اتاق فرار علمینه | allescape

امروزه این بازی در کشور از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد که هزینه شرکت در آن با توجه به محل بازی، سناریو و… متفاوت است. بدون شک تمام افراد فعال در این حوزه به هدف کسب درآمد مراحل فوق را طی می کنند و امید به این موضوع باعث میشود تا تلاش زیادی داشته باشند. درآمد حاصل از راه اندازی اتاق فرارها بر اساس فاکتورهای مختلف افزایش یا کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال، اگر بتوانید سناریوی حرفه ای و هیجان انگیزی را طراحی و آن را در محیطی مناسب اجرا کنید، قطعا افراد زیادی جذب آن خواهند شد. علاوه براین، میزان درآمد از این راه تا حد زیادی به موقعیت مکانی و شهری که اتاق فرار در آن ساخته شده است بستگی دارد.

اتاق فرار نفوذ

اتاق فرار علمینه | allescape

مساله بسیار مهم در این زمینه این است که علاقه مندان به این بازی و جامعه هدف در اسکیپ روم ها، جوانان می باشند. خیلی‌ها فکر می‌کنن اگه طراحی اتاق فرار رو خودشون بر عهده بگیرن؛ می‌تونن توی هزینه‌ها صرفه جویی کنن و زودتر به سوددهی برسند. اما نکته مهم اینه که قلب تپنده یک بازی، سناریو و چالش‌های اونه و باید بیشترین زمان رو برای طراحی بازی صرف کنین. مشاوره گرفتن از افرادی که قبلا اتاق فرار راه اندازی کردن؛ می‌تونه خیلی کمک کننده باشه.

معمای خوب، معماییه که ابزارهای لازم برای حل رو به شکل غیر ملموسی در اختیار بازیکن قرار بده. پاداش یک اتاق فرار، پول و جوایز مادی نیست؛ بلکه این پاداش می تونه هرچیزی باشه مثل کلید یا کارت هایی که بازیکنا در روند بازی پیدا می کنن. مهم اینه که بازیکن در جریان بازی نتیجه تلاش ها شو ببینه و بازی یه بازخورد مستقیم و فوری داشته باشه. خیر، پکیج های بازی های دنیای واقعی هستند که به دلیل رایج بودن تفریح اتاق فرار تعداد بیشتری از پکیج ها از این نوع بازی هستند، اما علاقه مندان به انجام کارهای جدید نیز میتوانند با استفاده از پکیج های نقش و ماجرای موجود , بازی خاص خودشان را داشته باشند.

با توجه به رقابت بسیار زیاد اتاق فرارها در شهرهای مختلف در جذب کاربر، لذا لازم است تمام گام های ساخت اسکیپ روم با در نظر گرفتن جزئیات کامل انجام بسته های اداری اتاق فرار شود. تاج اسکیپ یکی از بزرگ ترین تیم های فعال در حوزه ساخت و طراحی اتاق فرار ترسناک، دلهره آور و هیجانی می باشد و در ادامه به روند طی شده برای پروژه های این حوزه اشاره خواهد داشت. طراحی اتاق فرار از مهم ترین و اصلی ترین گام ها برای فراهم کردن شرایط ایده آل در اسکیپ روم ها می باشد که مجموعه گسترده از کارها از قبیل طراحی سناریو، آماده سازی محیط و دکور و غیره را شامل میشود. در طراحی و راه اندازی اتاق فرار لازم است هزینه های متعددی پرداخت شود از قبیل هزینه ایده پردازی و طرح سناریو، آماده سازی زیرساخت برای اجرای ایده ها، نورپردازی، نوع تجهیزات اتاق فرار، هوشمند سازی و طراحی دکور به کار رفته و تعداد وسایل مورد نیاز! لازم به ذکر است، محاسبه هزینه های طراحی اسکیپ روم کاملا تخصصی می باشد و به همین دلیل قیمت نهایی پس از بررسی شرایط توسط کارشناسان ما ارائه می شود. شرایط محیطی که اسکیپ روم در آن راه اندازی میشود تاثیر بسیار زیادی بر نوع سناریو و تجهیزات مورد نیاز برای پیاده سازی آن خواهد داشت.

  • شکل‌ها، ابعاد و رنگ‌ها باید به دقت انتخاب بشن تا به احساسات و تصویرسازی بازیکن‌ها از فضای سناریو کمک کنن.
  • اما نباید فراموش کنیم که با وجود این قاعده، هنوز نحوۀ جریان بازی مهمه.
  • نگارش سناریو بازی ممکن است کاری آسان به نظر برسد؛ اما نوشتن سناریوی باکیفیت، فرآیند مفصلی دارد که نیاز به داشتن اندک دانش روانشناسی، طراحی بازی و آشنایی با گروه مخاطب دارد.
  • در غیر این صورت، جریان و سیالیت بازی قطع می شه و مانع تجربۀ مطلوب و لذتبخش می شه.

اتاق فراری که امروزه در همه جای دنیا هست، یا یک اتاق است یا راهرویی با چندین اتاق در خانه ای بزرگ البته استثناء هایی هم هست مانند اسکیپ روم های ترسناکی که در داخل جنگل قرار دارند. اتاق فرار ها معمولاً بین 60 تا 120 دقیقه هستند و در این مدت شرکت کنندگان باید به هدف نهایی برسند حال میخواهد حل یک معما باشد یا پیدا کردن قاتل یک داستان. هیچ اسکیپ رومی به صورت یک نفره نیست و همیشه تیم ها باید بین 4 تا 12 نفر بسته به نوع اتاق فرار باشند. همچنین شرکت کنندگان باید بین رده سنی 14 تا 60 سال باشند و این عدد نیز با توجه به نوع اسکیپ روم متغیر خواهد بود مثلاً برای برخی از اتاق فرار های ترسناک، زده سنی بالای 18 سال گاه 20 سال است. در حین کار بر روی موسیقی متن بازی اتاق فرار فهمیدیم که هر اتاق، جریان بازی منحصربه‌فرد خود را دارد؛ اما یک روند کلی نسبتاً ثابت وجود دارد که تقریباً در همه بازی‌ها مشترک است. معمولاً در دقایق ابتدایی بازی، بازیکنان اشیاء موجود در اتاق را کشف می‌کنند.

ژانر بازی اسکیپ روم