کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پیوندهای حمایت شده تبلیغات هستند، به عنوان مثال، آنها بخشی از یک ابزار رسانه ای پولی هستند. این مرحله، زمانی است که شما واقعا نسبت به خریداران بالقوه خودآگاهی پیدا میکنید تا مشخص کنید چه محتوایی بیشتر با آنها سازگار و هماهنگ است. در واقع میزان کلیک نسبت به نتایج جستجو را CTR گویند. گوگل ادوردز روشی است که شرکت ها و سایت ها میتوانند با پرداخت هزینه به شرکت گوگل سایت خود را با کلمات مدنظر در صفحه اول نمایش دهندو با هر بار کلیک بر روی کلمه هدف از شارژ مبلغ پرداخت شده کسر میگردد.

هرچه محتوا سادهتر و خالصانهتر و صادقانهتر باشد، مخاطبان بیشتر جذبش میشوند. این اطلاعات تکمیلی، به شیوههای مختلف و با عنوان ویژگیهای SERP نمایش داده میشوند که در مقاله SERP Features یا ویژگی های SERP گوگل چیست؟ البته فراموش نکنید که برای فعالیت در بازار کار، نیاز به یک رزومهٔ قوی دارید، به همین جهت توصیه میشود پیش از گرفتن پروژههای اصلی، حتما به عنوان کارآموز در یکی از موسسات آموزشی سئو شروع به فعالیت و کسب تجربه کنید. حتما بخوانید: کلمه کلیدی چیست و چگونه بهترین کلمات را انتخاب کنیم؟ حالا وقت آن رسیده است که روشهای کسب درآمد از سئو را بررسی کنیم.

با استفاده از این الگو، محتوا خود محصول خواهد بود. اگر بلد نیستید که از روشهای بازاریابی پیامکی استفاده کنید، بهتر است که همین الان با درخواست یک فرم مشاوره با یکی از کارشناسان تاس صحبت کنید تا پربازدهترین تبلیغات چند وقت اخیر خود را به سرعت لانچ کنید! ۵٫ بخش موبایل و دسکتاپ جداگانه، این مورد یکی از مهمترین موارد در بهینه سازی می باشد، امروزه ربات های گوگل برای دسکتاپ و موبایل نسخه جداگانه ای دارندو استانداردهای متفاوتی را بررسی میکنند، حتی نتایج جستجو برای یک کلمه در موبایل و دسکتاپ با یکدیگر متفاوت است و این نکته از موارد مهم برای گوگل است. خرید بک لینک خطا است و تمام این موارد امروزه باعث پنالتی شدن صفحات سایت شما میگردد. با بازگشت به مبحث بهینه سازی سایت باید بگوییم متا دیسکریپشن های ما که معرفی کوتاهی از مطالبمان می باشد حکم ویترین مغازه را داشته ، محتویات سایت کالاهای آن می باشند ، مدت زمان و میزان خرید مشتریان همان مدت زمان ماندگاری و ترافیک ورود مخاطبین اینترنتی می باشد و نماینده مرکز خرید هم که به ارزیابی همه واحد ها می پردازد گوگل به همراه الگوریتم و ربات های خود می باشد .

شرکت های زیادی هستند که در خال ارائه این سرویس می باشند و شرکت ها و مجموعه های بسیار زیادی هستند که در حال صرف هزینه و استفاده از این سرویس در این حوزه هستند. حتی اگر سایتی دارید که ترافیک زیادی دارد و بدون هیچ واسطهای معروف و شناختهشده است، تمرکز بر انتشار محتوا به همه کارها سرعت میبخشد. مرورگرهایی مانند فایرفاکس و کروم حالتی را دارند که کاربر میتواند در آن محیط بدون کش جستجو خود را انجام دهد، مثلا در گوگل کروم محیطی با نام incognito برای این کار وجود دارد.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

این روزها به علت گسترش فضای کسب و کار آنلاین و رقابت شدید بین سازمانها و شرکتها برای قرار گرفتن در صفحهی اول گوگل، نیاز به افراد متخصص در حوزهٔ سئو که به آنها «کارشناس سئو» یا«سئوکار» میگویند، از اهمیت ویژهای دیجیتال مارکتینگ شانار برخوردار است. اگر شما به یک متخصص سئو تبدیل شده باشید، میتوانید همان چیزهایی که خودتان بلد هستید را به دیگران نیز آموزش دهید. هرچه بیشتر مخاطبان با تجارت شما درگیر شوند و وقت خود را در وبسایت و اپلیکیشن شما سپری کنند، احتمال اعتماد به نام تجاری شما و تبدیل شدن به مشتری وفادار بیشتر میشود.

بازاریابی محتوا

همچنین روشهای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو را برای شما شرح دادیم و گفتیم که یک کارشناس سئو در چه موقعیتهای شغلی میتواند کار کند. سئو داخلی به مواردی از جمله محتوا گذاری، کلمات کلیدی و همچنین لینک سازی داخلی مرتبط می باشد. کلمات کلیدی برای بالا آمدن سایت، ایرادات کدنویسی قالب سایت، بررسی سرعت سایت، بررسی رقبا، بررسی سئو داخلی و سئو خارجی سایت از جمله مواردی است که در آنالیز سایت باید بررسی و به مدیر سایت گزارش داده شوند. این بخش به مواردی در وب سایت شما مرتبط هست، اینکه شما از چه دامنه ای استفاده میکنید، سرور و هاست شما چگونه است، سرعت سایت شما چقدر است و … از آنجا که هدفنهایی شما احتمالا فروش بیشتر قهوه خرد کن مولینکس است، غریزه شما میگوید که باید یک مطلب در وبلاگ با دسته بندی «قهوه خرد کن مولینکس» ساخت که در آن تمام محصولات مرتبط به فروش برسد.

، گوگل تمام این موارد را در حافظه خود ذخیره کرده است و حتی میداند که شما چه کلماتی را قبلا سرچ کرده اید. موارد گفته شده را میتوان در دستهبندی سئوی تکنیکال هم قرارداد که در واقع بخشی از سئوی داخلی سایت به شمار میآید. در نظر گرفتن شرایط بازار، تحقیق و ارزیابی مشتریان و انطباق محصولات با آنها، کنترل بودجه و برنامه ریزی مدون برای تبلیغات، تلاش در جهت برندینگ محصولات و خدمات و افزایش نرخ تبدیل تنها بخشی از وظایف یک دیجیتال مارکتر می باشد.

۱٫ آیا نوع پلتفرم سایت ما در سئو تاثیر دارد؟ بحث ریسپانسیو بودن وب سایت ها همین موضوع را شامل میشود، البته در حال حاضر اغلب وب سایت ها این موضوع را پیاده سازی کرده اند، حتی قالب های آماده مانند قالب های پلتفرم وردپرس به طور پیش فرض از ریسپانسیو بودن پشتیبانی میکنند. اگر از پلتفرم وردپرس برای وبسایت خود استفاده میکنید، میتوانید افزونه یواست سئو را نصب کنید و از امکاناتی که در این زمینه به شما میدهد، استفاده نمایید. مسئله صرفاً محبوبیت آن نیست، ورد پرس بهترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای سئو است، وردپرس برای عملیاتی که بهطور مستقیم (مثل متا دیتا) یا غیرمستقیم (همچون UX)، عملکرد سئو سایت وردپرس را تحت تأثیر قرار میدهند، بسیار مناسب است. گوگل نتایجی بر اساس مکان شما را نیز نشان میدهد، اگر دقت کرده باشید در پایین صفحه محلی که شما در آن وجود دارید نیز نمایش داده شده است، پس این موضوع نیز در نتایج جستجو تاثیر گذار است.

کلمات کلیدی ، یکی از عناصر اصلی در سئو هستند و برای تاثیر بیشتر بر الگوریتم های گوگل ، هر صفحه باید روی یک کلمه یا عبارت کلیدی متمرکز باشد. سئو نیاز به دانش تئوری دارد اما تجربه در این تخصص یکی از مباحثیست که باید به آن توجه کنید. اما برای اینکه متوجه رتبه واقعی سایت خود بشویم باید چه کار کنیم؟ اگر دقت کرده باشید، زمانیکه در یک سیستم وارد ایمیل خود شده اید و بعد در گوگل کلماتی را جستجو کرده باشید، گوگل آنها را در خود ذخیره میکند و اگر بعد ها در سیستم دیگری قصد جستجو داشته باشید گوگل به شما نتایج سفارش را نشان خواهد داد، حتی در کلماتی که قبلا سرچ کرده اید را برای شما نمایش میدهد. به این ترتیب هنگامی که یک کاربر سوالاتی را در خصوص زمینه کاری شما سرچ میکند سایت شما در صفحه موتور جستجو نشان داده میشود و این امکان را برای شما فراهم میکند تا با ارائه اطلاعات ارزشمندی که وی به طور فعال در جستجوی آنها است، با مشتری مکالمه خود را شروع کنید و هنگامی که آنها آماده خرید شوند شما اولین کسی خواهید بود که به ذهن آن ها خطور میکند.

هدف گوگل از بهینه سازی سایت ارائه بهترین خدمات به کاربران می باشد و سعی دارد وب سایت های مناسب تر را برای کاربران به نمایش گذارد. فراموش نکنید که بیشترین ترافیک سایت شما از جستجو در گوگل است و ترافیک یک موتور جستجو مثل گوگل صد در صد هدفمند است و با رتبه گرفتن سایت میتوانیم مشتریان هدف خود را جذب کنیم و براحتی برای فروش و معرفی کالا و یا سرویس خود اقدام کنیم. اما امروزه با بروزرسانی استانداردهای گوگل، تمام این روش ها از نظر او خطا محسوب میشود و اگر شما از این روش ها برای رتبه گرفتن خود استفاده کنید، گوگل آن صفحه و کلمه هدفش را پنالتی خواهد کرد. در سال های قبل رتبه گرفتن یک سایت در گوگل بسیار کار راحتی نسبت به امروز بود و خیلی راحت تر میشد که یک سایت را برای یک کلمه کلیدی هدف در سرچ کنسول بین رتبه های اول آورد، این همان افسوسی است که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردم، قبل تر خیلی راحت میتوانستیم یک سایت را جزو نتایج بالای گوگل بیاوریم و به درآمد بسیار بالا برسیم اما امروزه اینگونه نیست و باید استانداردهای زیادی را رعایت کنیم، به اضافه اینکه رقبا در هر حوزه ای چندین برابر شده اند.

دیجیتال مارکتینگ

امیداریم که این مقاله توانسته باشید پاسخی که اول مطرح کردیم یعنی دیجیتال مارکتینگ چیست را داده باشد. همین امروز استارت این کار را بزنید و در یک دوره رایگان آموزش دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید تا مهارتهایی که در بالا نام بردیم را بهمرور یاد بگیرید. اما اگر بخواهیم سئو را تعریف کنیم میتوانیم بگوییم: «سئو فرایند بهینه سازی سایت برای دریافت ترافیک ارگانیک و رایگان از طریق موتورهای جستجو است». رسانههایی مثل روزنامه یا رادیو و تلویزیون در ازای دریافت هزینههای زیاد، فرصت کمی را به توزیع و پخش محتوای ما اختصاص میدادند اما حالا با رشد وبسایتها و شبکههای اجتماعی، هر کسب و کاری میتواند رسانه انحصاری خودش را داشته باشد و با کمترین هزینه ممکن محتواهای تولیدشدهاش را به مخاطبها منتقل کند. Search Engine Optimize یا در معنای فارسی همان سئو روش هایی است که ما تلاش میکنیم با انجام آن در موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشیم.

محتوای خود را کجا به اشتراک می گذارید؟ در واقع گوگل در سال های خیلی دور تنها به ثبت محتوا اهمیت میداد و هر سایتی که محتوای بیشتری را به ثبت میرساند میتوانست از رتبه بهتری برخوردار باشد. دلایل بهینه سازی مختلف هستند اما موضوع اصلی بهینه سازی سایت این هست که کاربران بتونند تجربه بهتری در سایت ما داشته باشند و به مقصود خودشون برسن. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم سئو(seo) آشنا کنیم. گوگل همواره در حال ارائه سرویس بهتر می باشد و سعی در نمایش بهترین نتایج به کاربران را دارد و سعی میکند با متقلبان برخورد کند، از این رو الگوریتم هایی را ایجاد کرده است که هر یک وظایفی دارند و در راستای بررسی دقیق وب سایت ها ایجاد شده اند.

۳٫ گوگل به CTR ( نرخ کلیک نسبت به جستجو ) اهمیت ویژه ای میدهد، CTR یعنی نرخ کلیک کاربران نسبت به نمایش وب سایت در Serp. وقتی کاربری کلمه ای را جستجو میکند نتایجی که با آن کلمه به کاربر نشان داده میشود را Imperssion گویند و هر کلیک از سوی کاربر بر روی سایت های نمایش داده شده را CTR گویند. متاسفانه خیلی از شرکت ها و صاحبان مشاغل به اهمیت و ارزش این موضوع واقف نیستند و وقتی با مدیران آن مجموعه ها صحبت میکنید حاضر به صرف هزینه در این حوزه نیستند و در واقع به این باور نرسیده اند که میتوانند چندین برابر هزینه انجام شده برای سایت را در آینده کسب کنند. در این میان ، مجموعه هایی که به سئو ، بهینه سازی سایت در موتور های جستجوگر یا همان Search Engine Optimization متوسل می شوند ، چنانچه اقدامات خود را با الگوریتم های گوگل و توسل به قوانینی که به کاربران خود ابلاغ می کند پیش ببرند ، با پوشش سفید کلاه خود (White Hat SEO) از این فیلتر عبور کرده و با اثبات لیاقت و شایستگیشان در مراتب بالای این نتایج می نشینند و چنانچه به هر طریقی از این دستورالعمل ها تخطی نمایند ، متهم به بر سر کردن کلاهی سیاه شده (Black Hat SEO) و بنا به میزان و شدت نا فرمانی انجام گرفته شده ، با تبعید به صفحات دورتر جریمه می شوند .

دیجیتال مارکتینگ چیست

با توجه به سالهای دوری که جهت راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی اقدام کرده بودم، اگر با استانداردهای بهینه سازی سایت آشنایی داشتم و آنها را بر روی سایت خود اجرا میکردم شرایط کسب و کار اینترنتی من به گونه دیگری رقم میخورد، اما من اغلب وقت و هزینه خود را صرف تبلیغات و جذب مشتری میکردم قافل از اینکه هدفمندترین مشتری همان فردی است که در موتور جستجو گوگل کلمه مرتبط را جستجو میکند. 6- پنالتیشدن (Penalty): زمانی که شما از تکنیکهای سئو کلاه سیاه برای افزایش رتبه خود استفاده کنید و یا قوانین گوگل را رعایت نکنید، پنالتی میشوید. استفاده از تکنیکهای غیر قانونی و مخالف قوانین موتورهای جستجو در جهت رتبه بندی سریع سایت در موتورهای جستجو را سئو کلاه سیاه میگویند. از اوایل دهه 2000 رشد سرسام آور و ضریب نفوذ بالای رسانه های اجتماعی شرکتها را بر آن داشت که به جهت دریافت سرنخ های بالقوه و همچنین افزایش فروش به این شیوه از بازاریابی علاقمند شده و هر چه بیشتر بر آن تکیه و تمرکز نمایند.

دسته 2: شما فردی دارای کسب و کار سنتی هستید و تمایل دارید که در راستای ارتقاء کسب و کار و فروش خود گام بردارید. همچنین آن دسته از افراد که تمایل دارند به صورت خودآموز به یادگیری سئو بپردازند، میتوانند از کتابها و مقالههای منتشر شده توسط سئولب استفاده کنند. اینفلوئنسرها افرادی هستند که تعداد زیادی فالور (از چند صد هزار تا بیش از ۱۰۰ میلیون) دارند. بازارا کار دیجیتال مارکتینگ این روزها در حال پیشرفت است معمولا مدیران این حوزه درآمد های بالای 15 میلیون را دارند. در سایت ها از یک کلمه کلیدی هدف در متن خود به تعداد خیلی زیادی استفاده میکردند و رتبه خود را بهبود میدادند و یا اینکه برای سایت خود بک لینک های فراوانی میخریدند و با همه این روش ها سایت خود را در نتایج بالای گوگل به نمایش در می آوردند. همانطور که عرض کردم گوگل برای بررسی دقیق تر الگوریتم های زیادی را ارائه کرده است که هر کدام تعاریف و وظایف متفاوتی دارند، برخی از آنها وظیفه جریمه کردن را نیز بر عهده دارند، در مقالات دیگر وظایف هر کدام از الگوریتم ها را به طور کامل و جداگانه توضیح خواهم داد.