راهنمای استفاده از کیبورد کامپیوتر و کلیدهای میانبر در ویندوز با تصویر نارستان

صفحه پشتی را به دقت روی صفحات ماتریسی در جای صحیح قرار دهید. به همین دلیل قبل از وارد کردن پیچ‌ها باید رزوه‌ها را تراز کنیم. این کار را با چرخاندن پیچ در خلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام می‌دهیم تا زمانی که صدای کلیک تراز شدن رزوه‌ها را بشنویم. مراقب باشید که موی گربه، انسان، سگ یا هر موجود دیگری در اطراف کلاهک‌ها قرار نگیرد. اکنون باید ورقه‌های ماتریسی را دقیقاً در جای خود قرار دهید.

  • همانطور که پیش تر اشاره کردیم قیمت کیبورد کامپیوتر با توجه به انواع مختلف و نوع کاربری آن متفاوت می باشد.
  • بعضی از کمپانی ها پک هایی شامل یک موس و کیبورد را ارائه می کنند تا نیازی به انتخاب موس و کیبورد به صورت جداگانه وجود نداشته باشد.
  • در کیبوردهایی که کلیدهای آن ها برای ارسال سیگنال به سیستم نیاز به نیروی زیادی دارند، در بلند مدت منجر به خستگی کاربر شده و استهلاک آن کیبورد نیز بالا خواهد رفت.
  • با این حال ما برای شروع، تعریفی دقیق‌تر از تعریف عامه را برای صفحه کلید کامپیوتر ارائه می‌کنیم.
  • این اتصال در حالت کلی به دو نوع نوع با سیم (Wired)، بی سیم (Wireless) تقسیم می شوند.

در تعمیر کیبورد کامپیوتر توجه داشته باشید که اگر کلیدهای خراب در زمان تست هر یک از کانکتورها ظاهر نشدند، یعنی تراشه انکودر مشکل دارد. ما می‌توانیم به دقت تمام ردهای روی برد انکودر را بررسی کنیم و هر شکست پیدا شده را تعمیر کنیم. در مقاله راهنمای خرید بهترین کیبورد برای کامپیوتر سعی کردیم نکات مهم برای خرید کیبورد را به زبان ساده ارائه دهیم و شما را با مهم ترین ویژگی های این محصولات آشنا کنیم. با این وجود در آخر این شما هستید که باید گزینه مناسب را از بین ده ها و شاید صد ها کیبورد موجود در بازار انتخاب کنید. برای استفاده از صفحه کلید عددی برای وارد کردن اعداد، Num Lock را فشار دهید.

قیمت انواع کیبورد

اکثر کامپیوترها دارای صفحه کلید مجازی هستند که در صورت آسیب دیدن کیبورد یا در دسترس نبودن از آن می‌توانید استفاده کنید. کیبوردهای پروجکشن نوعی از کیبوردهای مجازی هستند که با USB به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل شده و از طریق دستگاه کوچکی مانند پروژکتور صفحه کلید را روی میزتان نمایش می‌دهد. شما می‌توانید به سادگی روی صفحه کلید پروجکشن مانند صفحه کلید معمولی تایپ کنید.

خرید کیبورد کامپیوتر

از مهمترین مزایای کیبورد بلوتوثی این است که برای اتصال به کامپیوتر و لپ تاپ نیازی به دانگل usb نیست. مدل های تاشو کیبور بلوتوثی با توجه به ماهیتی که دارند به راحتی حتی داخل جیب جا می‌شوند و می‌توانید آن‌ها با خود جا به جا کنید. معمولا این کیبوردها در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند و جنس پلاستیکی دارند. استفاده و جا به جایی این کیبوردها راحت تر از سایر مدل‌ها است؛ اما برای استفاده از آن‌ها نیاز به سطح صاف و سخت دارید.

به همین دلیل هنگام بازی با کیبوردهای مکانیکی، نسبت به کیبوردهای ممبران، کاربر بازخورد بیشتری را از هر دکمه دریافت می‌کند و می‌تواند واکنش سریع‌تری به اتفاقات درون بازی داشته‌باشد. امروزه کیبوردهای بی سیم به دلیل کاربرد همه جانبه آن محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. صفحه‌کلیدهای بی‌سیم می‌توانند از طریق بلوتوث برای اتصال به رایانه‌ها بدون سیم استفاده کنند. برخی از این کیبوردها برای اتصال به کامپیوتر نیاز به دانگل بلوتوث دارند. کیبورد بیسیم از طریق دانگل به درگاه USB لپ تاپ یا رایانه وصل می‌شود. نوع دیگر کیبورد بیسیم نیازی به دانگل نداشته و مستقیما از طریق بلوتوث به دستگاه مورد نظرتان وصل می‌شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار