مراحل ساخت و ساز ساختمان؛ از ابتدا تا انتها

مسئلهٔ دوم بررسی کارایی سازه است یعنی سازه باید فاقد مواردی مانند لرزش و تغییر شکلهای خارج از اندازهٔ مجاز آییننامه باشد. بررسی مسائل فنی یک ساختمان آن هم با حجم بالای رفت و آمد، نیازمند یک مکان اختصاصی است تا به طرز کاملی تمام جوانب مختلف آن مورد توجه قرار گیرد. لازم است بدانید که طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در ایران و در سال ۱۳۷۷، به ساختمان هایی که بالای شش طبقه داشته باشند ساختمان بلند مرتبه اطلاق می شود. ساختمان هایی که خرابی آنها موجب تلفات جانی ومالی زیاد می شود. اگر در اداره شما هر کارمند مشغول به انجام یک سری کارهای محرمانه است که آگاهی افراد دیگر از این اطلاعات به ضرر سازمان ختم میشود. از طرف دیگر ساختمان اداری بایستی برای تمامی مراجعین خود از جمله افراد معلول دسترسی راحتی داشته باشند تا افراد عادی و معلولین امکان راحتی حرکت در محیط ساختمان اداری را داشته باشند. قیمت بالای زمین و تراکم زیاد منطقه باعث شده است که اکثر کارفرماها تمایل داشته باشند که تمامی سطح مفید ساخته و به فضای داخلی اختصاص داده شود و این امر باعث میشود اکثر ساختمانها در تهران نمای بیرونی تخت داشته باشند.

سیستم بسته اداری به فضاهایی اطلاق می شود که توسط دیوارهای جداکننده و به صورت اتاق های مستقل می باشند. هر گونه ذخیره سازی می تواند به صورت فردی، گروهی یا عمومی باشد که تعداد و نوع آن به واحد و بخش کاری مشخصی مربوط می شود. فناوری این فرصت را برای افراد به وجود می آورد که در زمان ها و محیط های مناسب تری کار کنند. ایستگاههای کار متداول شامل: یک یا دو سطح کار، میز متحرک برای ملاقات، فضا برای کارکنان و محل نگهداری مدارک و اسناد و جداکننده های فضا هستند. توصیه میشود این فضا تا حد امکان نور طبیعی داشته باشد و هم چنین محیط آرام و راحتی جهت آشامیدن و صرف غذا، راحتی ارتباطات، ملاقات ها و … محیط تأثیر مستقیم بر سلامتی ما دارد و توجه به عناصر طبیعی در فضاسازی محیط این مجموعه احساس خوبی از سلامتی و تندرستی در کاربران ایجاد می کند. پس ازآن در سال های ۱۹۱۶ و ۱۹۴۹ کلیساهایی در این پل ساخته می شود.

کارفرما از طراحی می خواست تا نمای مدرن و نیمه شفافی را طراحی کنند تا در عین زیبا بودن، فضای داخلی از نور طبیعی بهره مند گرد و کارمندان بتوانند از چشم انداز زیبای برون ساختمان بهره سایت architecture-pasargad ببرند. اغلب معماران تلاش می کنند تا فضای داخلی یک ساختمان را طوری طراحی کنند تا بیشترین استفاده از نور طبیعی برده شود. در کنار هم، طراحی محیط را بوجود میآورند. مطلب طراحی دفتر کار کوچک، بازسازی 10 میلیونی در کرمان! طراحی مناسب ، موانع روند کار را به حداقل می رساند. در انتخاب صندلی ملاقات کنندگان باید دقت کرد که راحتی را به مدت چند ساعت برای افراد فراهم سازد و از نظر ابعاد و کیفیت مناسب باشد. این نواحی خصوصیات اجتماعی و فرهنگی ویژهای دارند که میتوان از آن با عنوان (شیوه زندگی شهری) یاد کرد. این پروژه یک مجتمع اداری، تجاری از “ری را استدیو” در زمینی مستطیل شکل است که تقرببا 15 متر بر خیابان ولیعصر بین خیابان فاطمی و زرتشت قرار دارد، در این طول این خیابان تعداد زیادی فروشگاه، دفتر کار، رستوران و مجتمع فرهنگی قرار دارد.

برج های دوقلو با احتساب آنتن بالای آن ها، ۴۵۲ متر بلندی دارند و توسط سزار پلی به سبک پست مدرن طراحی شده اند. چون سازمانها نیاز به ساختمان هایی دارند که امکان تغییر در تعداد کارکنان و انجام وظایف را به وجود آورد و بخش های ساختمانی برای عملکردهای متفاوت پاسخگو باشد. برج پیزا، اکثر بناهای شهر سن جیمینیانو در ایتالیا و کلیسای جامع دورام در انگلستان نمونه هایی از سبک معماری رمانسک می باشند. این قصر، در سال ۱۶۴۹ تکمیل شد و چهار سال برای ساخت آن زمان صرف شد. برخی از مسولیتها عبارتند از : برنامه ریزی کلیه جزئیات مهم برای ساخت و ساز و اجرای پروژه، تعیین مواد، تجهیزات مورد نیاز و برنامه ریزی برای تهیه و تدارک آنها، پیش بینی تغییرات احتمالی و ایجاد استراتژی کاهش خطر، برآورده کردن الزامات مربوط به مسائل حقوقی و نظارتی، برقراری ارتباط موثر بین کلیه شرکت کنندگان در پروژه.پیمانکاری ساختمان باید بودجهای برای پروژه ساخت و ساز تعیین کند و تا حد ممکن از آن پیروی کند.

در همسایگی این پروژه 6 مجتمع تجاری در شمال و یکی در جنوب قرار دارد. ایده ی اولیه این طرح با نگاهی تحلیلی از کیفیت ساختمان های ساخته شده در این خیابان به وجود آمد و هرچند که زمین پروژه مابین دو بلوک شهری دیگر قرار داشت، ایده ی طراحی به سمتی حرکت کرد که ساختمان ولیعهدی با فضای شهری درگیر شود. انتخاب سمتی از ساختمان به دور از خیابان اصلی و پر سر و صدا برای احداث دفاتر کار، استفاده از پارتیشن اداری، دیوارهای عایق و پنجره های دوجداره، همگی اقداماتی مؤثر هستند. دفاتر شخصی: این محیط به طور کامل توسط دیوار محصور و جداسازی شده و فضایی است که یک یا دو نفر میتوانند از آن استفاده نمایند. در طراحی فضاهای باز و بسته دفاتر اداری سعی میشود؛ با حفظ حریم صوتی و بصری کارمندان، به تعامل میان آن ها صدمهای وارد نشود.

در ایران، تا پیش از حملهٔ اسکندر و در شیوهٔ معماری پارسی با الهام از معماری تمدن اورارتو شیوهٔ دوم رواج بیشتری داشتهاست، که این را میتوان در تخت جمشید ناظر بود. زمانی که به گرمای بیشتری نیاز است، این مقدار گرما کافی نبوده و نیاز به پمپاژ گرما به فضاها ضروری است. بخش رابط در هر یک از طراحی داخلی ساختمان ممکن است، بهگونهای تعریف شود. دفتر مرکزی بی آی تی که توسط “دفتر معماری تداوم پویا” در ضلع جنوب بلوار صبا در محل تقاطع خیابان جردن قرار گرفته، مجموعه ای آپارتمانی است که طبقه همکف این بنا تجاری، و پنج طبقه بالای همکف، اداری و چهار طبقه زیر همکف، پارکینگ است. فیلیبرت لوور، معمار رنسانس فرانسوی، در سال های ۱۵۵۶ تا ۱۵۵۹ پل بالای رودخانه را ساخت و به دنبال آن ژان بولانت، گالری را بر روی این پل بین سال های ۱۵۷۰ تا ۱۵۷۶ بنا کرد. چنانچه کیفیت و بازدهی کاری کارکنان یک ساختمان سبز اداری به دلیل سطح روحی و احساس تندرستی بالای ناشی از محیط کاری معتدل، به مراتب افزون بر یک ساختمان اداری معمولی است. هر ساختمان سبز و پایدار که احداث می شود ویژگی هایی را با خود دارد که ناشی از موقعیت اقلیمی و مکانی آن می باشد.

باید افزود که این ساختمان با استفاده از مدلهای کامپیوتری و تکنیکهای نوین و سبک معماری بیونیک به گونهای طراحی شده است که ضایعاتی نداشته باشد و آلودگی ایجاد نکند. تاثیرات تکنولوژی اطلاعات کامپیوتری کردن سیستم اداری پیشرفت در زمینه ی تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات به تغییر شرایط کاری در اداره ها کمک شایانی کرده است. متصرفان در این تصرف قادر هستند تا در صورت وقوع یک موقعیت اظطراری بدون کمک فیزیکی کارکنان، واکنش لازم را از خود نشان دهند . ممانعت از ورود صدا، شامل صداهای داخلی و اصوات خارجی، به صورت هم زمان میشود. سیستم باز اداری به فضاهایی اطلاق می شود که توسط جداکننده های سبک از هم تفکیک شده اند. در این مقاله به معرفی 10 نرم افزار برتر در زمینه طراحی ساختمان پرداختیم که در این بین، نرم افزار رویت و انحصارا بخش معماری آن، با داشتن قابلیت های برجسته تری توانسته به عنوان بهترین نرم افزار برای طراحی ساختمان مورد استفاده مهندسین معمار قرار بگیرد.

هزینه بازسازی ساختمان باید به تفکیک بخش هایی که قرار است کار انجام گیرد ریز به ریز در فاکتور گنجانده شود تا کارفرما از جزئیات کار با خبر باشد. اطلاعات تماسی که در انتهای این صفحه آورده شدهاند مربوط به اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان بوده و ارتباطی با مجموعه مجتمع مسکونی گلها ندارد. دانشجویان می توانند از آرشیو مجتمع مسکونی بهترین پروژه ای که با نیاز آن ها همخوانی دارد را انتخاب کنند. در طراحی ساختمان اداری مکانهایی که به اتاق های گردهمایی، تالارهای کنفرانس، نمایشگاه ها و … فناوری بی سیم باعث تشویق مبلمان متحرک و طرح های راحت تر می شود. مجموعه اداری در اختیار چند شرکت بین المللی از جمله بی ای تی است.

اکنون که صفحه بازسازی ساختمان بهینه ساز را مشاهده می کنید شاید برایتان جای سوال باشد که به کدام گروه خدماتی اعتماد کنیم که بتوانند خانه شما را آنطور که مد نظر شما است بازسازی کنند، و سرعت عمل، دقت و کیفیت سر لوحه کارشان باشد، باید به شما بگویم که به گروهی اعتماد کنید که خودشان کننده کار باشند نه اینکه فقط پیمانکار باشند و برای هر کدام از قسمت های کار یک نفر بیاورند و خودشان فقط ناظر بر کار باشند، اینگونه کار کردن درست نیست، چراکه بعد از انجام کار 10 تا 15 درصد به عنوان حق نظارت و اجرا از کارفرما طلب می کند، کسی که خود کننده کار باشد، به تمامی جزئیات تعمیرات ساختمان واقف است و به راحتی می تواند ملک شما را به بهترین نحو احسنت بازسازی نماید و چیزی به عنوان حق نظارت و اجرا وجود ندارد.

مطلب طراحی ساختمان اداری مدرن، زیبایی خیره کننده شرکت دارویی سیناژن جزییات بیشتری را در رابطه با این ساختمان با شما در میان می گذارد. یکی از جذاب ترین طراحی ساختمان های اداری ” شرکت دارویی سیناژن ” می باشد که توسط “گروه معماران مدام” طراحی و اجرا شده است و تمام جذابیت های یک فضای اداری را یک جا فراهم کرده است. دفتر مرکزی پتروشیمی رازی که توسط “دفتر معماری فضای فرا تهی” طراحی و اجرا شده است از این دسته فضاها است. از این رو خط معمار در این بخش مجموعه ای ۵۰ تایی از نماهای اجرا شده در چند سال اخیر ایران را جمع آوری کرده و همراه با لینک مطلب به اشتراک خواهد گذاشت. همچنین این ساختمان چندی پیش رتبه دوم را در بخش طراحی گروه ساختمان های عمومی در دوازدهمین دوره جایزه معمار از آن خود کرده است، با چیدانه در بررسی این ساختمان اداری همراه باشید. مجموع سطوح تحت اشغال زیربنای ساختمانهای مسکونی در همکف به اضافه سطح اشغال مسیرهای اتومبیل رو و پارکینگ ها در شرایطی که پارکینگ ها در محوطه روباز پیش بینی می شود نباید از ۶۰ درصد سطح کل زمین بیشتر باشد.

این ماده که اتصال و شکل دهی آسانی دارد عمدتا برای ساخت تیرچه های چوبی، کف و بام، پشت بندهای عمومی و… ساختمان سازه ای است که برای سکونت و به عنوان سرپناه یا برای کار ساخته میشود که محیط را به دو بخش بیرون و درون تقسیم میکند. یک مهندس با تجربه تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا کمترین ضخامت دیوار با بیشترین قابلیت تحمل بار را به سازنده ساختمان پیشنهاد دهد. در چنین شرایطی راهروها باید مستقیماً توسط پنجرعه های مرتفع و یا از طریق درهای شیشه ای داخل دیوار روشن شوند. همانگونه که می دانید وزن نهایی دیوار ساختمان ارتباط مستقیمی با نوع مصالح بکار رفته در ساخت آن دارد. برای مثال جانمایی پنجره ها، اندازه آنها، ورودی، تراس ها، لبه سازی در نما و حتی طراحی پشت بام از جمله المان های مهم و اصلی در طراحی نما هستند که رعایت نکردن ضوابط و اصول هر کدام از آنها می تواند شما را از داشتن یک نمای ساختمان ایده آل دور و دورتر نماید. البته لازم به ذکراست تمام اصول فوق در تمام ساختمان هایی که توسط آرجنت تولید شده پیدا نمی شود. این احجام مانند دیافراگم هایی جهت کنترل نور جنوب دیده شده اند.

توصیه می شود جهت کاهش مزاحمت، این بخش در یک محیط محصور شده قرار بگیرد. پس از آن، مدیران پروژههای ساختمانی شروع و پایان ساخت پروژه را مدیریت میکنند و اغلب مدیریت در محل را برای اطمینان از ساخت و ساز ایمن و موفق انجام میدهند. این پروژه بازسازی به صورت کامل اعم از تاسیسات گرمایش و سرمایشی، لوله کشی، برق، سقف، کف، پنجره ها، تغییر نقشه دیوارها، ساخت آبنما و کلیه امور ایمنی مخصوص بانک ها می باشد. فضاهای گروهی شامل راهروها – پلکان – آسانسورها – ورودی های خروجی و اضطراری به صورت داخلی و خارجی. برای این کار باید درب ورودی داخلی و ورودی ساختمان را نصب کنید. انتخاب پیشخوان آشپزخانه هم با توجه به تنوع مواد اولیه از جمله سنگ مرمر، گرانیت، کوارتز، استیل ضدزنگ و موارد دیگر، می تواند کار سختی باشد. بعد از اینکه مدت زمان زیادی از عمر ساختمان و یا آپارتمانی که در آن زندگی می کنیم، می گذرد این گذر زمان باعث می شود که مکان زندگیمان دچار پوسیدگی و همچنین خرابی گردد که این موارد می تواند از جمله پوسیدگی لوله های آب و فاضلاب، خرابی سقف و دیوار،پوسیدگی لوله های شوفاژ و خرابی کف ساختمان، مستهلک شدن کاشی های حمام و سرویس بهداشتی، سیاه شدن رنگ دیوار، قدیمی شدن کمد دیواری، خراب شدن شیرهای آب، فرسوده شدن کابینت آشپزخانه و غیره که تمامی اینها باعث می شود که برای بازسازی ساختمان و یا بازسازی آپارتمان خود اقدام کنیم.