معرفی بهترین و زیباترین گیاهان ضد حساسیت ؛ مناسب افرادی که آلرژی دارند

گیاه کروتون با ویژگیهای ظاهری مثل برگهای نوک تیز و منحنی شکل پرورش یافته و از این رو با نام های متنوعی همراه است. با توجه به شاخص زیبایی این گیاه باید به این نکته توجه داشت که تنها حفظ ساختار ظاهری این گیاه (توسط گیاهان مشابه والد مادری)، تکثیر این گیاه از طریق پیوند بوده که در ادامه شرح مختصری از ازدیاد پیوندی آن ارائه گردید. گیاهان کروتون در خاکی بهترین رشد را دارند که امکان تخلیه آب اضافی را فراهم کرده و درعینحال رطوبت کافی برای رشد را حفظ میکند. یکی از بهترین و زیباترین گیاهان تصفیه کننده هوا فنگ شویی ، گیاه نخل اریکا می باشد. در فنگ شویی این گیاه به عنوان گیاه اتحاد آب و خاک شناخته میشود. پس با فراترز در این محتوای مفید همراه باشید تا با 10 نوع از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا فنگ شویی آشنا شوید.

نام آنها به معنای واقعی کلمه، از عبارت یونانی philo به معنی “عشق” و dendron به معنی “درخت” گرفته شده است. شرایط نگهداری و عکس : امروزه نگهداری گل و گیاه در منزل و محل کار علاوه بر نقش مهمی که در زیباسازی محیط و تصفیه هوا دارد به یکی از تکنیک های خاص در طراحی های مدرن و دکوراسیون داخلی بدل شده. محیط تراس، علاوه بر دریافت فراوان نور خورشید، گرمای خروجی از ساختمان را نیز تحمل می کند. این گیاهان فاقد ریشه هستند و نیاز های خود را از طریق رطوبت موجود در هوا تامین میکنند لذا محیط زندگی آنها باید مرطوب باشد. ساکولنتها و کاکتوس ها را باید در نقاط پر نور منزل قرار دهید و خاک آنها زهکشی مناسبی داشته باشد. این روزها برای قرار دادن گلدان بر روی سطوح مختلف، استندهای شیک و کاربردی عرضه شده است. مقدار کمی آب دهید و گلدان را در زیر نور شدید و غیر مستقیم خورشید قرار دهید. ترجیحا این گیاه آپارتمانی را تحت یک نور غیر مستقیم، روی میز کار یا میز کنار تختخوابتان قرار دهید. امروزه بدلیل شهر نشینی و زندگی در آپارتمان ها و محرومیت از باغچه ها و درخت و گل و گیاه بهترین کار این است که یک جایگزین مناسب مثل گل و گیاه زینتی و آپارتمانی برای دکوراسیون محل کار و زندگی استفاده کنید.

این گیاه، نیاز به نور کمی دارد و می توانید در گوشه ای از اتاقتان قرار دهید که استفاده خاصی از آن ندارید. این گیاه، نور روشن و دمای اتاق معمولی را ترجیح می دهد. وب سایت سلامتی «healthline» می گوید: «بامبو، فرمالدهاید، بنزن، مونواکسیدکربن، زیلین و کلوروفرم را از هوا میگیرد. گیاه برگ عبایی ، به دلیل این که کاملاً قادر به مقابله با نور ضعیف ، شرایط نامناسب و همچنین کیفیت پایین هوا ، درجه حرارت گرم یا سرد است نام مستعار آن را چدن گذاشته اند. علاوه بر این، به دلیل طبیعت مقاوم کاکتوس می توان آن را به راحتی در هر نوع آب و هوایی پرورش داد. علاوه بر این، ازآنجاکه این گیاهان رشد شدیدی دارند برای حفظ شکل بوتهها، آنها را هرس کنید. این گیاه آپارتمانی زیبا به هرس سالیانه و آبیاری منظم نیاز دارد. در آسیای بومی درختان کائوچو می توانند بیش از 100 فوت قد بکشند، اما با هرس مداوم می توان نوع زینتی آنرا پرورش داد. در کنار ارزش اقصادی بالا پرورش گل و گیاه زینتی از پتانسیل بالایی برای اشتغال زایی نیز برخورد دار است به شکلی که در گلزارهای کشور براساس آمارهای اتحادیه گل و گیاه هم اکنون 45 هزار نفر به شکل مستقیم و 100 هزار نفر به صورت غیرمستقیم کار می کنند و این میزان اشتغال می تواند باتوجه به سرمایه گذاری تا 10 برابر نیز افزایش یابد.

از آنجا که این گیاه بومی مناطق گرمسیری است ، میتواند تابستان های گرم را نیز دوام بیاورد. این گل زیبا بومی مناطق نیمه گرمسیری است و به عنوان گیاهان زینتی میتوانید آن را در فضای باز و در محیط داخلی پرورش دهید. بامبو را در فصول رشد با کود آهن تغذیه کنید و از قرار دادن آن در محیط های سرد خودداری کنید. کود برای انتقال مواد مغذی لازم است. در ضمن لازم است هر هفته یا همین حدود که خاک گلدان خشک می شود، آنرا آبیاری کنید. هر دو روز یکبار آب را عوض کنید و ظرف را زیر نور غیر مستقیم خورشید نگه دارید. در طول فصل رشد هر دو هفته یک با یک کود سبک و به میزان دوگرم در لیتر تغذیه کنید. برای رشد مطلوب، هر هفته یا دو هفته یکبار به این گیاه آب دهید. روی قیم می تونید به هر شکلی که دوست دارید گیاه رو هدایت کنین. این گیاه رطوبت را دوست دارد اما به ابیاری زیاد به خصوص در هوای سرد و فصول پاییز و زمستان حساس است. گر شما در منطقه ی آب و هوایی گرمی قرار دارید و نور جنوبی و یا شرقی دارید این همان گیاهی است که به آن نیاز دارید.به جز نیاز بالا به نور خورشید آدنیوم نگهداری راحتی دارد و گل ها بدون شک در طول سال در آب و هوای بدون سرما خود نمایی میکنند.

گیاه اسپاتی فیلوم آسان ترین نگهداری را در میان گلهای مناسب آپارتمان دارد. مراقبت از این گیاه بسیار آسان است و به همین دلیل برای افرادی که تجربهی داشتن گیاه آپارتمانی را ندارند، گزینهی مناسبی است. این گیاه خواص دارویی فراوانی دارد و به دلیل برگ های گوشتی نیاز به آبیاری کمی دارد، لذا هنگام قرار دادن این گیاه در حمام دقت کنید که دائم خیس نشود. هر چند که یک درخت کائوچو می تواند نور مستقیم را تحمل کند، اما توصیه می کنیم که آنرا در یک مکان سایه دار قرار دهید تا بهتر رشد کند. این گیاه به گونه ی edible تعلق دارد و به خاطر برگ های ارغوانی رنگش که شیه ببه پروانه هستند به گیاهی قابل توجه تبدیل شده است.شکوفه های این گیاه به رنگ های صورتی و سفید میباشند.این گیاه مکان هایی با نور متوسط تا روشن را دوست دارد و در خاک مرطوب بهتر رشد میکند. نجمان می گوید: “آنها دوست دارند در وضعیت خشک قرار بگیرند. این گیاه سایه دوست گونههای بسیاری دارد که از خانواده تراوسکانیتا است. بسیاری از این گیاهان زینتی به دمای پایین حساسیت شدید دارند، تعدادی به رطوبت کم، تعدادی به نور شدید خورشید (چرا که در جنگل های استوایی درختان بلند چتری را در بر فراز آنها ایجاد کرده اند و از تابش مستقیم آفتاب در امان اند).

امروزه تراس آپارتمان ها محلی برای انبار وسیله های قدیمی و اضافی خانه ها شده است و این جریان هم برای ساکنان خانه و هم رهگذران منظره ی زیبایی را به وجود نمی آورد. وی با اشاره به هدفگذاری و برنامه پیشروی سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه گلهای زینتی، تصریح کرد: توسعه کشت فضای باز گلهای زینتی در سال جاری به 5 هکتار رسیده و بنا است که با همکاری سرمایهگذاران در سال 1401 به 20 هکتار توسعه یابد، هم اکنون 10 هکتار گلخانههای زینتی در استان وجود دارد که تا پایان سال 1401، هفت هکتار دیگر به آنها اضافه میشود. این گیاه برای رشد مناسب به دمای ۱۲ تا ۲۱ درجه سانتی گراد نیاز دارد بنابراین یکی از گلهای مخصوص تراس به شمار میآید. از طرف دیگر، گلهای این گیاه به شکل قرمز مخملی هستند، بنابراین ظاهر تراس خانه شما را زیباتر میکنند. Cyclamen با برگ های قلبی شکل و گلهای قرمز، صورتی و سفید یکی از بهترین گیاهان زمستانی است.

همینطور در مورد رز وحشی نیز اینگونه است. اینگونه نیست که نوسانات بازار تاثیری بر قیمت بگذارد اما در ایران زمانیکه تولید کم شود گل گران میشود. فرآیند خشک شدن مانع از ابتلای گیاه به بیماری در هنگام ریشه زایی میشود. همچنین آب زیاد منجر به پوسیدگی ریشه های آن می شود که بهتر است آبیاری را با خشک شدن خاک آن انجام دهید. فیکوس الاستیکا آب هم دمای اتاق را دوست دارد اما آبیاری بیش از حد باعث زرد شدن برگ هایش می شود. آیا بالکن های کوچک هم میتوانند به مکانی پر از گیاه و زیبا تبدیل شوند؟ این گیاه نسبت به احتیاجاتش حساس است و نور مستقیم خورشید را دوست ندارد پس بهتر است آن را در مکانی با نور کم قرار دهید.این مکان همچنین باید گردش هوای مناسبی داشته باشد.آبیاری باید به صورت محدود و متوسط انجام شود. برگ انجیری از زیباترین گیاهان آپارتمانی است.این گیاه با برگ های بزرگ و سبز تیره اش بسیار شگفت انگیز است.آن را تصور کنید که میتواند چه جلوه ی فوق العاده ای به منزلتان بدهد.میتوانید آن را در نور کم نگهداری کنید اما برای گرفتن نتایج بهتر آن را کنار پنجره ای نگهداری کنید که کل روز نور غیرمستقیم دریافت کند.

وی می افزاید: “این گیاه، حتی آب و هوای سرد زمستانی کمتر از 45 درجه را نیز تاب می آورد”. وی بیان کرد: ارزش واردات گل و گیاه زینتی به کشور ۱۴ میلیون دلار ثبت شده که نشان دهنده تراز مثبت تجاری است. وی در پایان گفت: تولید بیشتر و توسعه گل و گیاه سبب ارتقا روح روان و همچنین ارزآوری برای کشورمان خواهد شد. بنابراین به راحتی می توان از این نوع گیاهان غافل شد و آنها را فراموش کرد. و اگر خیلی خوش شانس باشند، آنها را هر هفته یا هر یک هفته و نیم آب می دهم”. به طور کلی در نگهداری گیاهان در آب اولین نکته این است که آیا گیاه قابلیت زیستن در آب را دارد یا خیر، اگر شما ندانسته و بدون کسب اطلاع از این موضوع هر گیاهی را درون آب قرار دهید ممکن است پس از مدتی با مرگ آن رو به رو شوید.

اسپاتی فیلوم دارای برگ های سبز تیره و گل های سفید بسیار زیبایی است و هوا را به خوبی تصفیه میکند. ایتالیا کشوری است که به صورت سنتی در حوزه گل و گیاهان زینتی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است. این گونه، فضایی صمیمی به خانه می دهد. زیرا حتی تا یک ماه نیز می تواند بی آبی را تحمل کند. برای اینکه این گیاه را سالم نگهدارید به یک نقطه ی روشن احتیاج دارید با چند ساعت نور صبح خورشید و گل روزنور غیرمستقیم. برای داشتن گیاهان آپارتمانی زیبا و سالم در درجه اول به نور و بستر کشت مناسب و در درجه دوم به کود تقویتی مناسب گل های آپارتمانی نیاز دارید. دمای ایده آل برای زامیفولیا بین ۱۸ تا ۳۰ درجه است و نمیتواند دمای کمتر از ۱۵ درجه را تحمل کند. برگهای سالم را از یک گیاه برش دهید و دمبرگهای برگ را با زاویه 45 درجه برش دهید. بنابراین قبل از اینکه یک دسته گل ژربرا به خانه بیاورید، این موضوع را در نظر گیاهان زینتی داشته باشید. این گیاهان دارای برگهای گوشتی هستند و آب را در خود ذخیره میکنند، بنابراین به آبیاری کمی نیاز دارند. برخی از انواع محبوب گل های داودی می توانند به شکل توپ ، کره یا شکل ستاره باشند.

شاخ و برگ بنفش با رگه هایی ازصورتی باعث میشود که این گیاه بسیار زیبا به نظر برسد.این گیاه تحمل خشکی را دارد اما به نور بسیار زیادی احتیاج دارد و در دلخل منزل باید در جایی قرار داده شود که هر دوی نور مستقیم و غیر مستقیم را دریافت کند. این گونه که “پادشاه گیاهان تجزیه ناپذیر” خوانده می شود، هر گونه عوامل مخرب برای گیاهان از جمله خشکسالی، نور کم و رطوبت بسیار کم را تحمل می کند. نخلهای اریکا، شامادورا و کنتیا نگهداری تقریبا یکسانی دارند؛ این گیاهان به نور کم مقاوم هستند و رطوبت بالا نیاز دارند. در انتخاب گل و گیاه برای بالکن خود ، اول از همه باید به این نکته توجه کنید که بالکن شما شمالی است یا جنوبی چرا که انتخاب گل و گیاه برای بالکن های شمالی محدودتر است که در متن زیر با آنها بیشتر آشنا میشویم . گیاهان، به صاحبان خود فرصت میدهند تا با مراقبت از آنها و مشاهدهی رشد آهسته و ثمر بخششان، کمی در زندگی پر سرعت خود آرام بگیرند. به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دمیرون اسماعیل یلماز، رئیس انجمن صادرکنندگان محصولات و گیاهان زینتی آناتولی مرکزی گفت : بازار ۱۷ میلیارد دلاری در اروپا وجود دارد و هدف ما این است که صادرات ترکیه را که به در حال حاضر به یک درصد هم نمی رسد، به ۳ درصد افزایش دهیم.

این درختچه های همیشه سبز، به درخت چتر نیز شهرت دارند. هوستا به عنوان یک گیاه همیشه سبز در صورتی که در فصل زمستان، دمای محل نگهداری خیلی سرد نشود، حالت خود را حفظ میکند. لیندا یک نوع ساکولنت عجیب و غریب است.این گیاه بسیار جالب به نطر میرسد و به نگهداری کمی احتیاج دارد.آب کمی احتیاج دارد و به آرامی رشد میکند که به این معناست که مجبور نیستید مرتبا گلدان آن را عوض کنید. وی تصریح کرد: پیگیری اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برای حذف مالیات بستر های کشت وارداتی مثل کوکوپیت و پیت ماس، در دستور کار قرار گرفتن بیمه انواع گل و گیاهان زینتی تولیدی در گلخانه و همچنین بیمه گل نرگس، تصویب حقوق ورودی 5 درصد برای تعرفه 06024000 گل رز، به روز رسانی قیمت های مربوط به تعهد سپاری ارزی برای صادرات گل و گیاهان زینتی از طریق معاونت بازرگانی شده است.

کالانکوئه برگ های قاشقی شکل وگل هایی متراکم به شکل ستاره دارد و البته باز هم یکی از گلهای آپارتمانی مناسب هدیه است. گلهای زیبای این گیاه در خردادماه ظاهرشده و از دستهگلهای خشک بینظیری بهحساب میآید که میتواند زینتبخش دکوراسیون داخلی خانه شما نیز باشد. اگر شمابه دنبال گیاه آپارتمانی بلندی میگردید که دکوراسیون داخلی منزلتان را بهبود بخشید شفلرا میتواند گزینه ی مناسبی باشد. این گیاه میتواند با شرایط نوری گسترده ای خو بگیرد و به آبیاری متوسط و رطوبت بالا نیاز دارد. این گیاه همچنین بسیار مقاوم است و می تواند در شرایط کم نور و خشکی به راحتی زنده بماند. یافت میشود و هر کدام از این رنگ ها برای مناسبتهای مختلف قابل استفاده هستند و علت نامگذاری این گیاه به نام گل فلامینگو این است که گل های آن فرمی مانند صورت و گردن فلامینگو دارند.برگ ها حالت قلبی شکل و چرمی براق هستند و بر خلاف تصور، این گل بسیار کم توقع است و به دلیل نیاز نوری کم ، برای فضای داخلی آپارتمان بسیار مناسب است. در هر حال این گیاه برای رشد کردن دنبال هیچ بهانهای نمیگردد. اما این گونه همچنین یک گیاه تزئینی است و باغ گیاهشناسی شیکاگو آنرا در ردیف سایر همتایانش یعنی گیاه آبشاری، گیاه دومینو و گیاه آیریش (Irish Lace) بعنوان بهترین گلهای تزئینی قرار داده است.