هرآنچه که باید پیش از خرید لپ تاپ گیمینگ بدانید – خرداد ۱۴۰۱

این مدل از 24 گیگ رم و یک ترابایت حافظه داخلی پشتیبانی می کند و میتواند بازی های با گرافیک نه خیلی سنگین را برای شما اجرا کند . همچنین حداقل بودجه برای خرید یک لپتاپ گیمینگ 25 میلیون تومان برداشت شده است. با مشخصاتی که مدنظرتون هست کمی باید بودجه تون رو افزایش بدید یعنی حدود 30 میلیون تومان. اگه پورتهای کارت گرافیک به پورتهای مانیتورتون نخوره باید یکی از اونها رو عوض کنید. رابط پاور مستقیما به منبع تغذیه PSU وصل میشه و برق مورد نیاز کارت گرافیک رو از این راه تامین میکنه. موضوع مهمی که وجود داره اینه که لپ تاپ های گیمینگ مخصوص بازی مخصوصا مدل های قدرتمند و گران قیمت برای جایگزینی کامپیوترها تولید شدن که در اصطلاح به آنها “Desktop Replacement” نیز گفته میشه . از این رو خرید لپ تاپ گیمینگ از برندهای خوشنامی پیشنهاد میشود که بیشترین کارایی ممکن را در ازای قیمت بدهند. خب حالا که معیارهای انتخاب و خرید کارت گرافیک کامپیوتر خوب رو بررسی کردیم، وقتشه بریم سراغ چند مورد از بهترینهای این قطعه. قطعات مختلف لپ تاپ از قبیل کارت گرافیک ، رم ، حافظه و …

اما نکتهی قابل توجه این است که بهترین لپ تاپ را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ میگردید که قابل رقابت با قوی ترین کامپیوترهای گیمینگ سال ۲۰۲۱ باشد، به سختی میتوانید از MSI GE76 Raider گزینهای بهتر پیدا کنید. مدل مناسب دیگری که قصد معرفی آن برای بازی را داریم ، لپ تاپ 17 اینچی ایسوس مدل ROG Zephyrus S GX701LXS از خانواده ایسوس میباشد . این 17 اینچی دارای 32 گیگابایت ظرفیت و یک ترابایت حافظه داخلی میباشد که در کنار پردازنده گرافیکی RTX2080 از گروه NVIDIA و سیستم پردازشگر مرکزی Core i7 ، اجرای هر بازی را برای شما ممکن میسازد .

توصیه ای که تیم رایااستور به شما دارد ، این است که به سیستم کولینگ لپ تاپ خود به اندازه پردازنده ، کارت گرافیک ، حافظه و رم اهمیت دهید و وسواس به خرج دهید . برای نرم افزارهای دو بعدی یک سیستم معمولی رو به بالا براحتی کار شما راه می اندازه ولی برای نرم افزارهای سه بعدی بهتره لپ تاپ های تخصصی گرافیک رو تهیه کنید که در مقاله «بهترین لپ تاپ های گرافیکی» لیستی از بهترین ها رو معرفی کردیم. هر سه اینها به اندازه مشخصههای بالا مهم نیستن ولی برای مقایسه کردن بین کارت های گرافیک به کار میان. در برخی لپ تاپ ها از کارت گرافیک در بخش سخت افزاری لپ تاپ استفاده می شود . یکی از مناسب ترین لپ تاپ های گیمینگ مخصوص بازی ، متعلق به شرکت Lenovo میباشد . در این قسمت از بهترین لپتاپهای ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان، به بررسی Lenovo IdeaPad Gaming 3 میپردازیم.

این لپ تاپ ایسر را می توان یک لپ تاپ گیمینگ مخصوص بازی اقتصادی معرفی کرد که به نسبت قیمت ، دارای امکانات و قدرت بسیار بیشتری میباشد . اگرچه لپ تاپ های گیمینگ برای خنک کردن سیستم سخت افزاری خود از سیستم کولینگ ترکیبی فن و لوله های حرارتی استفاده می کنند ، اما شما می توانید برای بهره وری بیشتر از کول پد (فن زیر لپ تاپ) استفاده کنید . در بخش پردازنده مرکزی این سیستم از پردازنده Core i7 استفاده شده است که به کمک پردازنده گرافیکی Geforce GTX 1660 Ti از نوع NVIDIA می توانید بازی های سنگین را برای شما اجرا کند .

موارد استفاده کارت گرافیک ، چه کارت گرافیکی مناسب شماست؟ 2 موارد استفاده کارت گرافیک ، چه کارت گرافیکی مناسب شماست؟ کارت های گرافیک یک حداکثری برای FPS و رزولوشنی که ارائه میدن دارن. هر دو شرکت اینتل و ADM هم برای کامپیوترها و هم برای لپ تاپ ها ، پردازنده تولید می کنند . لپ تاپ اچ پی Omen17-cb0001TX از نظر ظرفیت ، ضعیف تر میباشد اما با این حال می تواند جدیدترین بازی ها را برای شما اجرا کند . صفحه نمایش لپتاپهای گیمینگ در سایزهای گوناگونی طراحی میشود اما پر استفادهترین آنها سایز ۱۵.۶ و ۱۷.۳ اینچ میباشد.

افرادی که نیاز مبرم به صفحه نمایشگر بزرگتر دارند هم بهتر است لپتاپهای 15.6 اینچی را انتخاب کنند. پردازنده های کامپیوتر و لپ تاپ نیز دقیقا همانند کارت گرافیک باهم تفاوت دارند . از مهمترین ویژگیهای لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Predator Triton 500-PT515-51-70CC – A میتوان به فنهای قدرتمند و مجهز به نسل چهارم از فناوری Aeroblade، بدنه تمام آلومینیومی، صفحه کلید با نور پس زمینه RGB و دکمههای حرفهای، بردهای کنترل شبکه Killer 2.5G، پشتیبانی از دو حافظه NVMe SSD به صورت همزمان، ارتباط بلوتوث 5، اسپیکرهای داخلی استریو و بدنه با ضخامت مناسب اشاره کرد. پردازنده قدرتمند این لپ تاپ یعنی نسل یازدهم Core i7 در کنار 16 گیگابایت رم به شما امکان استفاده از نرم افزاری را براحتی میدهد. برای دیدن و خرید لپ تاپ ها ایسر صفحه برند لپ تاپ ایسر مراجعه نمایید. اگر به دنبال آن هستید تا با حداقل هزینه، یک لپتاپ مناسب برای بازی به دست آورید Gaming 3 بهترین انتخاب ممکن است. جدا از موضوعات ذکر شده ، کارت گرافیک متناسب با سایر قطعات سخت افزاری تولید می شود و با ارتقاء دادن فقط کارت گرافیک ، ممکن است به سایر قطعات بار اضافی وارد شود .

شاید نقطه ضعف اصلی لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 15 GX550LWS ، قیمت بسیار بالای آن باشد . یکی از لپ تاپ های گیمینگ با قیمت مناسب را میتوان لپتاپ 15 اینچی ایسوس مدل TUF FX505DT – A برشمرد . اگر در لپ تاپ شما از کارت گرافیک استفاده شده باشد ، می توانید به راحتی به تعمیرکار مراجعه کنید و کارت گرافیک لپ تاپ خود را تعویض کنید . یکی از کارت گرافیک های کامپیوتر و لپتاپ شرکت AMD هستش که فناوری Ray Tracing داره، البته RT این مدل نسبت به سری 30 NVidia عملکرد ضعیفتری ارائه میده. کارتهای گرافیک On-Board برای بازیهای قدیمی هم جواب میده و حتی میتونن با Photoshop هم کار کنن (در حدی که خیلی پیچیده نباشه). این مدل مورد پسندترین کارت گرافیک برای کارهای گرافیکیه مثل کار با 3DMax. همچنین این قطعه برای گیمینگ هم مناسبه و کارایی و عملکرد خیلی خوبی رو ارائه میده. کارهای گرافیکی هم به این حافظه نیاز دارن مثلا اگه بخوان یک طرح 3 بعدی رو با سرعت بیشتری طراحی کنن این حافظه کمکشون میکنه. تراشه کارت گرافیک به مدل اون وابسته است، هر چی مدل یک کارت گرافیک جدیدتر باشه اون تراشه بهتر کار میکنه البته هر برند محصولات میانرده و بالارده و حتی پایینرده داره که هر کدومشون محدودهی قیمت خاصی دارن.

لپتاپ ورک استیشن از گرافیک کوادرو (Quadro) محصول شرکت انویدیا (Nvidia) یا فایروپرو (FirePro) محصول شرکت ای ام دی (AMD) بهره میبرند حال آنکه لپتاپهای گیمینگ عمدتاً مجهز به گرافیک سری جیفورس (GeForce) شرکت انویدیا و یا سری RX شرکت ای ام دی هستند که مخصوص اجرای بازی و پردازش فریم هستند. البته در برخی بازیهای سنگین، برای آنکه فریم ریت ثابتی بگیرید باید کمی تنظیمات را پایین بیاورید ولی برای مثال این لپ تاپ با پیکربندی RTX 3070 میتواند بیشتر بازیها را با فریم ریت ثابت 60 اجرا کند. اما باید در نظر گرفت که لپ تاپ های گیمینگ همگی از نظر قیمت ، از قیمت بالایی برخوردار هستند .

این مدل از لپتاپ ها از حافظه گرافیکی بالا، هارد قدرتمند و از نوع SSD، حافظه رم بالا و پردازنده قدرتمند برخوردار هستند پس میتوانند برای هر کاری مناسب باشند و نیاز شما را به طور کامل بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون رفع کنند. پردازنده های سری Ryzen 5000 به طور مداوم با عملکرد خود در برابر عمر باتری تحت تأثیر قرار می گیرند. با توجه به پردازنده گرافیکی GEFORCE GTX1650، باید گفت که این لپتاپ توانایی ارائه عملکرد خوب و کاملا قابل قبولی را با توجه به قیمت در نظر گرفته شده خواهد داشت. طراحی این لپتاپ در سطح کاملا قابل قبولی قرار دارد و توانسته رضایت کاربرانش را جلب کند. این لپ تاپ مجهز به پردازنده Ryzen7 3750H شرکت ای ام دی، 8 گیگابایت رم که تا 32 گیگابایت قابل ارتقاء است، حافظه هیبرید که از 256گیگابایت حافظه SSD و 1ترابایت هارد دیسک تشکیل شده، گرافیک GTX1650 شرکت انویدیا، صفحه نمایش IPS و دو فن مجزا که باعث گردیده سیستم خنک کننده این لپ تاپ کاملا جوابگوی نیازهای گیمرها باشد.

حالا ممکن است چنین افرادی به خاطر داشتن هارد اکسترنال، با انتخاب کردن یک لپتاپ با هارد SSD 500 گیگابایتی هم راضی باشند. ولی همانطور که میبنید ، لپ تاپ ها دارای ظاهری ظریف هستند و طبیعتا امکان استفاده از فن های زیاد و قطور امکان پذیر نیست و نهایتا در لپ تاپ های گیمینگ از 4 فن و تعدادی لوله های حرارتی برای خنک کردن سیستم استفاده شده است . این کارت گرافیک بهترین برای بازی کردن با رزولوشن 4k تولید شده. اگرچه روی کارت گرافیک سایر کمپانی ها ، پسوند ها هک نمی شوند اما به این معنی نیستند که قدرت کارت گرافیک لپ تاپ با کارت گرافیک کامپیوتر برابر است . این لپ تاپ مجهز به یک گرافیک قدرتمند 8GB RTX 2070 GDDR6 256Bit می باشد. اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند ارزان قیمت هستید ، لپ تاپ 17 اینچی اچپی مدل Omen 17-cb0001TX می تواند یک گزینه بسیار عالی برای شما باشد . این لپ تاپ ها به صورت کلی 4 الی 8 گیگابایت رم دارند و برخی از این لپ تاپها که کارت گرافیکی مجزا دارند و حافظه داخلی آن 4 گیگابایت است برای انجام کارهای گرافیکی سنگین و بازی های به روز مناسب هستند.