پلنیوم باکس ویرگول

در واقع کاربرد پلنیوم باکس تعادل در فشار هوا و پخش هوا به صورت تدریجی می باشد. در واقع این وسیله با ویژگی‌های مناسب و کارایی که دارد در بسیاری از ساختمان‌ها و در مناطق مختلف جغرافیایی بکار برده می‌شود. لازم به ذکر است تعداد اسلوتهای دریچه اسلوت، تا ده اسلوت نیز قابل افزایش و تولید میباشد. دریچه های اسلوت در اغلب موارد به همراه یکپلنیوم باکس در پانل های سقف کاذب نصب می شوند، نحوه نصب آنها به گونه ای است که در آن هیچ پیچی قابل دیدن نیست.

جریان هوا می‌تواند یا با کانالهای مربع یا مستطیل به این تجهیز متصل گردد و یا با لوله های فلکسیبل یا خرطومی به دهانه آن متصل شود و جریان ورودی و خروجی کنترل گردد. پلنیوم باکس ها جهت هوادهی در طول های بلند و یکنواخت بودن هوا مورد استفاده قرار می گیرد. آلیاژ این نوع از دریچه‌های کولر از جنس ورق روغنی یا گالوانیزه بوده و تمام بدنه، پره و تیغه‌های آن از جنس گالوانیزه است. قیمت ارزان‌تر به نسبت دیگر مدل‌های دریچه کولر سبب استفاده بالا از آن در ساختمان‌سازی انبوه شده و هر چقدر ضخامت ورق روغنی کمتر باشد، احتمال ایجاد صدای مزاحم بیشتر است. دریچه گالوانیزه کولر با توجه به جنس آهنی خود مناسب مناطق با رطوبت بالا نبوده و در مدت زمان کوتاهی آثار پوسیدگی در آن را خواهید دید.

پلنیوم باکس چیست و چه کاربردی دارد؟ | از شیر مرغ تا جون آدمیزاد!

در صورت عدم وجود کانال ورق فلز ؛ طبق سقف باز يا فضاي ديوار ، طبق قانون شما ملزم به استفاده از کابل Plenum Rated هستيد. کمبود گريت هوا برگشتي ديواري يا سقفي معمولاً علامت مطمئني است که شما به کابل Plenum Rated نياز داريد. اتاقهاي رايانه معمولاً از سيستم کف بالا براي قفسه هاي سرور پلنیوم باکس کانال استفاده مي کنند. جعبه هاي پلنوم براي تأمين و خروج هوا از طريق ديفيوزرها و شبکه ها استفاده مي شود. جعبه پلنوم جريان مداوم به ديفيوزر را تضمين مي کند و جعبه هاي پلنوم مجهز به ميراگر امکان تنظيم پخش کننده را در سطح فردي ايجاد مي کنند.

تعداد و ابعاد طوقه ورودی هوا نیز با توجه به حجم هوای عبوری از پلنیوم و طراحی هوادهی دریچه های خطی طراحی می شوند. در شرایطی که احتمال ایجاد تقطیر و تعریق رطوبت هوا روی سطح پلنیوم وجود داشته باشد باید از عایق های حرارتی در این باکس ها استفاده کرد. سیستم هوارسانی هر ساختمان با توجه به تعداد اتاق، ارتفاع و میزان جمعیت تخمینی هر ساختمان طراحی خواهد شد. با متغییر بودن این فاکتورهای بیان شده، شاهد تمایز در سیستم‌های هوارسانی و اندازه تجهیزات آن خواهید بود. با تفاوت سایز، اندازه و ابعاد لوله‌های خرطومی انتقال دهنده جریان هوا، ابعاد و اندازه ورودی یا خروجی کانال باکس نیز متغییر خواهد بود.

برای نصب کانال فلكسيبل لازم است در اولین گام فاصله بین خروجی کانال و پلنیوم باکس (پخش کننده هوا) به صورت دقیق اندازه گیری شود. برای این کار می توان لایه خارجی داکت فلكسيبل را عقب کشیده و با کمک بست، لایه داخلی را جمع نموده و مقدار مورد نیاز را برش داد. خیسی و تعریق پلنیوم باکس در زمان استفاده به‌عنوان بخشی از سیستم سرما و گرما امری عادی بوده و به‌دلیل تفاوت دمای هوای داخل و بیرون رخ خواهد داد.

نحوه نصب پلنیوم باکس به ورودی و خروجی یا به صورت فلنچ می‌باشد که با پیچ های مخصوص فیکس می شود و یا بابست های لوله فلکسیبل به طوقه پلنیوم و خروجی و ورودی هوا متصل می شود. کانال فلکسیبل الاستومری مقاوم در برابر انتقال صوت و زوزه برای هوارسانی و مکش هوا در سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان های مسکونی استفاده می شود. کانال فلکسیبل کومبی یکی از پرکاربردترین انواع کانال فلکسیبل هوا، قابل استفاده در سیستم های تهویه مطبوع مکانهای مسکونی،تجاری،صنعتی و اداری می باشد. قیمت پلنیوم باکس های پیش عایق شده ارزان تر از مدل های دیگر است و همچنین ساخت آنها سریعتر انجام میشود. به دلیل داشتن ویژگی دکوراتیو ، کارایی بسیاری جهت هوارسانی در سقف فضاهایی مانند لابی های ساختمان مسکونی ، اداری ، تجاری ، هتل ها دارد و همچنین میتوان به صورت مخفی از این محصول استفاده نمود که تاثیری بر زیبایی سقف و یا دیوار نداشته باشد. ☆ لازم به ذکر است دریچه هایی که بر روی پلنیوم باکس نصب می شوند از داخل بوسیله تعدادی بست خرچنگی به پلنیوم فیکس شده دیگر نیازی به سوراخ کاری بر روی قاب دریچه ها و خراب شدن نمای کار نمی باشد.

  • برای تهیه بهترین پلنیوم باکس باید تمام موارد ذکر شده را مد نظر قرار داده و از نمونه استاندارد آن استفاده کنید.
  • از باکس‌های گوناگون می‌توان به باکس پشت دریچه‌های سقفی چهارطرفه‌ی تایلی و یا دیگر انواعِ دریچه‌ها اشاره نمود.
  • این محصول با توجه به روش ساختی که دارد کاربرد تزئیناتی پیدا کرده و سبب زیباسازی فضاهای داخلی نظیر ساختمان های مسکونی، ادارات، هتل ها و مکان های تجاری می شود.
  • نمونه کار نما نمای خشک چیست؟ در سیستم نمای خشک برای اتصال المان ها به یکدیگر از ملات…
  • بنابراین استفاده از پلنیوم باکس به‌منظور ایجاد اختلاط کافی هوا و توزیع یکسان هوا در طول، امری لازم و مهم است.
پلنیوم باکس ویرگول

جهت ارتباط بین خط اصلی کانال هوا در سقف کاذب و پلنیوم باکس ، از انواع کانال فلکسیبل استفاده می شود و با استفاده از بست و چسب هوابندی، دو طرف آن هوابندی می شود. این وسیله به غیر از موارد گفته شده می تواند از نشت هوا و پخش صدای هوا نیز جلوگیری کند که جهت انجام این کار دربدنه داخلی و خارجی آن از عایق الاستومری استفاده می شود ولی مهم ترین کاریی آن پخش یکسان هوا می باشد. در دریچه های خطی و اسلوت که به صورت دکوراتیو در طول های بالا به کار گرفته می شوند، امکان هوادهی در طول بالای دریچه به صورت یکنواخت وجود ندارد، بنابراین به منظور توزیع هوای یکسان از پلنیوم باکس استفاده می شود. به طور کلی این محصول همانند هواساز اتاق تمیز کاربرد موثری در تهویه هوا دارد.

پلنیوم باکس داکت اسپلیت