طراحی کافی شاپ

خلاقیت در طراحی لوستر در سبک طراحی دکوراسیون مدرن رستوران و کافی شاپ همچون موارد دیگر دستخوش تغییرات زیادی شده است. برخی از صاحبان رستوران­ های بزرگ پول زیادی را صرف طراحی دکوراسیون داخلی خود می­ کنند، اما با این وجود در جذب مشتری موفق نیستند. از جمله، فضای خارجی این رستوران، که باغی بی نظیر با جوی های روان و درختان بلند قامت می باشد. اما با وجود همه این ها تغییرات اساسی به سبک طراحی دکوراسیون مدرن می تواند بهترین گزینه باشد. نقاط کانونی در رستوران دقیقا همان مکان­ هایی است که توجه مشتری را در نگاه اول به خود جلب می­ کنند. برای دستیابی به این هدف با در نظر گرفتن موقعیت قرارگیری بنا، در درجه ی اول حجم طبقه ی دوم رستوران رو به سمت اتوبان چرخانده شد تا نمای ساختمان به موازات محور اصلی بزرگراه قرار گیرد. این روزها توجه به بعد تبلیغات حرف اول را در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن می­ زند، به طوری که افراد متخصص در زمینه تهیه غذا و نوشیدنی­ ها نیز توجه زیادی به این مسئله نشان می­ دهند. روانشانسان می­ گویند که رنگ تاثیر بسیار زیادی بر مغز ما دارد و نمی­توان رابطه مستقیم آن را با ایجاد احساس رغبت نادیده گرفت.

طراحی ساده و به دور از شلوغی همیشه جذاب است. از دکوری های عتیقه استفاده کنید. می توانید با جستجو در اینترنت و مشاهده تصاویر طراحی دکوراسیون رستوران و مقایسه آن با دکوراسیون فست فود و کافی شاپ اطلاعات کامل تری کسب کنید. انتخاب سبک رستوران سنتی و مدرنیته کاملا به سلیقه مشتریان مربوط است و همچنین با توجه به مکانی که قصد افتتاح رستوران خود را در آن دارید توجه کنید. همچنین می توانید از عوامل طبیعی در طراحی الهام بگیرید. این امر با توجه به بررسی همزمان مباحث کانسپچوال مفهومی و مفاهیمی از قبیل استانداردهای طراحی رستوران و یا ضوابط طراحی رستوران و همچنین محدودیت های اعمال شده از سمت محل طراحی و اجرای رستوران و توجه به بودجه، موضوعی کاملا بغرنج از نظر طراحی محسوب می شود. استفاده از آجر، کاغذ دیواری با طرحهای ویژه و همچنین چوب و سنگ فضای ایتالیا و رستورانهای پر رفت و آمدش را تداعی میکند.

توجه کنید که اگر آشپزخانه شما کوچک است و باعث کندی در سرویس دهی می­شود، بی شک مشتریان زیادی را از دست می­دهید. معمولا یک سیستم مناسب مخصوص تهویه هوا هزینه زیادی را روی دست صاحبان رستوران­ ها می­ گذارد. با توجه به موقعیت راه و جهت شمال مخصوص سایت محل قرار گیری استخر و ویلا تعبیه گردید و ضمنا این موضوع مد نظر قرار گرفت که کمترین تلفات در درختان را داشته باشیم. برای مثال، رستوران­ های چینی را در نظر بگیرید که تنها با نصب چندین تابلو سعی کرده اند فضایی را خلق کنند که مشتری احساس کند در یک رستوران در چین غذا می­خورد، اما واقعیت این است که بسیاری از این مشتریان تنها به دلیل اینکه این رستوران ها در نزدیکی محل کارشان قرار دارد به آنجا می­ روند. نورپردازی جذاب و روشن برای بسیاری از رهگذران نشان دهنده یک محیط گرم و دلچسب است. از گذشته های دور علاقه جدانشدنی بین انسان و طبیعت وجود داشته است ، چرا که انسان از دل طبیعت ، کم کم به زندگی شهری روی آورده اند. یعنی باید میزها را به فاصله معینی از یکدیگر قرار دهید، نه آنقدر دور که تعداد میزها کم باشد و در صورت مراجعه مشتری با کمبود میز مواجه شوید و نه آنقدر نزدیک که حریم خصوصی مشتریان حفظ نشود و نتوانند احساس راحتی کنند.

کافه رستوران ری را ساختمانی قدیمی در کوچه لولاگر، خیابان نوفل لوشاتو است. به طور کلی اصول طراحی دکوراسیون رستوران های کوچک یکسان است و در موارد جزئی و با توجه به سبک رستوران این اصول تغییر می کنند، معمولا طراحی دکوراسیون رستوران سنتی کوچک ریزه کاری های بیشتری نسبت به طراحی و دکور رستوران کوچک مدرن دارد و باید با جزئیات بیشتری دیزاین شود و بهتر است که برای این منظور یک طراح داخلی استخدام نمایید، ولی در مورد دکور رستوران کوچک به سبک مدرن تنها با یک مشاوره و یا جستجو در گوگل می توان به راحتی یک دیزاین ایده آل داشت. در این مرحله مشاوره با کارشناسان و متخصصین فعال در این حوزه بهترین نتیجه را خواهد داشت.

مسئله ­ای که غالبا در رستوران­ ها به آن توجه نمی­ شود، طراحی سرویس بهداشتی مطابق با اصول و معیار یک رستوران مدرن است. طراحی دکوراسیون رستوران باید به گونه ­ای باشد که مشتری­ را برای دفعات بعد ترغیب به آمدن کند. برای مثال با نگاهی به لوگو، دکوراسیون و یونیفورم کارمندان رستوران مک دونالد متوجه می ­شوید که رنگ قرمز، رنگ غالب در فضای این رستوران است. می توانید لباس کارمندان رستوران را نیز مطابق با سبک طراحی دکوراسیون رستوران و تم مورد نظر طراحی کنید. سبک تم های خاص را بیشتر در طراحی دکوراسیون رستوران و کافی شاپ های مدرن می بینیم. تراس و کناره خیابان هر یک مطابق با سبک طراحی دکوراسیون رستوران می توانند با موارد زیادی مثل چتر، سایبان یا با نورپردازی خاص دیزاین شوند. برای بعضی ها، هیچ لذتی نمی تواند جای نشستن روی صندلی های چوبی کافه ها، تماشای رفت و آمد مردم در خیابان و نوشیدن فنجانی قهوه را بگیرد.

این رستوران شیک و لوکس انواع غذاهای ایرانی و کبابهای لذیذ را در منو دارد و به لحاظ کیفیت غذا هم جزو بهترینهاست. در طراحی داخلی رستوران سنتی نیز از همین سبک ایرانی پیروی میکنند. برای ساخت چه رستوران هایی می توان از طراحی داخلی چوبی استفاده کرد؟ در اینجا قصد داریم در مورد کافی شاپ ها و چیدمان کافی شاپ اعم از فضای داخلی و خارجی آن صحبت کنیم. طراحی نمای خارجی رستوران در واقع بهترین معرف شما برای جلب مخاطبانی است که روزانه از آن منطقه عبور می کنند. لازم نیست که تنها از یک رنگ در دکوراسیون استفاده کنید، همیشه ترکیب چند رنگ و استفاده هوشمندانه از آن ها در طراحی دکوراسیون نتیجه زیباتری خواهد داشت. در واقع، رستورانی که شما مطابق این سبک طراحی می کنید، یک رستوران تک رنگ خواهد بود که دیوارها، صندلی ها، میزها، تابلوها و خیلی از قسمت های دیگرش همه یک رنگ دارند. اما هرچه بیشتر از مصالح مدرن مانند شیشه، استیل و رنگ­ های سرد یا طرح ­های هندسی غیر قابل انعطاف و نورپردازی شدید در دکوراسیون خود استفاده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که اشتهای مشتریان در این فضا کمتر شود. این همان کاری است که تبلیغات با خلق طرح­ های گرافیکی و استفاده مناسب فضا برای جلب مشتریان و بالا بردن ارزش محصولات و خدمات انجام می­ دهند.

ساعت کاری این رستوران 11 صبح تا 4 بعدازظهر و 7 عصر تا 12 شب است و ضمن داشتن محیط سنتی و حوض مرمری زیبا پرسنل خوشبرخوردی نیز دارد. پرسنل رستوران رفتاری کاملاً مؤدبانه و محترمانه دارند و با روی خوش پاسخگوی نیاز مشتریان خود هستند. این مسئله به این معنا است که دیگر روش ­های قدیمی برای جلب مشتری کارساز نیست، بلکه باید فضایی را در رستوران خود خلق کنید تا با تمرکز بر روی خدمات و محصولات، نیازهای مشتری را نیز برآورده کنید. مثلا: یک تالار را به مدل معماری امروزی پباده سازی مینمایند و یک تالار دیگر را به مدل معماری سنتی و یا این که اصیل.

راحتی کارکنان به هنگام تهیه غذا و خدمات رسانی خوب به مشتریان، نتیجه ای جز رضایت مشتری به همراه نخواهد داشت. در طراحی دکوراسیون رستوران نیز باید عوامل زیادی را در نظر داشت تا بهترین نتیجه پیاده سازی شود. آیا به محوطه انتظار یا پیشنهاد خرید نیاز خواهید داشت؟ مسلما تمامی این انتخاب ها نیاز به سطحی از آگاهی از دیزاین مدرن یا هر سبکی که قصد اجرای آن را دارید، خواهد داشت. سعی کنید در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ های تان از یک عنصر تریینی شاخص استفاده کنید تا مشتریانتان همیشه کافه شما را با آن به یاد بیاورند، عنصری مانند یک لوستر جذاب و گیرا یا یک گلدان قدیمی گرانبها یا حتی یک تابلو بسیار نفیس. در سبک طراحی دکوراسیون مدرن استفاده از دیوارپوش های سبز رنگ که با گلدان و انواع گیاه ها ساخته می شوند، محبوبیت زیادی یافته اند.

در سبک طراحی دکوراسیون رستوران مدرن یا دیزاین کافی شاپ ها می بینیم که طراحی سقف تغییرات بسیار زیادی داشته است. طراحی سرویس بهداشتی رستوران از اهمیت زیادی در نظافت و بهداشت فضا برخوردار است. همچنین در فضاهای کوچک میتوان از ایده چیدمان میز و صندلی به سبک گالری با میزهای بلند در هر دو طرف فضا بهره برد. ایوان بزرگ این رستوران و همچنین صندلیهای چیده شده در باغ و یک حوض بزرگ با فوارههای باشکوه، بسیار مطلوب علاقمندان به فضاهای باز است. شکل ساختمان یک آسیاب بادی است؛ از پلههای سنگی آن که بالا میروید، فضایی متفاوت را به عنوان فضای داخلی رستوران میبینید که با موزیک ملایم و میز و صندلیهای چوبی، حسابی دلبری میکند. به این صورت که اگر رستوران موردنظر شعبهای از یک رستوران بزرگ باشد باید در طراحی آن از عناصر مورداستفاده در طراحی رستوران اصلی کمک گرفته شود؛ اما در صورت شخصی بودن اتاق غذاخوری میتوان بر اساس معیارهای شخصی و سلیقه مشتریان و … یکی از نمونه های موفق طراحی رستوران در تبریز ، رستوران سنتی برکه تبریز می باشد که در دو فاز و توسط استودیو معماری بوم صورت طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران پذیرفته است. از دیر باز سفره خانه های سنتی بر این باور بوده اند که دارای دو محیط سر باز و سر پوشیده باشند که گویای طراحی های قدیمی معماری ایرانی باشد، اندورنی و بیرونی را نشان میدهد که بخش سر باز بخش بیرونی و بخش سرپوشیده بخش اندرونی آن وکه محرمیت دارد را شامل می شود.

نکته دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران مدرن اهمیت زیادی دارد این است که بدانیم برگ برنده یک رستوران در جذب مشتری میزان متفاوت بودن آن از سایر رستوران­های مجاور و مشابه آن است. همانطور که توضیح دادیم موارد بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون رستوران و کافی شاپ وجود دارد. به طور کلی، طراحی دکوراسیون رستوران باید به گونه ای باشد که فضایی اصیل، تاثیرگذار و دنج را برای مشتری به وجود آورد. به طور کلی، دیگر رستوران­ تنها مکانی نیست که مردم صرفا برای خوردن غذا به آنجا بروند، بلکه جایی است که افراد به دنبال چیزی فراتر از خرید یک وعده غذا هستند. ارائه انواع غذاهای ایتالیایی مانند پیتزا و پاستا در وعده شام صورت میگیرد.