درمان انواع سردرد + علائم و علت سر درد مداوم بهروزی

قهوه و نوشیدنی‌های قندی و الکلی به‌دلیل کم‌آب‌کردن بدن می‌توانند سردردهای شدیدی ایجاد کنند. کسانی که در طول روز آب کافی مصرف نمی‌کنند نیز در معرض ابتلا به سردرد و علائم مربوطه قرار دارند. این درحالی است که با مصرف آب کافی بدون هیچ‌ هزینه‌ای به‌راحتی می‌توانید سرحال‌تر باشید و کمتر سردرد بگیرید.

خوشبختانه شواهدی امیدوارکننده از تأثیر مثبت منابع غذایی دارای سدیم و منیزیم از جمله نمک بر روی سردرد و میگرن وجود دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته افرادی که در رژیم غذایی خود میزان سدیم و منیزیم بیشتری مثلا از طریق نمک دریافت می‌کنند کمتر دچار میگرن می‌شوند. بر اساس گزارش انجمن سردرد آمریکا، بیش از 80درصد از افراد مبتلا به سردردهای شدید میگرنی یا تنشی استرس را به عنوان اصلی‌ترین محرک گزارش ‌کرده‌اند. یادگیری نحوه مدیریت بهتر استرس به کاهش دفعات میگرن کمک ‌می‌کند. مقدار کمی کافئین ممکن است درد میگرن را در برخی افراد کاهش دهد.

تزریک بلوک عصبی که شامل بی حسی و کورتیزون استروئید است می تواند به کاهش درد و حتی حذف منبع درد در پیشانی کمک کند. درد پیشانی می تواند علامت بیماری جدی و کشنده ای مانند سکته یا خون ریزی نیز باشد. وقتی سر درد پیشانی را حس می کنید، علائم یا تغییرات دیگری را نیز ممکن است حس کنید. این موارد می توانند در متوجه شدن دلیل احتمالی پیشانی درد شما مؤثر باشند. یخ زدگی مغز که حس دردناکی است می تواند در هنگام خوردن یا نوشیدن چیز سردی روی دهد.

ماساژ مراکز بازتابی مربوط به پا، یکی از انواع ماساژ سردرد می‌باشد که قطع به یقین، اعجاز می‌کند؛ زیرا نه تنها برای تسکین سردرد، بلکه برای درمان هر بیماری دیگری مفید است. همه مراکز حساس واکنشی پا را ماساژ دهید و نقاط حساس را پیدا کنید. هنگام تماشای تلویزیون و گفتگوی تلفنی نیز می‌توانید از وسایل ماساژ دهنده پا استفاده کنید. روش موثر دیگر این است که قسمت داخلی دومین انگشت پا را در جایی که به پا متصل می‌شود(کنار شست بزرگ پا) ماساژ و فشار دهید.

ممکن است میگرن در دوران کودکی شروع شود، در دوران نوجوانی به اوج رسیده و با افزایش سن از شدت و دفعات آن کاسته خواهد شد. اکثر بیماری هایی که باعث فشار در سر می شوند برای هشدار ایجاد نمی شوند. موارد مرسوم شامل سردرد استرسی، میگرن، بیماری هایی که روی سینوس ها اثر میگذارند و عفونت گوش ها می باشند. فشار شدید یا غیر طبیعی سر گاهی علامت بیماری جدی مانند تومور مغزی یا اتساع عروقی می باشد. سردرد اغلب علامت عوارض جانبی یک بیماری شایع مانند سرماخوردگی یا عفونت سینوسی می باشد. با این حال اگر درد پیشانی مداوم بود و در کارهای روزانه اختلال ایجاد کرد، باید به پزشک مراجعه کنید.

میگرن با سردردهای شدید مشخص می‌شود و اغلب با تهوع، استفراغ و افزایش حساسیت به صدا و نور در اوج حمله همراه است. اگر هیچ یک از این استراتژی‌ها جواب نداد، می‌توانید از داروهای مسکن استفاده کنید تا از سردرد تنشی خلاص شوید. استفاده بیش از حد از داروهای مسکن ممکن است منجر به سردردهای مقاوم شود. سردرد تنشی دربرخی از افراد به دلیل گرفتگی عضلات پشت گردن و پوست سر ایجاد می‌شود. با کمی توجه به عادت‌های روزانه، رژیم غذایی و محیط‌هایی که معمولاً در آن رفت و آمد خواهید داشت، می‌توانید عوامل محیطی بروز سردرد خود را یافته و مانع ایجاد این حس دردناک شوید.

امروزه بسیاری از افراد به سردرد دچار می‌شوند و برای درمان سردرد به دنبال روش‌های متنوعی می‌باشند. شما هم اگر دچار سردرد می‌باشید می‌توانید با برخی از بهترین روش‌های درمان سردرد، دردهای سر خود را کاهش دهید. روش های درمانی که برای سردرد توسط پزشکان معرفی شده است بسیار زیاد می‌باشد و برخی از این روش ها تاثیر بسیاری در درمان کردن سردرد دارد. در ادامه برخی از مهمترین روش‌های درمان بیماری سردرد را معرفی می‌کنیم تا آشنایی شما با این روش ها بیشتر شود و در صورتی که به سردرد دچار شدید از این روش ها استفاده کنید. استفاده از داروهای تزریقی امروز به یکی از روش‌های محبوب جهت تسکین و درمان کامل سردردهای شدید و میگرنی تبدیل شده است.

میوه‌ها و سبزیجات مغذیِ آب‌دار عبارتند از خیار، کرفس، تربچه، فلفل سبز، کلم، کدو سبز، گل‌کلم، بادمجان، اسفناج، هندوانه، توت فرنگی، گریپ‌فروت، طالبی و پرتقال. تعداد زیادی از افرادی که به درد شانه مبتلا هستند به دنبال روشی طبیعی برای درمان آن هستند. این ماده بخشی از مایعی است که باعث ایجاد لغزندگی مفصل‌ها شده و کمک… اما اگر اکثر روزها سردرد دارید، ممکن است سردرد مزمن روزانه داشته باشید. مزمن بودن به تکرر سردرد ها و مدت ماندگاری آنها اشاره می کند.

به دوره‌هایی که حملات مکرر سردرد رخ می‌دهد، دوره‌های خوشه‌ای می‌گویند که ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشند. میگرن در قاعدگی موقتی است و قبل از پریود، در طول قاعدگی یا بعد از پریودی روی می‌دهد که با مصرف مسکن‌ها، دمنوش‌های گیاهی و رعایت تغذیه پریودی برطرف می‌شود. گاهی هم دکتر زنان، داروهای میگرن برای درد پریود تجویز می‌کند که هورمونی نیستند و از تشدید درد پریود، و سردرد قاعدگی جلوگیری می‌کنند. هورمون‌ها نقش اصلی را در سردرد پریودی ایفا می‌کنند، چرا که در واقع این هورمون‌ها هستند که واکنش بدن نسبت به درد را کنترل می‌کنند.

افراد پیش از آغاز میگرن با علائمی همچون حساس شدن به نور، حساس شدن به بو، اختلال در بینایی، دیدن هاله نور وحساس شدن به سروصدا، متوجه آغاز درد میگرنی خود می‌شوند. افرادی که به گلوتن حساسیت دارند، با مصرف مواد غذایی حاوی گلوتن دچار سردرد می‌شوند‌. نتایج مطالعات مختلف نشان می‌دهند که افراد مبتلا به بیماری سلیاک سردرد میگرنی معمولا بعد از قطع مصرف گلوتن، کاهش چشمگیر تعداد دفعات و شدت سردرد را تجربه می‌کنند. حساسیت به مواد غذاییِ حاوی گلوتن ممکن است موجب ایجاد سردرد شود. غیرسلیاکی‌ها نیز ممکن است بر اثر حساسیت به گلوتن دچار سردرد شوند که در این‌صورت نیازی به حذف کامل گلوتن از رژیم غذایی نیست، بلکه کاهش گلوتن مصرفی روزانه کفایت می‌کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار