باتری یو پی اس قیمت باطری ups تعمیر باتری یوپی اس خرید باطری-مستر انرژی پلاس

با وجود این که چرخه مربوط به هر دو نوع باتری یو پی اس اسید سرب و لیتیوم یون به حداکثر تعداد و توان شارژ یا تخلیه آن ها بستگی دارد اما معمولا تعداد چرخه های لیتیوم یون 10 برابر بیشتر از اسید سرب است. به طور کلی وقتی که مواد شیمایی داخل باتری یو پی اس رو به اتمام باشد، باطری نیاز به تعویض پیدا می کند. باطری UPS بر اساس نوع مواد شیمایی که در ساخت آن استفاده می شود به انواع مختلفی تقسیم می شود. این مواد در عمر و ظرفیت باتری تاثیر گذار بوده و حتی می توانند باعث ایجاد تغییراتی هم در محل نگهداری آن ها https://mrenergyplus.com/ شوند. برخی از انواع باتری یو پی اس قابل بازیافت و برخی دیگر قابل تعمیر هستند. معمولا تمام باتری های تولید شده توسط برند های معتبر، دارای دستورالعمل و نکات مربوط به نگهداری و حمل هستند که رعایت آن ها باعث می شود استفاده از این باطری UPS برای مدت های طولانی تری امکان پذیر گردد.

به طور کلی رایج ترین باتری یو پی اس در بازار ایران باتری سیلد اسید است. البته در سال اخیر برخی از کارخانجات اقدام به تولید باتری یوپی اس ژل (ژل تایپ) نیز کرده اند. زمانی که برق قطع می شود یا اختلالی در آن ایجاد می شود، باطری یو پی اس فعال شده و شروع به کار می کند، تا وقتی که برق شهری دوباره بازیابی شود و یا سوئیچ به برق ژنراتور به طور کامل اتفاق بیوفتد. در چنین شرایطی مجددا باطری برای استفاده در آینده، شروع به شارژ شدن می کند و به این چرخه، چرخه تخلیه گفته می شود. زمانی که باطری برای اولین بار روی UPS نصب می شود، 100 ظرفیت نامی خود را به طور کامل دارد. به ازای هر بار تخلیه و شارژ مجدد بعدی، ظرفیت نسبی آن با درصد کمی کاهش پیدا می کند.

  • به عنوان مثال این محدودیت‌ ها شامل وزن و ابعاد باتری، میزان رطوبت و دمای محیط و همچنین راندمان چرخه دشارژ و شارژ باتری می باشد.
  • این باتری ها دارای دو ترمیتال مثبت و منفی می باشند که ترمینال (قطب) مثبت به رنگ قرمز می باشد.
  • برخی از انواع باتری یو پی اس قابل بازیافت و برخی دیگر قابل تعمیر هستند.
  • باتری های فاراتل یکی از معتبر ترین برند های تولیدی باتری های یو پی اس هستند.

سیستم این دستگاه در میان برق شهری و دستگاه مصرف کننده قرار می‌گیرد و علاوه بر تنظیم برق شبکه، مانع از بروز اختلالات می‌شود. سیستم‌های یو پی اس آنلاین از فناوری به نام تبدیل دوگانه برای محافظت بالا در برابر ولتاژ ورودی غیرعادی و تنظیم ولتاژ خروجی استفاده می‌کند. این فرآیند باعث می‌شود که یو پی اس‌ها بهترین انتخاب برای تجهیزات حیاتی، مکان‌هایی با شرایط حساس و دستگاه‌هایی باشند که به ویژه به کیفیت برق حساس هستند. UPS به طور مداوم برق ورودی AC را به برق DC تبدیل می‌کند، سپس برق DC را به برق خروجی AC با کیفیت بالا برای تجهیزات متصل تبدیل می‌کند. سیستم‌های UPS آنلاین می‌توانند وسیع‌ترین طیف ولتاژ ورودی را بپذیرند و معمولاً خروجی را بین ۲ تا ۳ درصد ولتاژ اسمی تنظیم می‌کنند. بهترین باتری یو پی اس، باتری VRLA یا همان باتری سیلد اسیدی است که کاربردهای مختلفی دارد.

یو پی اس‌ها دارای نرم افزار کنترل کامپیوتر برای ذخیره اطلاعات، پخش آلارم هشدار هنگام بروز مشکل و غیره هستند. همچنین این دستگاه‌ها هیچ‌گونه آلودگی در محیط زیست ایجاد نمی‌کنند و دارای قابلیت نصب و حمل‌ونقل بسیار ساده‌ای هستند. همچنین یو پی اس‌ها بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای وظیفه خود را انجام می‌دهند. زمانی که قصد خرید یو پی اس مناسب را دارید، بهتر است توجه کنید که اختلال برق چقدر بر تجارت شما اثر منفی خواهد داشت. با انتخاب یو پی اس مناسب است که می توانید از بروز صدمات جلوگیری کنید. اگر دستگاه های مهمی دارید که خاموش شدن آن ها برایتان غیرقابل قبول است، می توانید نسبت به خرید یو پی اس آنلاین اقدام کنید.

در واقع شرکت تولید کننده این باتری یو پی اس معمولا اطلاعات مربوط به زمان بندی شارژ این باتری یو پی اس را درج می کند. برخی از انواع باتری یو پی اس به نام باتری یو پی اس بدون نیاز به تعمیر و نگهداری شناخته می شوند. باتری‌ها قسمتی از منبع تغذیه هستند و وظیفه دارند تا در هنگام قطعی برق، انرژی را به دستگاه‌های متصل شده برسانند.

باتری یو پی اس برای کرکره برقی

در باطری یو پی اس AGM، الکترولیت در جدا کننده شیشه میکروفیبر متخلخل نگهداری می شود و الکترولیت باتری UPS ژل نیز از ترکیب اسید سولفوریک و سیلیس ساخته می شود. ویژگی های مثل قیمت خرید مناسب تر، مقاومت داخلی کمتر و نرخ شارژ یا دشارژ بالاتر باعث می شوند که باتری یو پی اس AGM به انتخاب مناسبی بین سایر انواع باتری اسید سرب تبدیل شوند. علاوه بر اینکه باتری‌ های یو پی اس از لحاظ ساختاری دارای دسته بندی های مختلفی هستند، از لحاظ ویژگی‌ های خاص هر نوع باتری نیز دارای تفاوت هایی می باشند.

انواع باتری یو پی اس

باتری یو پی اس قیمت باطری ups تعمیر باتری یوپی اس خرید باطری-مستر انرژی پلاس