فولاد گستر کیانی تولید و فروش انواع مفتول و محصولات مفتولی | foulka

همچنین سیم مسی کلیه ترکیبات آن از فلز مس خالص تشکیل شده است و به (Oxygen-free copper wire) می گویند. گفتیم مفتول های شاخه ای که نوعی از مفتول های مسوار هستند که برای تولید آن ها نیاز به دستگاهی برای تاب گیری است و به صورت شاخه ای بسته بندی میشوند قیمت مفتول مسوار شاخه ای بر اساس وزنشان تعیین میشود. آلیاژهای فلزی جزء مهم ترین مواد اولیه در صنایع هستند که گستره بسیار وسیعی را شامل می شوند. بر خلاف اسم این محصول، ترکیبات کمی از مس را در آن شاهد هستیم (2 درصد). اما همین میزان مس و البته وجود ترکیبات آنتیموان باعث افزایش سختی مسوار و نامگذاری آن به این نام شده است.

قیمت مفتول مسوار در حالت های مختلف

مفتول مسوار ، غالباً به سه شکل کلاف ، قرقره و شاخه با قطر متغیر بین ۱ تا ۹ میلی متر تولید شده و در بازار خرید و فروش می شوند. با اینکه تفاوت اندکی در قیمت سیم مسوار شاخه و کلاف است ولی اکثرا قیمت مفتول مسوار کیلویی محاسبه می‌شود یکی از کاربرد های خاص و مهم مفتول مسوار ، جوش فلزات است. مفتول مسوار از قطر 1 تا 8 میلیمتر و در 2 نوع شاخه و کلاف تولید میگردد و کاربردهای خاصی از جمله جوش فلزات و …. دارد.مفتول مسوار در واقع مفتول آهن است که بعد از انجام آخرین مرحله کشش  و رسیدن به سایز مورد نظر وارد ۲ وان که به ترتیب اول اسید شویی میشود تا سیم تمیز شود و آلودگی از سطح ان از بین برود. از کاربردهای سیم مفتول مسوار در دوران قرون وسطا برای ساخت کلیسا و خانه ثروتمندان اعیان نشینان، استفاده از مفتول مسوار می شده و با گذشت زمان برای لوازم و تجیهزات آشپزخانه نیز مورداستفاده قرار گرفته است. یکی از ویژگی های بسیار مهمی که این مفتول دارد، تغییر رنگ ندادن آن ها پس از ترکیب با مس و نقره می باشد.

برای اخذ قیمت مفتول مسوار سایزهای نامبرده میتوانید به جدول قیمت مفتول مسوار از قیمت تمامی سایزهای مسوار مطلع شوند و یا اینکه با مراجعه به جدول قیمت مفتول که یک جدول بزرگتر و جامع تر است از قیمت کلیه مفتول ها مطلع شوند. مفتول مسوار به سبب تولید آن با فلز مس، مسوار نام گرفته است. همانند مفتول گالوانیزه که به سبب گالوانیزه کردن مفتول سیاه نام‌گذاری شده است.

نحوه سفارش مفتول مسوار از درب کارخانه

همچنین لازم به ذکر است که از مفتول آن برای ساخت سیم‌های مختلف استفاده می‌شود. قیمت مسوار با توجه به عوامل عدیده‌ای تعیین می‌گردد که در ادامه می‌بینیم. مفتول مسوار در واقع همان مفتول آهنی می‌باشد که از ترکیب آلیاژ قلع و مس تشکیل می‌شود. این محصول در صنایع مختلفی مانند صنعت خودروسازی، صنعت مفتول‌سازی، ساخت تجهیزات صنعتی و فروشگاهی، ساخت تجهیزات آشپزخانه، تولید باکس‌ها، قفسه‌ها، رخت آویز و … کاربرد دارد.

روش تولید سیم مفتول مسوار چگونه است؟

وجود آنتیموآن و مس ، باعث سختی بیشتر این نوع از مفتول ها می شود و بر مقاومت و دوام این نوع از مفتول ها افزایش پیدا صنایع مفتولی می کند. نقطه ی ذوب فلز مسوار پایین است و معمولاً بین ۱۷۰ تا ۲۳۰ درجه سانتی گراد متغیر است. که این متغیر بودن نقطه ی ذوب ، بستگی به ترکیبات و مواد تشکیل دهنده ی این نوع از مفتول ها دارد. اول اسید شویی می شود تا سیم تمیز شود و آلودگی از سطح ان از بین برود.

  • معمولا آلیاژها زمانی که با مس و نقره ترکیب می‌شوند، رنگ آن‌ها تیره و کدر می‌شود.
  • مفتول های مسوار به خاطر داشتن ترکیبات مس، آنتیموان و قلع بسیار مقاوم هستند، خاصیت چکس خواری دارند و بسیار نرم و انعطاف پذیر هستند اما در عین حال طول عمر بالایی دارند.
  • انعطاف‌پذیری و چکش خواری بالا این محصول و همچنین سختی آن در برابر پوسیدگی باعث شده که بسیاری از صنایع از این محصول استفاده‌های کاربردی ببرند.
  • امروزه ، فلزات دارای آلیاژ های گوناگونی هستند که یکی از انواع آن ها ، آلیاژ مسوار است.

فولاد گستر کیانی تولید و فروش انواع مفتول و محصولات مفتولی | foulka