسی رودخانه کارون به آب‌های بین‌المللی، بر اهمیت آن افزوده است.

جاذبه های گردشگری شهر پره سر

پمپ‌ها آب را از داخل رودخانه بالا می‌کشند و فواره‌ها از دو سمت پل آن را دوباره به داخل رودخانه می‌ریزند. نورپردازی خلاقانه نیز چاشنی کار شده تا آبشار پل هفتم به یکی از زیباترین جاهای دیدنی اهواز تبدیل شود. اگر می‌خواهید به هتل بروید هتل پارس یکی از بهترین هتل‌های این شهر است.

سوالات متداول در مورد جاذبه های دیدنی اهواز