طراحی و ساخت تابلوهای روان

2. 52%مشاهده کنندگان قادرند تا پیام های پخش شده از تلویزیون شهری را بیاد آورند. در دوره تلویزیونهای الکترود مکانیکی، دستگاههای تلویزیون ساخته شده با مجوز تجاری از سال ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۴ در بریتانیا، آمریکا و روسیه به فروش رفتند. برای همین اغلب در مراکز شهرها و مناطق تجاری بزرگ استفاده می شوند. سرویس شبکه الکترونیکی در ۲۲ مارس ۱۹۳۵ با ۱۸۰ خط نور با استفاده از سیستم رابط فیلم یا دوربینهایی با دیسک نیپکو آغاز شد. در همین اثنا در آمریکایی شمالی NTSC با ۵۲۵ خط از سال ۱۹۴۱ ثابت ماند. محدودیتی وجود ندارد که فقط در داخل یا خارج از خانه قابل استفاده باشد. با توجه به این که فرکانس تصویر در حالت نرمال 1920 بوده و این میزان تا 3840 هرتز قابل افزایش می باشد، این امکان وجود دارد که به صورت مستقیم و حتی slow motion، بدون هیچ نویز تصویری از نمایشگر ویدئو وال فیلمبرداری شود. این سیگنال ویدئویی با فرکانس ۱۱۵ مگاهرتز و با بسامد صوتی ۴۰ متر باند (metre band) پخش شد. با این وجود این اقدام بدون هزینه نبود؛ چرا که دوربینها باید میزان پیکسل را چهار برابر تولید کند و بنابراین پهنای باند را چهار برابر کند و در نتیجه حساسیت آن به همان میزان کاهش مییابد.

ایستگاه تلویزیونی جنرال الکتریک در «اسچنکتادی» نیویورک از ۱۳ ژانویه ۱۹۲۸ بهطور نامنظم آغاز به کار کرد و از طریق امواج کوتاه با تصاویر ۴۸ خطی نورهای انعکاس را پخش میکرد که تا ماه سپتامبر به هفتهای چهار برنامه رسید. در نهایت کل اروپا به استاندارد سیستم PAL با ۶۲۵ خط متصل شدند که دنباله نمونه آلمان بود. آلمانیها در فوریه ۱۹۳۷ سیستم با ۴۴۱ خط را در اختیار گرفتند و در طول جنگ جهانی دوم آن را به خارج از برج ایفل و به فرانسه بردند. با این وجود سایر کشورهای این منطقه از جمله سنگاپور(۱۹۷۳)، نیوزیلند(۱۹۷۳) و هند (۱۹۸۲) و استرالیا(۱۹۷۵) تا مدتها بعد این روش را بکار نگرفتند و در عوض سیستم PAL را بکار گرفتند. آیا از آن به عنوان یک تابلوی دیجیتال ساده استفاده می شود یا برای یک اتاق امنیتی به یک دیوار بزرگ در مقیاس بزرگ نیاز دارید؟ هنگامی که در یک بیلبورد دیجیتال تبلیغ می کنید، می توانید مطمئن باشید که مردم متوجه تلاش های تبلیغاتی شما خواهند شد. خب هر تابلو روان از اجزای مختلفی تشکیل شده است که یکی از اجزای لازم و اصلی اون ماژول تابلو روان میباشد .

این تابلوها به صورت تک رنگ، سه رنگ و هفت رنگ با هر ابعادی قابل ساخت بوده و جذابیت بسیار فراوانی دارند. بورد کنترل قطعه ای است که در تابلو های روان به کار می رود و به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از بورد کنترلرهای تگ رنگ، بورد کنترل تک رنگ فید دار و بورد کنترلر تمام رنگ. پس از یک سری گزارشها که در سپتامبر ۱۹۴۹ ارائه شد، FCC دریافت سیستمهای RCA, تلویزیون شهری CTI با مشکلات فنی، تولید رنگ نامناسب و تجهیزات گزان همراه است بنابراین سیستم CBS به عنوان استاندارد بخش برنامههای رنگی آمریکا در ۱۱ اکتبر ۱۹۵۰ انتخاب شد. لازم به ذکر است ویدئو وال جی پلاس مدل GVL-55KH35 با بهرهمندی از فناوری پنلهای صنعتی LG با نور پسزمینه D-LED با توان کارکرد ۲۴ ساعته به طور مستمر حداقل ۵۰۰۰۰ ساعت یکی از جدیدترین و بهروزترین محصولات این حوزه محسوب میشود که میتوان از کیفیت فوقالعاده بالا و توان فنی این محصول اطمینان حاصل کرد.

نخستین برنامه تلویزیونی آزمایشی الکترونیکی با استفاده از تجهیزات تولیدی و نصب شده به وسیلهٔ RCA در ۹ مارس ۱۹۳۷ در مسکو پخش شد. رزولویشن و کیفیت بسیار بالا، شدت نور استاندارد و رفرش ریت (تجدید سازی تصویر) بالا، مصرف و وزن پایین تر از نمونه Outdoor از جمله مزیتهای تلویزیون ایندور است. از دیگر نکات مثبت این ویدئو والها می توان به کیفیت تصویر بالا، بدون افت کیفیت در گذر زمان اشاره کرد. این مدل تلویزیون در سالهای ۳۳-۱۹۳۰ به عنوان نخستین تلویزیون با تولید بالا، حدود یک هزار دستگاه فروش رفت. وی در سالهای ۱۹۴۲، ۱۹۶۰ و۱۹۶۲ حق اختراع برای سیستمهای تلویزیونی رنگی را دریافت کرد. نخستین تلویزیون الکترونیکی با مجوز تجاری ساخته شده با لامپهای اشعه کاتود در سال ۱۹۳۴ توسط «تلفون کن» در آلمان ساخته شدند و سپس در سالهای ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ به ترتیب توسط تلویزیون سازان انگلیسی و آمریکایی دنبال شدند.

1. ابتدا ماژول های مورد نظر را ( برای ساختن صفحه نمایشی خود ) با در نظر گرفتن جهت صحیح در کنار هم و در درون قاب تهیه شده برای آن قرار می دهیم . بالطبع در مورد تلویزیون های شهری اوتدور فونداسیون مناسبی نیز مورد نیاز است. فرانسه نیز همانند سیستم CCIR اروپا به سیستمی با ۶۲۵ خط روی آورد. سایر سیستمهای کد برداری رنگ که تا آن زمان تصویب شده بودند، بر مشکلات رنگ در NTSC فائق میآمدند ولی گیرنده PAL از آن جهت منحصربهفرد بود که میتوانست به عنوان یک گیرنده اقتصادی بدون استفاده از یک خط تأثیری، با عملکرد بهتر و در مواردی بهتر از یک معادل مدل NTSC ساخته شود. نکته: مقدار متغییر باید true باشد؛ همچنین می توان متغییر را در داخل و یا خارج متود کد نویسی دکمه نوشت. برنامه نویسی از راه دور برای سایر کاربران نیز امکان پذیر نباشد.

در سال ۱۹۳۹ تنها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه تلویزیون شخصی وجود داشت که برخی در اماکن عمومی نیز در دسترس بود. با توجه به پیشرفت های زیاد و توجه به تبلیغات امروزه، انواع مختلف این تابلوها در زمینه های تبلیغاتی برای فروشگاه ها و شرکت های مختلف نیز استفاده های فراوانی می گردد. به علاوه نمایش چندین تصویر به صورت همزمان در چینش و طراحیهای مختلف در نسل جدید این نمایشگرها امکانپذیر می باشد. فاصله بین این LED ها بر حسب میلیمتر تعیین میشود که اصطلاحا به آن دات پیچ گفته میشود. نخستین برنامه تلویزیونی بریتانیا به شکل رنگی، یک سریال درام با عنوان «ماجراجویی آقای لانسلوت» بود که نخستین با به صورت سیاه و سفید در سال ۵۷-۱۹۶۵ ساخته شد و بعدها برای فروش به شبکه NBC آمریکا به صورت رنگی درآمد. سایر کشورها نیز که تصاویر سیاه و سفید با ۶۲۵ خط نور را بر روی فرکانسهای UHF, VHF به نمایش میگذاردند، برنامههای رنگی را بر روی شبکههای مشابه به سادگی پخش میکردند. ارزانترین مدل با صفحه ۳۰ سانتی نیز به قیمت ۴۴۵ دلار (شش هزار و ۲۵۶ دلار در سال ۲۰۰۵) فروخته شد. سامسونگ از طریق توزیع کنندگان رسمی دیوارهایی با پیکربندی های معروف (2×2 ، 3×3 و 4×4) با قطرهای 46 و 55 سانتی متر را تولید و می فروشد.

در ابتدا راههای زمینی راههای پخش برنامههای تلویزیونی بودند؛ زیرا قوانین دولت عادی و پهنای باند محدود بود. همانطور که در مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد اشاره کردیم، معمولا بیلبوردها نسبت به تلویزیون های شهری به صورت گسترده تر و پراکنده تر در سطح شهر نصب شده اند و این ویژگی دست شما را برای اینکه تصمیم بگیرید در کدام نقطه شهر تبلیغات شما بر روی بیلبورد نصب شود باز میگذارد؛ در حالی که انتخاب شما برای به نمایش در آمدن تبلیغاتتان بر روی تلویزیون های شهری که تعداد آن ها در سطح شهر به گستردگی بیلبوردها نیست، محدود خواهد بود. در مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد می رسیم به یکی از مهم ترین مسائل در حوزه تبلیغات برای همه کسب و کار، یعنی هزینه. تلویزیون شهری به عنوان مهمترین ابزار تبلیغاتی در سطح شهر محسوب می شود که امکان خرید آن به صورت مستقیم شرایطی را فراهم نموده که از این طریق واسطه های فروش حذف گردد. ترانس ها در انواع مختلفی تولید و وارد بازار کار می شود که ما در این جا با ترانس های 12 ولت ولتاژ مستقیم کار داریم و مقدار آمپراژ در هر مدار الکترونیکی بر روی مشخصات آن مدار نوشته شده است. هر لامپ 5 ولت می خواهد.

اتحاد جماهیر شوری در ۳۱ اکتبر ۱۹۳۱ پخش برنامه تلویزیونی را با پخش آزمایشی برنامه الکترومکانیکی با ۳۰ خط را در مسکو آغاز کرد و نخستین تلویزیون را در سال ۱۹۳۲ بهطور تجاری تولید کرد. در ۱۰ نوامبر، «جرج مندل» رئیس استودیوی PTT نخستین برنامه تلویزیونی را در ۱۸۰ خط نور از فرستنده برج ایفل پخش کرد. و ۵ سانت از هر طرف نیز قاب می باشد. و خراب شدن منبع تغذیه میتواند به دلیل نوسانات برق به دفعات زیاد باشد که در نهایت باعث اختلال در تابلو نیز میگردد. سطح نمایش یک صفحه LED از تکه هایی تشکیل شده که به آنها ماژول تابلو روان می گویند و انواع ماژول تابلو روان شامل ماژول تک رنگ ، سه رنگ ، هفت رنگ و تمام رنگ است . در ۲۰ اکتبر ۱۹۴۸ «میتراند» استاندارد پخش برنامههای ۸۱۹ خطی را تصویب کرد که پخش آنها در اواخر ۱۹۴۹ بدان شکل آغاز شد. این نوع نمایشگرهای بزرگ انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم. CBS در آوریل یک تولیدکننده تلویزیونی خریداری کرد و در سپتامبر ۱۹۵۱ تولید را آغاز کرد و تنها مدل رنگی CBS کلمبیا تولیدی آنها بود. نخستین برنامه تلویزیونی زنده فرا قارهای در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا در چهارم سپتامبر ۱۹۵۱ از کنفرانس معاهده صلح ژاپن پخش شد.

قابی است که تمامی اجزای تابلو روان در آن قرار می گیرند و به نظم در می آیند. تمامی این برنامهها با استفاده از دوربین رنگی متعلق CBS پخش شد. در حالیکه پخش برنامههای رنگی CBS به تدریج به ۱۲ ساعت در هفته افزایش یافته و این شبکه رنگی تا شهر شیکاگو و به ۱۱ مرکز دیگر گسترش یافت، موفقیت تجاری آن به دلیل کمبود گیرندههای رنگی مورد نیاز برای دیدن برنامهها، مخالفت تولیدکنندگان با ساخت آداپتور برای دستگاههای سیاه و سفید موجود و عدم تمایل تبلیغ کنندگان برای حمایت از شبکههای غیرموفق، از بین رفت. برنامهها، قابل مشاهده بر روی دستگاههای سیاه و سفید نبودند و اینگونه گزارش شده بود که تنها ۳۰ گیرنده رنگی در منطقه نیویورک در دسترس هستند.

هر دو نمونه ماژول های تابلو روان که در بالا توضیح داده شده نور خوبی دارند و معمولا در افتاب قابل دیده شدن هستند. چنانچه در یک ماژول تابلو روان ، شانزده سطر داشته باشیم و در هر لحظه فقط دو تا از سطر ها درایو شوند چون نسبت Driving دو به شانزده می باشد ، به آن اسکن یک هشتم می گویند . خدمات ویدئو وال به سرعت در حال رشد است: Fortune Business Insights انتظار دارد تا سال 2026 بازار خرید تلویزیون شهری LED به 36 میلیارد دلار برسد که بیش از دو برابر سهم بازار در سال 2018 است. نخستین تلویزیون در سال ۱۹۲۸ به وسیله بِرد در بریتانیا و آمریکا به فروش رفت که در آن زمان تلویزیونها، رادیویی حاوی یک لامپ نئون در پشت دیسک مکانیک با سوراخهای مارپیچی بود که تصاویری قرمز در اندازه کوچک تولید میکرد که به وسیله یک شیشه مغناطیسی این تصویر دو برابر میشد. فرانسه نسخت استاندارد ۴۴۱ خطی آلمان را اتخاذ کرد؛ اما بعدها آن را به ۸۱۹ خط افزایش داد که بدین ترتیب بهترین تعریف را از یک سیستم تلویزیونی و تقریباً سیستمی با دو برابر نور دهی سیستم ۴۰۵ خطی بریتانیا ارائه کرد.

پس از اینکه به بررسی جوانب مختلف تابلو روان پرداختیم نوبت به این می رسد که گریزی به نحوه ساخت آن نیز بزنیم. شما می توانید در سالن و محیط دلخواه خود نیز این تابلوی جذاب استفاده کنید و تصاویر مورد نظر را در معرض نمایش قرار دهید. را در معرض دید عموم قرار داده و تبلیغشان کنید. نکته: شما می توانید روی تبی که اضافه می کنید هر اسمی بگذارید. از ماه مه تا دسامبر ۱۹۳۹، ایستگاه NBC جنرال الکتریک در شهر نیویورک هر هفته از چهارشنبه تا یکشنبه برنامه پخش میکرد و بهطور کلی در هر ماه ۵۸ ساعت برنامه داشت. نخستین برنامه زنده از قاره اروپا در ۲۷ اوت ۱۹۵۰ پخش شد.

مهم ترین بخش سازنده تابلوهای روان ماژول ال ای دی می باشد که در کیفیت های مختلفی موجود بوده و هر چه میزان کیفیت این ماژول ها بیشتر باشد در کیفیت تصویر نهایی تابلو نیز موثر خواهد بود. تلویزیون رنگی به محض پخش برنامههای تلویزیونی رنگی در آمریکا، از کانادا نیز متداول شد. اگر ماژول از کیفیت خوبی بهره مند باشد، پس تابلوی روانش نیز از کیفیت خوبی برخوردار خواهد بود. اگر تلویزیون در بیرون ساختمان ( محیط باز ) و رو به آفتاب نصب خواهد شد ، بایستی شدت نور ( نوردهی ) نمایشگر تلویزیون زیاد باشد اگر نه در سایه نصب می شود از تلویزیونی با شدت نور پایین هم می توان استفاده کرد. بنابراین اگر یک کسب و کار نوپا هستید که مطمئنا بودجه زیادی هم برای تبلیغات ندارید بهتر است تبلیغات بر روی بیلبورد را انتخاب کنید اما اگر بودجه کافی برای تبلیغات دارید بهتر است تبلیغات بر روی تلویزیون شهری را انتخاب کنید. در مورد نمایشگرهای به کار رفته در سازمانها این دغدغه نمود بیشتری دارد، جایی که مدیران و تصمیمگیران سازمانها بسته به کارها و فعالیتهای داخلی سازمان خود دست به انتخابهایی میزنند که گاه صحیح و در بعضی مواقع هزینهزا و ناکارآمد است.