بنابراین فضای مورد استفاده کاملا پر می شود

شرکت معماری و طرح و ساخت ریرا در سال ۱۳۸۰ با هدف خلق فضاهای نو و خاص با بهرهگیری از جنبههای نوین معماری معاصر، سایت architecture-pasargad تأسیس شد. یکی از همان طراحی فضاهای اداری است که “حامد کامل نیا” طراحی آن را براساس تلفیق کار و زندگی، توجه به شاخصه های معماری سبز انجام داده است و توانسته فضای اداری بی نظیری را خلق نماید، این آتلیه در بالاترین طبقه یک ساختمان اداری، تجاری در شهر مشهد قرار گرفته است. توده گذاری و جانمایی فضاهای داخلی در ساختمان، به علت طراحی بهترین شرایط جذب نور، معمولا همه به صورتی تعیین می شود که خانه بالاترین جذب نور را داشته باشد، در طراحی ساختمان های شمالی این کار ساده تر است، معمولا سالن پذیرایی و در صورت امکان آشپزخانه مشرف به حیاط طراحی می شود و اتاق خواب ها با نور گیر، رنگ مناسب خانه و اتاق و تهویه طراحی می شوند. شرکت اشکوسازه گستر مفتخر است که اولین شرکت ساختمانی دارای مجوز ثبت شده در ایران می باشد که به طور تخصصی به معرفی ، ارائه و اجرای سازه های سبک با بالاترین تنوع محصولات مرتبط می پردازد. به ویژه معماری بودایی، تنوع منطقه ای بسیار خوبی از خود نشان میدهد.

از سوی دیگر این استراتژی به برند اصلی اجازه میدهد تا حتی برندهای زیر مجموعه در یک بخش از با هم رقابت نمایند. سایت مرکز آهن اطلاعات دقیقی از قیمت ها در اختیار شما قرار میدهد و می توانید یک برآورد دقیق از هزینه ها داشته باشید. امروزه مدلسازی اطلاعات ساختمان تغییر شگرفی در صنعت ساختمان کشورهای پیشرفته به وجود آوردهاست و بهرهوری این بخش را افزایش دادهاست. از اصطلاح سازه یا ساختار در علوم گوناگون مانند مهندسی سازه ،مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو، مهندسی شیمی، زیستشناسی، ژنتیک، هوا فضا، اطلاعات رایانهای، علوم فراساحل همانند کشتیسازی استفاده میشود. این سبک هم همانند رنسانس از معماری کلاسیک یونان و روم پیروی می کرد با این تفاوت که عینا از قوانین و تناسبات معماری کلاسیک بهره می برد. همانند همان چیزی که در آثار تاریخی و باستانی به جای مانده از قرن های گذشته مشاهده میکنیم. در مورد آشپزخانه که قلب تپنده هر خانهای است، پیشنهاد میشود که حداقل مساحت آن، از ۱۰درصد زیربنای مفید واحدمسکونی کمتر نباشد. همچون مجموعهای از صفحات عمودی روی هم چیده شده در هر طبقه به وسیله عناصری منحنی به هم متصل میشوند ، آتریوم مرکزی از میان تمامی طبقات بالا میرود تا نور طبیعی را به قلب ساختمان وارد کند.

این ساختمان با معماری موریانه شکلی که دارد نقش کلیدی در گرمایش و سرمایش ساختمان ایفا می کند. این نگاه در مهندسی ساختمان و مهندسی خودرو به شکل طراحی ساختاری است که بتواند نیرو را به زمین یا تکیه گاههای مرتبط با آن انتقال دهد. سازه در مهندسی سازه عبارت است از یک عضو یا مجموعهای از اعضا که به منظور تحمل و انتقال نیرو به کار میرود. سازه بخشی از حجم است که بارهای وارده را تحمل و به محیط اطراف منتقل میسازد. تحمل وزن سازه بر روی پایه های اصلی عامل مهمی است که در طراحی به آن پرداخته می شود. وزن سبک پارچه باعث میشود تا به پروفیلهای فلزی سبکتری نیاز پیدا کرد. 1- مرحله برنامه ریزی در طراحی انواع سازه شامل بررسی مواردی است که الزامات و تجهیزات مورد نیاز و همچنین عوامل موثر بر طراحی را شامل می شود. مهندسان سازه آموزش دیده اند تا عناصر سازه را به طور دقیق طراحی کرده و در حین ساخت نظارت کنند.

ساخت خانه فرآیندی پیچیده است که نیاز به دانش معماری، کدهای ساختمانی، مقررات پهنه بندی و آگاهی از سایر عناصر اساسی ساخت و ساز دارد. این استانداردها، الزامات مورد نیاز برای طراحی و اجرای ایمن سازههای فولادی را ارائه میکنند. شایان ذکر است که در سازههای ساختمانی، بارها (بارهای مرده، زنده، زلزله، برف و باد) از طریق تیرچهها به تیر اصلی و از تیر اصلی به ستونها و از ستونها به پی منتقل میشود و پیها ،نیروها را به خاک منتقل میکنند. برای دیگر شرایط خاص نیز مقادیر یا ترکیبات بارگذاری متناسب در مبحث ششم پیشنهاد شدهاند. وقتی انسان با طبیعت مواجه میشود و امکاناتی که در طبیعت هست را استخدام میکند تا زندگی بهتری داشته باشد، برحسب اینکه چه امکاناتی در اطراف اوست، شرایط زندگیاش متفاوت میشود. ب – در اثر بارها و سربارهای استثنایی گسیخته نشود و فرو نریزد. الف – تحت اثر بارها و سربارهای متعارف آسیب نبیند. الف – تغییر شکل بیش از حد سازه یا اجزای آن بنحوی که به منظر یا عملکرد مناسب سازه اثر نامطلوب گذاشته و به ساز ه آسیب برساند.

این عملکرد در سازه کشتی در صنایع کشتیسازی نیز از اهداف طراحی است. به این ترتیب، انواع سازه، غیر استاندارد محسوب می شوند و پیامدهای جدی را در مواجه شدن با حوادث در پی خواهد داشت. مهندسان سازه با تجزیه و تحلیل سازه ای تعیین می کنند که چه نیروهای داخلی و خارجی می توانند بر سازه تأثیر بگذارند ، سپس سازه ای را با مواد و تقویت کننده مناسب برای برآوردن الزامات طراحی می کنند. ابتدا قرار بود این کلیسا ساختاری فولادی داشته باشد و با استفاده از بلوک های بتنی پوشانده شود و سپس گچ بری های مربوطه انجام گیرد. بنابراین تصمیم گرفته شد که ساختار کلیسای جوبیلی با استفاده از بلوک های پیش ساخته که دارای انحنای مضاعف هستند ساخته شود و سپس با استفاده از سیم های افقی و عمودی مونتاژ و متصل شود. منظور از پایایی این است که مصالح سازه کیفیت خود را در تمام طول عمر پیش بینی شده حفظ کند، بطوریکه در اثر پیری، فرسودگی، خوردگی و مانند آن، ایمنی و قابلیت بهر هبرداری سازه بیش از حد تقلیل نیابد.

ت – در مواردی که سازه برای عملکرد نامتعارف خاصی طراحی می شود ممکن است حالت های حدی دیگری متناسب با این شرایط خاص مطرح شوند ، که وقوع آنها ع ملکرد سازه را دچار اختلال کنند . پ- لرزش بیش از حد سازه در اثر بارهای بهره برداری، نیروی باد و یا عوامل دیگ ر بطور ی که در استفاده کنندگان از سازه ایجاد نگرانی کند و یا عملکرد سازه را مختل نماید. طراحی برخی از سازه ها، پیچیدگی ها و تجزیه تحلیل بیشتری را طلب می کند. در این قسمت، تحلیل چالش ها، مشکلات و ارائه راهکارها بر عهده تیم ناظر قرار می گیرد.

این بدان جهت است كه از لحاظ هندسی اختلاف بعدی در نحوه قرارگیری و جهت گیری اعضاء وجود ندارد. آجرها با یک چرخ زاویه­ای بریده می شوند تا سوراخ های بزرگی در آن ایجاد شود و به آن ها امکان می دهد تا در بلوک بالا و پایین ثابت شوند و قرارگیری در حالت های مختلف در کنار هم را ممکن می سازد. همچنین در بخشی از این فایل بطور کامل ضوابط و استانداردهای یک مجتمع مسکونی شامل همه اندازه ها بیان شده است. می توان آن را مجموعه ای از روش ها یا ابزارها توصیف کرد که برای تعیین مشخصات ایمن و مقرون به صرفه برای یک سازه مورد استفاده قرار می گیرد و اطمینان حاصل می شود که یک ساختار برنامه ریزی شده به اندازه کافی قوی است تا بار مورد نظر خود را حمل کند. ساختمانهایی که از نظر بلندا از اندازه مشخصی بلندتر باشند برج گفته میشود. تعداد کل واحدها 32 واحد میباشد که 25 واحد آن دروس تخصصی شامل ساختار منظر و محیط، مبانی نظری معماری منظر، تاریخ معماری منظر، قوانین محیط و نظامهای طبیعی پویا، روان شناسی محیط، طراحی منظر و محیط 1، طراحی منظر و محیط 2، طراحی منظر و محیط 3، گیاه شناسی کاربردی میباشد که گذراندن آن الزامی است.

ساختار های مستطیل شکل و شکلی ساده از ویژگی هایی میباشد که با مشاهده بناهایی با این خصوصیت میتوانیم تشخیص دهیم که در آن بنا، از معماری مدرن استفاده شده است. ارتفاع این حائلها اغلب 80 تا 180 سانتی متر است که به میزان خصوصی بودن محیط وابسته میباشد. بهترین حالت در طراحی آشپزخانه زمانی اتفاق میفتد که آشپزخانه با کمی عقبنشینی و با فاصله از جداره اصلی نما طراحی گردد تا ضمن بهرهبرداری از نور و تهویه طبیعی، از تابش نور مستقیم و گرمشدن بیشازحد آشپزخانه جلوگیری شود. منظور از طراحی سازه تعیین پیکربندی، ابعاد و مشخصات قطعات آن به نحوی است که سه هدف اصلی تعیین شده در بندهای تامین شوند. محل و مشخصات کاربری ها (برای ساختمان مسکونی مثلا آشپزخانه، اتاق خواب، هال، اتاق نشیمن و …) در این نقشه ها مشخص خواهد شد و در ادامه نقشه های سازه که توسط مهندس محاسب که یک مهندس عمران (و یا مهندس معمار برای ساختمان های کوچک) است، طراحی می شوند. یکی دیگر از مشهورترین سازه های بتنی جهان جزایر مصنوعی که در امارات متحده عربی واقع شده اند مکانی برای منزل های مسکونی و هتل ها هستند.

سبک معماری اسلامی که شامل معماری ایران در پس از اسلام نیز میشود، سبکی شناختهشده در جهان است. نکته دیگری که باید در مورد سبک معماری مورد توجه قرار گیرد این است که معماری و دکوراسیون داخلی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. بُعد زمان و مکان در کنار یکدیگر خصوصیاتی را برای ما پدید آورده است. دو بنای مجزای هتل، به وسیله پلی با نام Royal Bridge سراچه به یکدیگر متصل شده اند. در این روش طراحی قسمتی از ضریب اطمینان در بارها اثر داده می شوند و قسمتی از ضرایب اطمینان در مقاومتها.یعنی هم بارها بزرگ می شوند و هم مقاومتها کاهش داده می شود.توضیح اینکه عدم اطمینانی که در طراحی وجود دارد هم ناشی از بارها و هم ناشی از مقاومت هاست.بنابراین بهتر است هر دو عدم اطمینان به صورت جداگانه در نظر گرفته شود.در این روش می توان با اگاهی بیشتر نسبت به ظرایب اطمینان تصمیم گرفت.

ناظران حقیقی ساختمان دارای پروانه اشتغال نظارت در پایه های سه ، دو ، یک و ارشد میباشند . شیوه های اجرایی گوناگونی برای سقف ها و بام در سیستم LSF بکار گرفته می شود به طوری که انواع بام ها از فرم های ساده مسطح گرفته تا بام های متقاطع با شیب های غیر مساوی قابل اجرا می باشند. ساختمان این کلیسا که از بتن و شیشه ساخته شده است در منطقه Tor Tre Teste که در شش مایلی شرق روم و در یک مکان مسطح و مثلثی شکل واقع شده است. طراحی سازههای پیچیده در علوم مختلف، عموماً با کمک مهندسی سازه انجام میپذیرد. سازههای ساختمانی عموماً مجموعهای از اعضا هستند که وظیفه انتقال بارها را به زمین به عنوان تکیه گاه و جاذب انرژی مطلوب و مورد اعتماد بشر بر عهده دارند. این مرحله عموماً به صورت نقشه کشی فیزیکی و کار با نرم افزارهای رایانه ای پیگیری می شود. بخش بزرگی از طراحی سازه از طریق نرم افزارهای مهندسی انجام میشود، بنابراین یک متخصص نرم افزار و برنامه های رایانه ای در تیم مهندسی باید حضور داشته باشد.

درختان بلند قامت این مجموعه به سبب طراحی متفاوت و خاص آن در بخش های مختلفی از ساختمان دیده شده و در دل انحناهای بنا جای گرفته اند. برج شانگهای بلند ترین برج کشور چین با ارتفاع حدود 630 متری به عنوان دومین برج بلند دنیا است. در رابطه با مینیموم ارتفاع یک ساختمان بلند مرتبه تعریف واحد و استاندارد وجود ندارد ولی اکثراً روی ساختمانی با حداقل ارتفاع ۲۳ متر اجماع نظر دارند. مصالح ساختمانی که مصریها از آن استفاده میکردند عمدتاً انواع سنگ معدن و سنگ گرانیت بودهاست که با قایقهای عظیم از طریق رود نیل به مصر آورده میشدهاست. بر این اساس در طراحی سازه های فولادی و بتنی عمدتاً از سه روش استفاده می شود.

بازسازی ساختمان های اداری با اهداف متفاوتی صورت می پذیرد که علاوه بر نوسازی و بهسازی ساختمان های فرسوده اداری، مقاصدی همچون تغییر دکوراسیون داخلی و تغییر کاربری را نیز در این ساختمان ها فراهم می آورد. تمام تجهیزات، ماشین آلات، مواد اولیه و نیروی کار فراهم می شود و مراحل اجرای پروژه آغاز می گردد. استفاده از سایه بان، پنجره های کرکره ای امکان کنترل شرایط نامناسب را به صورت غیر خودکار (مکانیکی) یا خودکار (اتوماتیک) فراهم می کنند. این پوسته بر اساس هندسه ای متحرک و با سایه های مثلثی، شکل امروزی ساختمان های اداری در تهران را به خود گرفته است و توانسته رتبه دوم جایزه معمار سال 1393را از آن خود کند. تمام محدودیت هایی که ممکن است طراحی انواع سازه ها را دچار چالش کند به طور دقیق بررسی می گردد و راه حل های جایگزین و کاربردی ارائه می شود. بررسی استحکام ، ثبات و استحکام سازه ها.