روش های درمان قطعی ناباروری درمان نازایی در سن بالا درمان ناباروری در قم دکتر مرجان سخایی

لقاح مصنوعی در سال ۱۹۷۸ میلادی برای اولین بار در دنیا در انگلستان توسط دکتر رابرت ادواردز انجام گرفت. برای انتخاب بهترین مرکز درمان ناباروری در تهران و هر شهری که سکونت دارید، سعی کنید حتما تحقیقات لازم را انجام دهید و هرگز اولین مرکزی که اسمش به گوشتان می خورد را انتخاب نکنید. انجام تست های تشخیصی و اقدامات درمانی مربوط به ناباروری مسئله مهمی است که منابع مالی و زمانی شما را درگیر می کند. به همین دلیل است که باید در انتخاب بهترین مرکز درمان ناباروری تمام سعی و دقت خود را به کار گیرید. برای این که یک مرکز درمان ناباروری را بهترین گزینه بدانید، باید دقت کنید که چه خدماتی در این مرکز به افراد مختلف ارائه می شوند. ممکن است در طی روند درمان نیاز باشد تا تحت نظر پزشکان با تخصص های مختلف باشید.

IUI روش بسیار ساده‌ایست و کاربرد بسیار گسترده‌ای در کمک علاج العقم في ایران به باروری دارد. IVF به معنی لقاح خارج رحمی شیوه ای درمانی است که در آن سلول تخمک بالغ از رحم زن گرفته شده و با اسپرم گرفته شده از مرد در خارج از بدن لقاح می‌یابد . جنین حاصل از این لقاح برای ادامه بارداری طبیعی در رحم زن کاشته می‌شود. بارداری طبیعی به عوامل و شرایط متعددی وابسته است که در صورت اختلال در هریک از آنها، امکان باروری کاهش یافته و یا حتی ممکن است به صفر برسد. ناباروری از پدیده های ناخواسته‌ی زندگی است که در سالیان اخیر افزایش یافته است. یک زوج در صورتی که نتوانند پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری از بارداری، بچه دار شوند، نابارور محسوب می شوند.

  • درمان ناباروری باید با تعامل دو طرفه میان متخصصان و بیمار همراه باشد.
  • در روش آی یو آی، بعد از کنترل رشد و تکامل فولیکول ها و تخمک ها، هورمون HCG_به منظور تحریک و رها شدن تخمک ها از فولیکول ها_ مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تخمک ها تحریک و پس از ترکیب با اسپرم در محیط آزمایشگاه توسط لاپاراسکوپی وارد لوله ها و رحم می شوند.
  • محمد ابراهیم پارسانژاد، رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران نیز در سال ۱۴۰۰، تعداد افرادی را که نابارور هستند، «بین چهار تا پنج میلیون نفر» تخمین زد.

ابتدایی ترین راه انتقال اسپرم به رحم از طریق دهانه رحم صورت می گیرد، از این رو ترشحات غیر طبیعی و جراحی های انجام شده در این ناحیه می تواند مسیر انتقال اسپرم را با مشکل مواجه سازد. البته این عامل درصد کمی در ایجاد ناباروری دارد، اما می تواند به راحتی و با روش iui که به معنای لقاح مصنوعی است، این مشکل را برطرف نمود. او این را هم گفته بود که سال ۹۹، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان برای داروهای مربوط به درمان ناباروری از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است. IVM یکی از روش های درمان ناباروری است که در آن تخمک را قبل از بلوغ، از بدن مادر می گیرند. بعد از این که این تخمک های نابالغ در آزمایشگاه کشت داده می شوند و با استفاده از هورمون ها و مشتقات پروتئین به بلوغ می رسند. به محض این که جنین شروع به رشد می کند، به رحم مادر انتقال داده می شود.

درمان ناباروری

همچنین از سوی این مشاورها اقدامات تشخیصی اولیه صورت می گیرد و اینکه آیا امکان درمان برای شما وجود دارد یا خیر نیز به صورت تقریبی اعلام می شود. سعی کنید در مورد پزشکان فعال در مراکز مورد نظر و تخصص آن ها اطلاعاتی کسب کنید. آیا در حوزه تخصصی خود تجارب موفقی داشته و دارای مهارت کافی هستند؟ سوابق کاری آن ها به راحتی می تواند برای شما روشن سازد که انتخاب درستی دارید یا خیر.

روش های درمان قطعی ناباروری درمان نازایی در سن بالا درمان ناباروری در قم دکتر مرجان سخایی

اگرچه در برخی از موارد، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های بزرگ‌تر به دلیل داشتن تجهیزات یا انجام اقدامات مدرن‌تر می‌تواند شانس موفقیت شما را تا حد زیادی افزایش دهد. همچنین ممکن است در درمان‌هایی که شامل استفاده از تخمک یا جنین اهدایی است، میزان موفقیت در کلینیک‌های بزرگ‌تر بیشتر باشد. من میخوام برای بارداری اقدام کنم چه کنم ؟سلام دوست عزیز برای اقدام به بارداری حتما تحت نظر متخصص زنان و زایمان قرار بگیرید .

بهره‌مندی ۲۰ هزار نفر از خدمات درمانی جهاد دانشگاهی قزوین