شیر پروانه‌ای butterfly-valve خرید، قیمت و مشخصات-پتروسا | kasrasaran

نرم افزارهای متداول در این حوزه ٍ PDMS، Auto-Shrink و Elit می باشد. که نرم افزار Elit با وجود قدیمی و ساده تر بودن این نرم افزار نیز مورد تایید سازمان آتش نشانی نیز می باشد. چرخش 90 درجه‌ای دستی شیر می‌تواند شیر را به طور کامل باز و بسته کند. از این شیرها در صنایع مهمی چون ایمنی، نفت و پتروشیمی، صنایع غذایی، دارویی، تامین و تصفیه آب، استفاده از سوخت و در کاربرد دوغاب‌ ها استفاده می‌شود. شیرهای بزرگ معمولاً مجهز به گیربکس هستند و به همین علت هزینه بالاتری دارند.

مزایای استفاده از شیر پروانه ای چیست؟

در ساخت دیسک باترفلای ولو معمولا از چدن، آلومینیوم، کربن استیل، استنلس استیل، آلومینیوم برنز و آهن انعطاف پذیر ساخته می‌شود. اگر به دنبال خرید شیر پروانه ای با سرعت بالا هستید، پیشنهاد ما به شما نوع پنوماتیکی یا باد است. این مدل در دو نوع تدریجی و قطع و وصلی در بازار موجود است و در مواردی به کار می‌رود که محدودیتی برای کمپرسور باد وجود نداشته باشد. می‌توان گفت که قیمت شیر باترفلای ولو پنوماتیکی در مقایسه با دیگر گزینه‌‌ها کمتر است. در مورد انتخاب جنس مناسب برای شیر Butterfly Valve هم حتماً باید به سیال عبوری از آن توجه ویژه ای داشت. اما برای انتخاب شیر بر اساس ساختار گیربکس و عملگر (اکچویتور) باید به دقت مورد انتظار از شیر و میزان نیروی لازم جهت باز و بسته کردن شیر توجه کرد.

دریچه های فلزی (Metal Valves)

شیری که بیشتر به کار تأسیسات فشار قوی می‌آید،‌ شیر پروانه‌ای سه آفست است. در این شیر محور کُنتاکت نشیمن‌گاهِ دیسک، آفست است که کنتاکت لغزشی بین دیسک و نشیمن‌گاه را کاملاً برطرف می‌کند. نشیمن‌گاهِ شیرهای سه آفست فلزی است در نتیجه می‌توان آن را طوری ماشین‌کاری‌ کرد که موقع تماس با دیسک حالت بدون نشتی ایجاد کند.

دریچه های دیگر به دلیل توانایی باز و بسته شدن در یک چهارم دور انتخاب می شوند. از بین انواع دریچه ها، شیر پروانه ای به دلایل مختلف از جمله برخی از موارد ذکر شده به عنوان وسیله کنترل استفاده می شود. عملیات نصب و راه‌اندازی شیر پروانه‌ای به دلیل وزن سبک و طراحی خاص آن، نسبت به شیر فلکه کشویی راحت‌تر است و فضای کم­تری اشغال می‌کند. این مورد به‌ویژه در شرایطی که محدودیت فضا وجود داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است. در این نوع شیر پروانه‌ای، دمای عملکرد شیر به نوع لاستیک آب‌بند مورد استفاده در آن و قابلیت تحمل دمایی لاستیک آب‌بند بستگی دارد.

پرسش های متداول شیر پروانه ای

شیر پروانه‌ای butterfly-valve خرید، قیمت و مشخصات-پتروسا | kasrasaran آلیاژ نیکل آلومینیوم از 10 درصد آلومینیوم، 5 درصد نیکل و 5 درصد آهن تشکیل شده است. تنها عیب این آلیاژ سرعت بالای خورده شدن آن به نسبت استنلس استیل است. شیر پروانه ای گیربکسی از سایز کوچک تا بزرگ (۸ تا ۸۸ اینچ) در بازار عرضه می شود که با نصب گیربکس بر روی آن ها، انتقال نیرو با چرخ دنده های حلزونی به دیسک انجام می شود. این نوع شیر به علت داشتن کارایی بالا از پرمصرف ترین شیرها در صنایع مختلف است.

  • شیر یا ولو های کشویی که جهت تنظیم دقیق میزان جریان به کار میروند و اغلب از جنس چدن هستند.
  • ساختمان آن از يك بدنه معمولي و يك صفحه مدور كه تقريباً در وسط قرار دارد تشكيل شده است.
  • یکی دیگر از انواع شیر پروانه ای بدون فلنج، به نام لاگ تایپ یا انتهای خط شناخته می‌شود که 4 تا 20 گیره دارد و معمولا با استفاده از پیچ و مهره متصل می‌شود.
  • پراستفاده ترین آلیاژهای نیکل در ساخت شیرها Inconel, Incoloy, اینجا را بررسی کنید Hastelloy هستند.
  • در شیرهای پروانه ای گیربکسی سیگنال دار چرخش فلکه ی متصل به محور شیر پروانه ای سبب باز و بسته شدن شیر پروانه ای می شود.
  • شیر هایی از جنس چدن و مناسب برای تنظیم و قطع و وصل جریان سیالات.