خدمات مهندسی ساختمان

ساختمان باید تا حد امکان در محلی ساخته شود که از روشنایی مفید روز بهره برده و از تابش شدید نور و گرمای سایت architecture-pasargad خورشید دور باشد. یکی از مهم ترین نکات در طراحی داخلی ساختمان اداری توجه به افرادی است که در آن ساختمان مشغول به کار هستند و ساعت ها از روز خود را در آن محل سپری میکنند؛ به همین دلیل ایجاد یک فضا با ایده های خلاقانه باعث نشاط کارکنان و افزایش راندمان کاری شرکت میشود و شرکت های بزرگ و خلاق با آماده کردن محیط های الهام بخش به دنبال بهره بهینه از سرمایه های انسانی خود هستند. ساختمان کرایسلر که به سبک معماری آرت دکو ساخته شده، در طول سال ها به یکی از نمادهای شهر نیویورک تبدیل شده است. معماری رویا و عمل است؛ زمانی که آرمان شهر با ابزار و امکانات مواجه میشود. باید گفت امروزه معماری یک دانش میان رشته ای با سایر علوم، به ویژه علوم ریاضی و انسانی است؛ دانشی به وسعت یک اقیانوس که هر منطقه از این اقیانوس دارای عمقی نامحدود است. بی شک سبک باروک سبکی، بسیار مجلل و شکوهمند، پر عظمت، بیمانند و چشمگیر و نمادی از عظمت و اقتدار است که باعث میشود هر بیننده ای مجذوب آن شده و به این سبک علاقه مندشود.

لوکوربوزیه : بازی هوشمندانه احجام، زیر نور و سایه ها است و در جای دیگر میگوید معماری آن چیزی هست که قلب مرا می لرزاند؛ وی در تعریف اول به جنبه های بیرونی و فیزیکی اشاره دارد و در دومی به شور و هیجانی که از قرار گرفتن در فضای معماری به واسطه جنبه های زیبایی شناختی ایجاد میشود تاکید میکند. نورپردازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و وجود سایر موارد تجهیزاتی و لوله ها در ظاهر بیرونی ساختمان. در واقع تعریف معماری زمانی مهم شد که مرزهای دانش، بینش و آموزش معماری به صورت آکادمیک مورد توجه قرار گرفت و تخصص گرایی در جوامع انسانی مطرح شد، به این مفهوم که سازه از معماری جدا شده، متخصصین تاسیسات و نظایر آن به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کردند. بدین منظور در پژوهش حاضر به روش مفهومی -تحلیلی، و با اخذ و گردآوری اطلاعات از طریق روش جمع آوری اسنادی و کتابخانه ای به بررسی ادبیات موضوع ،و با استفاده ازروش میدانی،به طریق بازدید از سایت مورد نظر به طراحی مجموعه ی خانه ی معمار برای معماران خواهد پرداخت.تجزیه و تحلیل اطلاعات با روش فلوچارتی و رفت و برگشتی مابین کانسپت و پاسخ معمارانه به نتیجه می رسد.نتایج پژوهش نشان می دهدکه وجود یک مکان اختصاصی درخور،برای تعاملات اجتماعی و همفکری معماران الزامیست.همچنین با توجه به مطالعات صورت گرفته،می توان خانه ی معمار را در ردیف مکان های سوم که الدنبرگ (Oldenburg) از آن به عنوان فضاهای عمومی یاد می کند قرار داد و با استفاده از هشت ویژگی مکان موفق در بخش طراحی باعث ایجاد حس تعلق در این بنا شد.

فعالیت معمار منظر میتواند از طراحی یک پارک ملی تا طراحی زیرساختهای شهری و مدیریت زمینه ای بکر و احیا؛ اراضی مخدوش شده مثل معادن یا محوطههای دفن زباله را دربرگیرد. سبک معماری کلاسیک زمینه را برای ایدههای جدید و تحولات آینده با نما و ظاهر سنگین، باوقار، مجلل و تناسبات زیبنده و نیکو فراهم ساخت. این سبک با ملاحظه قوانین کلاسیک یونانیها در هنر، به سبک معماری آنها ظاهری جدید بخشید. ساختمانهایی با نما و ظاهری تازه تر و نوین که سنگفرشها، ستون ها و گنبدهایش به صورت جدی از معماری اصلی خود پیروی میکنند. این سبک دارای ظاهری با بدنه و پیکری گرد و ستونهای قطور میباشد. شرکت های خدماتی نظافتی باید دارای یک آدرس مشخص و دقیق باشند تا افراد از معتبر بودن آن اطمینان حاصل نمایند و اعتماد به شرکت هایی که دارای آدرس دقیق نیستند توصیه نمی شود. میتوانیم بگوییم علم و هنری است که ساختمان را با کیفیت، زیبایی، هندسی و مناسب با عملکرد آن طراحی میکند که برای انسان و فعالیت های روزانه اش مناسب است، پس از لحاظ روانشناختی ( روحیه و عواطف و غیره ) باید متناسب با نیاز استفاده کننده باشد. در تصویر زیر میتوانید تناسب وسایل کار با ابعاد بدن انسان را مشاهده نمایید.

معماری داخلی یعنی بهینه سازی و طراحی فضاهای داخلی عمارت و ساختمان ها که افزون بر زیبا سازی، بسیار کاربردی برای آرامش و آسایش انسان به منظور انجام فعالیت های روزمره انسانی است که در دنیا امروزی معماری داخلی به اسم یک هنر، یک صنعت، یک تکنیک، یک فن و یک حرفه شناخته شده است. هنگامی که قانون تدوین میشود، الزامآور است، منتها باید ضمانتش را دولت بدهد؛ البته گویا در گذشته دولت در بخشی که باید تضمین را تعقیب و ضمانت ایجاد میکرد، خیلی پافشاری نکرده و متأسفانه ما شاهد اجرای خوب و رعایت مقررات ملی ساختمان در سطح تهران و در سطح ملی نیستیم؛ یعنی مقررات ملی ساختمان، کلا در سطح ملی خوب رعایت نمیشود و مد نظر قرار نمیگیرد. انسانها الگوهای مختلف را در سطوح مختلفی مورد استفاده قرار میدهند، گاه الگویی را در بازهی زمانی و مکانی بسیار محدودی به کار میگیرند، چنین الگویی معمولاًٌ مد نامیده میشود. ستون های کم قطر و نازک همراه با قوس و انحناهای بسیار زیاد از ویژگی های بارز گوتیک میباشد. اگر به هر دلیلی ناظران در زمان اتمام مدت قرارداد نخواهند قراردادشان را تمدید کنند و دلایلی داشته باشند که مورد تایید سازمان استان قرار بگیرد، موظف هستند اتمام کار را همراه با تحویل کارهای انجام گرفته و گزارشی از وظعیت کار در زمان پایان مدت قرارداد به سازمان استان و مرجع صدور پروانه ساختمان ارائه کنند.

در این روش ابتدا ستونها، پلها و تیرها ساخته میشوند و سپس پلکان بین طبقات قرار داده میشود. و یا در مسیرهای بین جادهای کانکسها جهت ایجاد فضایی برای امداد و نجات و یا اورژانس مورد استفاده قرار میگیرند.حتی از این سازهها به عنوان کانکس سردخانه جهت نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی و یا داروها در بیمارستانها، سوپرمارکتهای بزرگ، فروشگاهها، کارخانجات صنعتی استفاده میشود. تفاوتی بین سبک باروک و سبک روکوکو وجود دارد. همین علت باعث شده اکثرا سبک روکوکو را جایگیزین باروک بدانند ولی برخلاف باروک که مدت زمانی طولانی محبوبیت داشت این سبک عمر کوتاهی داشت. استفاده از نور و نورپردازی، وجود سقف هایی که روی آنها نقاشی کشیده شده، تزیینات فراوان و مجذوب کننده، از ویژگیهای اصلی معماری باروک است. در این نوع از سازه های کابلی یک دسته کابل آویخته موازی با هم سقف را تشکیل میدهد. عواملی که باعث خلق کردن یک اثر معماری میشوند مانند عوامل اسکلتی و غیراسکلتی هستند و ممکن است، امکانات مالی هم اثر بخش باشد. در سبک معماری رنسانس از هندسهای با اشکال کامل مانند دایره و مربع در طراحی پلانها و نماها استفاده میشود که حس هارمونی و کمال را در چشم بیننده القا میکند. معماری هنر نو، از اشکال طبیعت و گیاهان الهام گرفته است.

هنر نو بیشتر از اشکال طبیعت و گیاهان اندیشه میگرفت. انواع سبک های معماری مانند : سبک کلاسیک، سبک رمانسک، سبک گوتیک، سبک رنسانس، سبک باروک، سبک نئوکلاسیک، سبک هنر نو، سبک ارت دکو، سبک مدرن، سبک هایتک و سبک پست مدرن را به صورت کلی تعریف کند تا بیشتر با سبک های مختلف آشنا شوید. استفاده تزیینی از اشکالی که مانند گیاهان بودند از خصوصیت های اساسی این سبک میباشد. ابزارهای کار یک طراح، عناصری مانند عناصر کف، فرم، دیوار، سقف، بافت، نور و رنگ هستند که در یک طرح تمام این عناصر باید به صورت مشابه و متناسب قرار بگیرند.

پژوهشگر و شهرساز ایرانی ، آقای منوچهر مزینی در کتاب عرصه های زندگی خصوصی و زندگی جمعی به جانب یک معماری انسانی، عواملی که باعث خلق زیر ساخت و پایه گذاری معماری میشود را مورد بررسی و توجه قرار داده است و این عوامل که بر معماری اثر گذار هستند به شش عامل متفاوت دسته بندی میشوند. جای گذاری تمامی المان ها، بر اساس ساختار پلان و بر هم نهشت هر واحد بر دیگری شکلگرفته و ارتباط تنگاتنگی میان فرم و عملکرد را به وجود آورده است. این سیستم ها به این دلیل متداول است که توان مصرفی بادزن و سرمایه گذاری اولیه آن ها کم است و یاعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند. The post اجرا تخصصی سیستم ارت و صاعقه گیر appeared first on نیازمندی ها. طراحی و اجرای سازه بتنی بابد توسط یک متخصص حرفه ای صورت گیرد، زیرا آرماتوربندی و قالب بندی کاملاً تخصصی بوده و وقت گیر است. در صورتی که ساختمان اداری به صورت یک ساختمان یک طبقه باشد؛ تابلوی مورد نظر برای نصب باید بالاتر از بام، قرار گیرد اما برای ساختمان های دو طبقه؛ طراحی و نصب تابلو باید به گونه ای انجام شود که مزاحم نما و پنجره های واحدهای فوقانی، نباشد.

رنگ های آرام، معتدل و ملایم با ترکیبی از طیف طلایی؛ بنفش روشن، زرد، صورتی روشن، آبی روشن، صدفی، کرم، گلبهی و سبز. به کار بردن رنگهای درخشان و تند و گرم سبز طلایی، قرمز. استفاده از رنگ هایی با تناژ تند برای کاغذ دیواری ها و دیوارها. حال با توجه به تعاریف ذکر شده مثل تمام مفاهیمی که در زندگی وجود دارد، اگر به دنبال تعریفی برای آن مفهوم باشیم، این تعریف باید کامل باشد با توجه به این که در عصر حاضر، عدم قطعیت در مباحث علوم پایه و نظریه نسبیت توسط فیزیک دانان نمیتوانیم برای بسیاری از مفاهیم، تعاریفی جامع و کامل داشته باشیم، چون این مفاهیم از فیلتر ذهن افراد مختلف می گذرد بنابراین تعاریف متعددی وجود دارد.

ویژگی های این سبک عبارتند از ساختمان های بزرگ، وسیع و باشکوه، سرستون های بلند و تراشیده، سنگ های قیمتی، چوب های کار شده و جلا خورده، درب ورودی بزرگ و با عظمت از ترکیب چوب و شیشه، طرح های خمیده یا گرد در ساختمان ها یا به طور کلی گرد بودن بنا، ستون هایی که به صورت دستی کنده کاری شده اند و کنگره دار هستند و در بسیاری از موارد متعلقات زینتی خاصی به آنها الحاق شده اند. یا در تعریفی دیگر میگوید : یکی از وسیع ترین شاخه های هنر و فناوری که در دنیای امروزی از ارزش و ارج بسیاری برخوردار میباشد، معماری است. یکی از این تفاوتها سادهتر بودن سبک روکوکو میباشد.

روکوکو در طراحی داخلی هم به چشم میخورد. کلیسای وست مینستر واقع در لندن، کلیسای جامع کلن در آلمان، کلیسای نوتردام پاریس مثال هایی هستند که سبک گوتیک در آنها به چشم میخورد. منشاء سبک باروک از ایتالیا میباشد و این سبک در قرن 17 ام و 18 ام در بخش اعظمی از کشورهای لاتین توسعه یافت. Architect واژه لاتین معمار میباشد که هم معنا با کلمه فارسی مهراز است. چرا کلمه سبک را به کار میبریم؟ سبک هایتک تمام لوازمات و تجهیزاتی که تا قبل از این در داخل بنا و ساختمان خودشان را نمایان میکردند را بیرون کشانده و به سوی ظاهر و نما بیرونی ساختمان انتقال داد. معمولا وقتی شرکت های خیلی بزرگ پروژه ای را می گیرند کل پروژه را به یک ناظر بیرونی می دهند یعنی یک قرارداد با یک ناظر می بندند و صفر تا صد مسئولیت های آن پروژه با همان ناظر بیرونی میباشد. از مهم ترین نشانه ای که میتوان این سبک را شناخت : گرد بودن اثر و به کار بردن الگو و طرح های خمیده، ساختمانهای گسترده و بزرگ، ستونها و دیواره هایی از بناهای برجسته که کنده کاری هایی به صورت دستی دارند و در اکثر موارد متعلقات زینتی منحصر به فرد که به آنها متصل شده اشاره کرد.

معماری علمی است که از سابقه ای دیرینه بهره مند است و در طول زمان دچار تغییرات زیادی شده و به همین علت که دائما در حال دگرگونی بوده، تعاریف آن هم تغییرکرده است. چرا که نور کافی تاثیر زیادی روی کارکرد کارمندان دارد. آن ها مقاومت بالایی در برابر آتش و آفات دارند و به اندازه کافی سنگین هستند تا در برابر وزش باد و طوفان های شدید مقاومت کنند. مقاومت سازه های بتنی در برابر آتش سوزی بیشتر است و برای نگهداری و تعمیر این سازه ها نسبت به سازه های فولادی هزینه کمتری صرف می شود. به منظور آشنایی با فرآیند تعیین مقاومت خمشی طراحی مقاطع I شکل فشرده با دو محور تقارن، ابتدا باید با مفهوم فشردگی آشنا شد.

همچنین فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در زمینه مشورت با مشتری به منظور تعیین نیاز مشتری ،تهیه نمودن طرحها و نقشههای پروژه با استفاده از نرم افزارهای طراحی و مدل سازی کامپیوتری، همکاریهای لازم و مشارکت با سایر مهندسان در زمینههای تأسیس و سرپرستی مؤسسات پیمانکاری و احداث ساختمان ،مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن، بانکهاو … عمق گودبرداری با توجه به تعداد طبقات و میزان بار وارده بر پی ساختمان تعیین می شود. عواملی که بر هزینه ساخت فضای اداری تأثیر میگذارند شامل ارتفاع ساختمان (تعداد طبقات) و شرایط منطقه بندی، کیفیت و درجه مواد و مصالح استفادهشده و هزینههای عمومی نیروی کار است. با افزایش شهرنشینی شاهد رشد سریعالسیر مجتمع مسکونی در شهرها بودهایم که هرروزه نیز بر تعداد آنها افزوده میشود. مصالح ساختمانی الزاما اساس هر پروژه ساختمانی محسوب می شود در این سامانه جامع شما می توانید از کوچکترین کالاها تا کالاهای بزرگ ساختمانی و تکنولوژی های نوین و پیمانکاران را بر اساس نیازمندیهای صنعت ساختمان پیدا کنید . تعریف از زبان ویکتور هوگو : معماری ایدههای بزرگ انسانیت را در برگرفته است نه فقط سمبل هر دینی، بلکه تفکر هر انسانی یک برگ از این کتاب وسیع را شامل میشود. در واقع معماری داخلی با توجه به ویژگی های هنری، شامل جنبههای فنی و جنبه های معماری فضای داخلی است که جنبههای فنی شامل تهویه، متریال، لولهکشی و غیره میشود.