دانلود رایگان پروژه کامل مجتمع مسکونی(هشت پروژه با همه مدارک)

توجه به خرده فضاهای شهری و بازیافت زمین موضوعی است که امروزه با رشد جمعیت شهرها و افزایش قیمت زمین و ساخت اهمیت بیشتری یافته است. نظر به اهمیت تحقیقات کاربردی در ارتقاء کیفی صنعت ساختمان کشور، تامین این نیاز در سطح مسائل ساخت، مقاومسازی و همچنین تولید مصالح و تجهیزات نوین ساختمانیی برای افزایش ایمنی لرزهای سازهها سرلوحه برنامههای آموزشی و پژوهشی گروه است. معادل ۱۰۰ % (صد درصد) وجوه واریزی بر اساس ردیفی که به همین منظور در بودجه سنواتی پیش بینی میگردد در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت تا صرف انجام مطالعات و تدوین مقررات ملی ساختمان، امور کنترل ساختمان، ترویج و توسعه و اعتلای نظام مهندسی، کمک به سازمانهای نظام مهندسی ساختمان برای انجام وظایف قانونی خود، برقراری دورههای آموزشی در سطوح مختلف، برگزاری مسابقات حرفه ای و تخصصی و ترویج روشهای صرفه جوئی در مصرف انرژی نماید.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان درخصوص آخرین تصمیم ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان درباره بقایای ساختمان متروپل گفت: برای تعیین تکلیف بخش باقیمانده سازه از نظرات کارشناسان دستگاههای مختلف استفاده و درنهایت، تخریب باقیمانده سازه قطعی شد. ماده ۳۸- وزارت راه و شهرسازی تسهیلات لازم برای تأسیس و شروع به کار سازمان و سازمانهای استان را فراهم آورده و در تنظیم روابط آنان با دستگاههای اجرایی و مراجع قضایی در سطوح ملی و محلی تا آنجا که به اهداف این قانون کمک کند، اقدام می نماید. تبصره- این ماده شامل طرحهای وزارتخانه ها و سایر دستگاههای دولتی که دارای مقررات خاص می باشند، نمی شوند. به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. در ایران آمار دقیقی از میزان اشتغال مهندسان عمران در دسترس نمی باشد ولی طبق مصاحبه های انجام شده با شاغلین این حوزه و اخبار و تحلیل های موجود بازار کار مهندسین عمران به نسبت سایر مشاغل شرایط بهتری دارد و به تناسب میزان بودجه عمرانی دولت تغییر می کند.

البته در خیلی از مواقع فارغ التحصیلان رشته های دیگر مثل معماری یا شهرسازی نیز وارد شغل مهندسی عمران می سایت architecture-pasargad شوند. فارغ التحصیلان معماری اگر مهارتهای خود را تقویت و با نرم افزارهای روز آشنایی داشته باشند بیکار نمیمانند و میتوانند در این زمینه شغلهای متفاوتی را برای خود انتخاب کنند. البته موضوع قابل توجه در مورد وضعیت اشتغال و استخدام فارغ التحصیلان مهندسی عمران همچون سایر فارغ التحصیلان دانشگاهی، عدم تناسب تقاضای بازار کار با تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد. فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند وارد این حوزه شوند. این ساختمان، یکی از قدیمی ترین آثار ماندگار معماری اسلامی است که باگذشت زمان با تغییرات قابل توجهی روبرو شده است. به عنوان یکی از آخرین نمونه های رونق معماری در ایران، ویلا سه طبقه برای برادر جوان در لواسان، منطقه ای در شمال شرقی شهر تهران می باشد که از آن به عنوان بورلی هیلز تهران یادشده است. برای جلوگیری از اتلاف گرما، بافت شهر کاملاً متراکم است. دیدگاه کلی ما در شورای پنجم این بود که نمای ساختمان علاوه بر اینکه متعلق به مالک آن است، به شهروندان و شهر نیز تعلق دارد و بنابراین جنبه حقوق عمومی نیز در آن قابل بحث است.

ما نزدیک به ۲۳ مبحث داریم که از میان آنها، مبحث ۱۹ ـ که خاص انرژی است ـ حساسیت بیشتری نسبت به آن ایجاد شده است که سازندگان باید بنا به قاعده این مبحث را رعایت کنند. ماده ۳۹- ذی حسابان و مسوولین امور مالی موظف اند در هنگام پرداخت به مشاوران و پیمانکاران طرحهای عمرانی کشور معادل ۰۰۰۲/۰ (دو در ده هزار) از دریافتی آنها را کسر و شهرداریها معادل ۰۰۱/۰ (یک در هزار) از هزینه ساخت واحدهای مسکونی با زیربنای بیش از الگوی مصرف مسکن و واحدهای غیرانتفاعی را که هر ساله وسیله وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور تعیین میشود از سازندگان وصول و به حساب درآمد عمومی کشور واریز نمایند. ماده ۳۶- وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمانهای استان و شهرداریها ترتیبی خواهد داد که در شهرهائی که برای انجام خدمات فنی و مهندسی اشخاص واجد صلاحیت به تعداد کافی وجود ندارد، خدمات مشورتی و راهنمائی در زمینه طراحی و اجرای ساختمانها از طریق تهیه طرحهای همسان (تیب) و انتشار جزوات آموزشی به زبان ساده و یا نوارهای آموزشی و سایر روشهای مناسب با بهای اندک در اختیار اشخاص قرار گیرد. نمای سیمانی از نما هایی است که قیمت آن از اجرایش ارزانتر است سرعت اجرای این نما بالا ست و در کم ترین زمان انجام میشود نمای سیمانی مقاومتی در برابر حریق دارد و درصد بروز آتش سوزی از انتشار آن جلوگیری می کند.

۱۰- جلب مشارکت حرفهای مهندسان و صاحبان حرفهها و صنوف ساختمانی در تهیه و اجرای طرحهای توسعه و آبادانی کشور. ماده ۳۵- مسوولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمانها و طرحهای شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در مورد آنها الزامی است، بر عهده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود. ۹- الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط و مقررات شهرسازی و مفاد طرحهای جامع و تفصیلی و هادی از سوی تمام دستگاههایدولتی، شهرداریها، سازندگان، مهندسین، بهرهبرداران و تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با بخش ساختمان بعنوان اصل حاکم بر کلیه روابط وفعالیتهای آنها و فراهم ساختن زمینه همکاری کامل میان وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداریها و تشکلهای مهندسی و حرفهای و صنوفساختمان. در واقع باید صلاحیت نظارت و طراحی او از سوی مراجع ذیصلاح تایید شود. امروزه نرم افزارهای رایانه ای یکی از مهم ترین ابزارهای کمکی مهندس عمران است که یاری گر او در رسیدن به اهدافش می باشد.

به عنوان مثال، در ساخت يك سد، ابتدا بحث طراحي آن مطرح است. به عنوان مثال، برای مقاطع I شکل (مقاطع H) با دو محور تقارن، کمانش خمشی و کمانش پیچشی به عنوان حالتهای حدی اصلی در نظر گرفته میشوند. شما باید یک مطالعه امکانسنجی یا آنچه اغلب به عنوان یک پرونده تجاری نامیده میشود انجام دهید، که در آن اهداف، هزینه و جدول زمانی بررسی میشوند تا ببینید آیا در این محدودیتها منابعی برای دستیابی به یک پروژه موفق دارید. به عنوان مهندس عمران، شما به طراحی و مدیریت انواع پروژه های ساختمانی از تعمیر پل گرفته تا ساخت یک استادیوم ورزشی جدید می پردازید. به منظور اعمال این نظارت مراجع و اشخاص یاد شده در ماده ۳۴ موظفند در صورت درخواست حسب مورد اطلاعات و نقشه های فنی لازم را دراختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند و در صورتی که وزارت یاد شده به تخلفی برخورد نماید با ذکر دلایل و مستندات دستور اصلاح یا جلوگیری از ادامه کار را به مهندس مسوول نظارت و مرجع صدور پروانه ساختمانی ذیربط ابلاغ نماید و تا رفع تخلف، موضوع قابل پیگیری است.

ماده ۴۲- وزارت راه و شهرسازی مکلف است حداکثر ظرف شش ماه نسبت به تهیه آئین نامه های اجرائی این قانون اقدام نماید. هزینه های خدمات موضوع این ماده از محل کمکهای دولت و عواید حاصل از اجرای تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون کارآموزی مصوب ۱۳۴۹ به ترتیبی که در آئین نامه معین می شود، تأمین خواهد شد. ماده ۳۷- هزینه های «سازمان» و ارکان آن از محل حق عضویتهای پرداختی اعضاء صندوق مشترک سازمانهای استان، کمکهای اعطایی دولت، نهادها، اشخاص حقیقی و حقوقی، دریافت بهای ارائه خدمات پژوهشی، فنی و آموزشی، فروش نشریات و سایر مواد کمک آموزشی و مهندسی و درصدی از حق الزحمه دریافتی اعضاء بابت ارائه خدمات مهندسی ارجاع شده از طرف سازمان تأمین خواهد شد. ماده ۳- برای تأمین مشارکت هر چه وسیعتر مهندسان در انتظام امور حرفهای خود و تحقق اهداف این قانون در سطح کشور «سازمان نظام مهندسی ساختمان» که از این پس در این قانون به اختصار «سازمان» خوانده میشود و در هر استان یک سازمان به نام «سازمان نظام مهندسی ساختمان استان» که از این پس به اختصار «سازمان استان» نامیده میشود، طبق شرایط یاد شده در این قانون و آئیننامه اجرائی آن تأسیس میشود.

استفاده از این پسماند به عنوان پیوند بنیادی و نمادین بین صنعت تولید ماکارونی و اداره مرکزی، در روند شکل گیری پروژه مورد توجه قرار گرفت. با تغییر پلان از دایره به مستطیل جهشی بزرگ شکل گرفت و سرآغاز شناخت واقعی سازه و آشنایی با روش های ساده تر ساختمان بود. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

نمای بسیار زیبای اجرا شده در این مجتمع مسکونی از ویژگی های اصلی آن به شمار می رود. یکی از مهمترین مزایای این مفهوم ، تنوع بخشیدن به پلان دفاتر و همچنین شناسایی دفاتر در نمای شهری است. این بدان معنی است که سازمان پروژه با پایان ساخت پروژه به پایان میرسد. به گزارش خبرگزاری فارس؛ در ذرهبین این هفته سراغ مطالبات مهندسین کشور از سازمان نظاممهندسی ساختمان رفتهایم.در این گزارش به بررسی مهمترین این مطالبات در «فارسمن» میپردازیم: نخست | بازگشت مهندسی مدیریتپروژه به نظاممهندسی رشتهی مدیریتپروژه تلفیقی از مهندسی و مدیریت است. تا قبل از این دوره معماری جنبه ی کاربردی داشت و بعد از آن به زیبایی توجه بیشتری شد.

شامل نقشه برداری – طراحی پلان- طراحی 3DMax – طراحی داخلی – طراح نما ( سنتی – مدرن – ترکیبی و…) – دکوراسیون و چیدمان داخلی است. ساختمان های پایدار در جهان دارای اهدافی هستند که از جمله آن می توان مطابقت با محیط، جلوگیری از آلودگی هوا و بهره برداری مناسب از منابع و انرژی اشاره کرد. قبل از گودبرداری باید خاک برداری انجام شود که با لایه سطحی خاک مرتبط است. ساختار لولههای پنج لایه معرفی پلیمرهای مورد استفاده در تولید لوله های پنج لایه PEX و PERT دو نوعی پلی اتیلن هستند که امروزه به وفور در تولید لولههای کامپوزیتی پنج لایه PEX-AL-PEX یا PERT-AL-PERT استفاده میشوند در این مقاله قصد داریم نگاهی به تفاوتها و شباهتهای این مواد و همچنین شرایط استفاده آنها داشته باشیم. پس از انجام گچ کاری برای دیوارهای حمام، نوبت به لوله کشی ساختمان می رسد. وجود موانع مختلف از ساختمان های موجود در مسیر گرفته تا لوله های آب و گاز و فاضلاب و ماشین هایی که در حال حرکت از اطراف محل پروژه می باشند. به عبارت دیگر یک مهندس عمران به دنبال این است که بتواند در پروژههای مختلف عمرانی در زمینههای ساختمانسازی، راهسازی، پلسازی، برجسازی، سازهها و بناهای آبی، جمعآوری و دفع فاضلاب و غیره مسئولیت طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرد.

اساس این دوره استفاده از آموزش پژوهش محور و نظریهپردازی و تأكید بر روحیه پژوهشگری و كنجكاوی و حقیقتجویی و فراهم آوردن زمینههای دانشی و مهارتی لازم مانند تفكر خلاق و تفكر انتقادی و ارزیابی براساس نورآوری و نظریهپردازی و نگرش فلسفی به زیرساختهای كلی در این حوزه است. شرکت های خصوصی بر اساس سیاست ها و شرایط خود، میزان حقوق و مزایای کارکنان خود را تعیین می کنند. ت – در مواردی که سازه برای عملکرد نامتعارف خاصی طراحی می شود ممکن است حالت های حدی دیگری متناسب با این شرایط خاص مطرح شوند ، که وقوع آنها ع ملکرد سازه را دچار اختلال کنند .

ترویج دانش فنی و بومی کردن سیستمهای مدرن و تجهیزات بر مبنای پلیمر و سازه همچون ایزولاتورها، بر مبنای مکانیک و سازه همچون دمپرهای هیسترزیس و ویسکوز و بر مبنای کنترل و سازه همچون تجهیزات ابزار دقیق کنترل فعال، بهمنظور تغییر خصوصیات مکانیکی میرایی و سختی سیستم با صرف کمترین هزینه و انرژی با هدف کاهش پاسخ لرزهای سازه از جمله موارد بیان ضرورت ایجاد رشته جدید دانشگاهی هستند. استفاده از الگوهای بومی برای خلق معماری متناسب با نیازهای جامعه امروز؛ توجه به سادگی و همخوانی با بافت همجوار؛ بکار گیری عناصر کارکردی معماری ایرانی از جمله شباک و ارسی در جهت تعدیل نور و ایجاد محرمیت در داخل ؛ توجه به دید و منظر مناسب از درون به بیرون. توانایی تحلیل داده های زیاد، ارزیابی راه حل ها و انجام تصمیم گیری درست – به عنوان مثال اگر به تونل نیایش، پل طبقاتی صدر یا بزرگراه امام علی (ع) در تهران سری زده باشید متوجه شده اید که مهندسین و مدیران این پروژه ها برای انجام موفق آنها از چه پیچیدگی هایی عبور کرده اند و یا اینکه با چه مسایلی در جریان پروژه روبرو بوده اند. مطمئنا بدون تحلیل دقیق داده ها و ارزیابی راه حل ها و تصمیم گیری درست اجرای این پروژه ها با موفقیت همراه نخواهد بود.