کاهش مقدار بار زنده به همراه جدول بار مرده ساختمان

متاسفانه باید گفت که ایران برای صنعت ساختمان سازی آیین نامه به خصوصی ارائه نداده است و برای ساخت و ساز از آیین نامه های کانادا، نیوزیلند، آمریکا و غیره که کشورهای صنعتی و بزرگی هستند استفاده می کند. با توسعه و فنی تر شدن ساختمان سازی در کشورهای مختلف، تغییر رویکرد فراوانی نسبت به نحوهی ساخت ساختمان، توسط سازندگان مدنظر قرار گرفته است که اغلب این تغییرات، به دلیل صرفهجویی در زمان و هزینههای عمرانی صورت گرفتهاند. هر آزمون دارای 60 سوال و نیز دارای نمره منفی می باشد، به نحوی که هر 3 سوال غلط باعث حذف شدن یک سوال صحیح می شود. به خصوص اگر زمان کافی در اختیار مهندس وجود نداشته باشد، نتیجه طراحی خیلی مطلوب نخواهد شد. لازم به ذکر است که در طول فرایند ساختمان سازی به کارگران زیادی نیاز است و مصالح زیادی به خصوص آهن آلات مصرف می شوند تا یک سازه به شکل نهایی خود درآید. در صنعت ساختمان سازی کارها به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. این مطلب به کسانی که در حال ساختمان سازی هستند و یا قصد ساخت ساختمان را دارند کمک می کند تا با ذهنیتی سازمان یافته و منسجم دربارهی مراحل ساخت ساختمان ، دست به عمل بزنند.در این مقاله با بررسی صفر تا صد ساختمان سازی تمام مراحل ساخت ساختمان با عکس برای شما عزیزان شرح داده ایم.در هر بخش عکس ساختمان سازی در آن مرحله از کار آمده است تا شما مراحل ساخت یک ساختمان را با جزئیات کافی یاد بگیرید.

در ساخت سازه های بتنی مصالح بیشتری استفاده می شود یا به اصطلاح هدر رفت مصالح در این سازه ها بیشتر است. از بدو امر بعلت عدم شناخت سازندگان ساختمان مصرف مواد شیمیایی شاختمان در ساختمانهای معمولی کاربری چندانی نداشت ولذا عمده فعالیت ما در پروژه های بزرگ صنعتی و صنایع نظامی بود.عدم وجود پرسنل اجرایی ماهر جهت بکارگیری محصولات در پروژهای فوق باعث گردید که در امر پرورش و آموزش نیروهای ماهر برنامه ریزی نموده بطوریکه برای جلب رضایت مدیران پروژه ها در بیشتر موارد بعنوان پیمانکار و مجری محصولات مشارکت مستقیم نمودیم. در همین راستا این سازه ساختمانی را چه از داخل (با استفاده از پلی استایرن، پشم سنگ و یا پشم شیشه) و چه از خارج ( با استفاده از بلوک بتنی سبک، مصالح بنایی با لایه میانی هوا و یا دیوار پیش ساخته صنعتی) به صورت عایق کار می کنند. از طرفی صاحبان پروژههای عمرانی سعی کرده اند تا به کمک پیشرفت تکنولوژی، از تجهیزات و مصالح باکیفیتتری نیز استفاده کنند.بنابراین علم روز دنیا در خدمت افزایش بهرهوری و کیفیت ساخت سازهها قرار گرفته و سازندگان ساختمان نیز با اشتیاق قابل توجهی از این امکانات بهره میبرند.

چون جدول بار مرده ساختمان حاصل محاسبات و تجربیات مهندسان دارای مهارت بالا می باشد که اجزای تشکیل دهنده ساختمان را با تمام جزییات تفکیک نموده است. به همین دلیل در صورتی که بتوان جدول بار مرده ساختمان را همراه با علائم بصری یا گرافیک جذاب استفاده کرد، تفکیک اطلاعات ساده تر خواهد بود. نقش تاثیر گذار کاربرد انواع سنگ ساختمان و تلفیق آن با سبکهای جدید طراحی منزل یک خروجی بسیار جذاب را به دنبال دارد. تصرف های مسکونی شامل حداکثر 3 طبقه بر روی سطح دسترس معبر که برای اقامت یک یا دو خانوار در نظر گرفته می شوند و متصرفان آن به طور عمده ، به صورت دائم در ساختمان ساکن هستند. انتخاب کمد دیواری به فضای داخلی ساختمان و همچنین تعداد افراد ساکن در آن بستگی دارد.

با این وجود، هنوز هم کشور ایران نیاز به آبادانی و ساخت و ساز، به ویژه ساخت و سازهای اصولی و منطبق بر استاندارهای جهانی دارد و ایجاد زیرساختهای اساسی در شهرها و روستاها نیز یک نیاز اصلی محسوب میشود که لازمه تمامی این موارد بهرهگیری از مهندسین عمران مجرب است. گنبدهای زیاد و جزئیات تجملاتی از ویژگی های این سبک می باشند. یکی از انواع سبک های معماری پایدار، معماری Bioclimatic است که به طراحی ساختمانها بر اساس شرایط اقلیمی منطقه گفته میشود. بار زنده ساختمان شامل بارهای شرایط جوی و محیطی (مانند بار باران، برف، زلزله و غیره) نمی شود. فناوری کامپیوتر برای طراحان امکان استفاده از ابزارهای طراحی برای مدل سازی، آنالیز و ساخت فرم های پیچیده را فراهم کرده است.الگوریتم های کامپیوتر با پارامترهایی مانند تقارن، هماهنگی، انعکاس، چرخش، کاهش و افزایش به خلق مدل های حجمی جدید و تفسیر مجدد الگوهای قدیمی می پردازد. 4. بارهای زنده در محل عبور و مرور و پارک خودروها را نباید کاهش داد. 2. بارهای زنده ای که بیش از ۵ کیلو نیوتن بر مترمربع هستند را نباید کاهش داد. حداقل سطح خالص پارکینگ به ازای هر اتومبیل ۵/۱۲ مترمربع می باشد. روش BIM با ایجاد هماهنگی میان بخشهای مختلف پروژه و ایجاد تعامل میان متخصصان هر قسمت، از تداخلات طراحی و اجرا جلوگیری میکند و اشتباهات و خطاهای احتمالی را به حداقل میرساند.

بافت نمای ساختمان های این منطقه در گذشته آجر بوده و امروزه تقریبا این بافت با ساخت و ساز ها جدید در حال از بین رفتن می باشد. این مجموعه درمانی در منطقه ی نجف آباد اصفهان قرار گرفته است. با درخواست کارفرما شما به عنوان مشاور در کنار پروژه قرار می گیرید و قرارداد شما در این حالت می تواند به صورت ماهیانه، پروژه ای و یا مبلغی مشخص به ازای هر بازدید باشد. در کنار این بایستی فرد به مباحث مربوط به ساخت و ساز و جنبههای فنی ساختمان نیز علاقهمند باشند. تناسبات زیبا و ظاهر باشکوهی که در این سبک به کار می رود، زمینه را برای ایده ها و تحولاتی نو پدید می آورد. انتخاب رنگ بندی و نوع رنگ آمیزی وابسته به این موضوع است که شما در طراحی داخلی از سبک مدرن استفاده کرده اید یا سبک سنتی. این ساختمان همچنین به عنوان بلندترین ساختمان مسکونی در اروپا شناخته میشود و همین آن را به یکی از برترین های معماری بیونیک تبدیل میکند. بدین صورت که ارتفاع بلندترین و کوتاهترین دیوارها مشخص و با گچ و ماله مسطح می شوند. بلندترین ساختمان سوئد واقع شده در شهر مالمو، واقع لایق این نام گذاری است.

مهم ترین کاربرد چسب بتن برای افزایش میزان چسبندگی بتن تازه برای چسبیدن به بتن قدیمی در پروژه های تعمیراتی است که میزان چسبندگی بتن را با سطح قدیمی بسیار افزایش می دهد. این مراحل با وجود کوچک بودن اما بسیار برای ساختمان مهم هستند و هر گونه خطا و نقص در اجرای آنها ایمنی سازه را پایین می آورد. اجرای ستون ها در مراحل ساخت ساختمان بتنی یکی از مراحل مهم است. در این مرحله از مراحل ساخت ساختمان ، سازنده میبایست سراغ تأسیسات ساختمان برود. در ادامه به بررسی مراحل مختلف محاسبه بار مرده وارد بر سقف و دیوارهای ساختمان می پردازیم. معماری نقاط مختلف آسیا در مسیری جدای از مسیر اروپا توسعه یافت؛ معماری بودایی، هندویی و سیکی هر کدام ویژگیهای منحصربفرد خود را دارند. ایجاد جذابیت هایی مانند نورپردازی و یا ایده پردازی با متریال مختلف نیز از جمله روش هایی است که معماران برای طراحی بهینه تر و ویژه تر نمای ساختمان از آنها استفاده می کنند. به منظور نماکاری ساختمان باید طرح هایی انتخاب شوند که ماهیت داخل خانه را بر ملا نکنند. ماهیت لایهای موجب میشود تا در فرمهای طبیعی، فقط عکسالعملهای کششی یا فشاری به وجود آید. از طرف دیگر در حین ساخت و ساز باید توجه داشت که شهروندانی نیز وجود دارند که در پروژه نفعی ندارند ولی به طور غیرمستقیم تحت تاثیر سازه قرار می گیرند.

با این حال هیچگاه خود را در پایان راه ندیدهایم و همواره مسیر را برای پیشرفت، نوآوری و کیفیت بهتر باز میبینیم.لیست برخی محصولات سهند شیمی : چسب کاشی پرسلان ، پرایمر ساختمانی ، چسب بتن ، آب بند کننده ، پودر بندکشی ، چسب بلوک ، صلیب کاشی و … مقاوم و ماندگاری چسب کاشی و سرامیک شیمی ساختمان بالاتر از استانداردهای ایران و حتی اروپاست. مرجع مهندسان عمران در کشور ایران برای محاسبه بار زنده ساختمان و کاهش بار زنده ساختمان، مبحث ششم مقررات ملی ساختمان است که اطلاعاتی آماری برای محاسبه بار زنده ساختمان ارائه می دهد تا این محاسبات را آسان تر کند.

انواع گروت شیمی ساختمان بر پایه پودرهای مخصوص، مواد افزودنی مختلف و سیمان تولید می گردد. شیمی ساختمان به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه تولید محصولات شیمیایی ساختمان دارای واحد R&D می باشد. ما در سایه تلاش همکارانمان در واحد تحقیق و توسعه توانسته ایم ترکیبات کاملا موثری را ایجاد و تولید نماییم. این ابزار مشترک به صورت وزن واحد جرم اجزای تشکیل دهنده ساختمان توسط ارگان های نظارتی و متولی حوزه ساختمان هر کشور تدوین و منتشر می شود. همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، مجموعهی سهند شیمی، از تولیدکنندگان عرصهی مصالح ساختمانی است.تمرکز ما در این حوزه، بر روی تولید انواع چسب کاشی و سرامیک است.

طبق مبحث ششم مقررات ملی ساختمان بار زنده بام در واقع، باری است که توسط کارگران و مصالح و تجهیزات در هنگام انجام تعمیر روی بام اعمال می شود و یا باری که از طرف اشیای تزیینی کوچک که با استفاده از ساختمان در حین عمر بهره برداری ارتباطی ندارند، به ساختمان وارد می گردد. این مسئولیت مدیر پروژه است که مطمئن شود طرح با کد ساختمان و سایر مقررات مطابقت دارد. برای محاسبه بار زنده راه پله و آسانسور به جدولهای زیر از جداول مبحث ششم آیین نامه مقررات ملی ساختمان باید رجوع شود. نصب کابین آسانسور توسط شرکت های ارائه دهنده این محصولات انجام می شود. در این مرحله لولهکشی آب، فاضلاب، گاز و برق انجام خواهد شد. در این مرحله نیز لازم است کاشی ها تراز شوند که این کار با شاقول انجام می شود. در این مسیر نیز هزینه های گزاف و انرژی زیادی تلف می شود. برای ساخت این دیوارها انرژی زیادی صرف نشده و محیط زیست نیز آلوده نمی شود؛ ضمن اینکه دیوارهای پیش ساخته صرفه اقتصادی بهتری هم نسبت به آجر دارند. تاسیسات مکانیکی صنعتی شامل فضلاب و سیالات، سیستم آبرسانی و انتقال آب، تصفیه آب، تولید انرژی از سیالات و…

باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت انجام هرگونه تخلف، شهرداری شما را ملزم به پرداخت جریمه نقدی می کند و اگر تخلف خیلی شدید باشد امکان باطل شدن پروانه ساخت یا دستور تخریب بخش تخلف شده ساختمان از طرف سایت architecture-pasargad شهرداری وجود دارد. اسیدهای محیط های صنعتی با ایجاد خوردگی در ملات های معمولی به زیر کاشی ها نفوذ کرده و باعث لق شدن ، شکستگی کاشی و در بعضی موارد ایجاد بوی نامطبوع در محیط می گردد. افزودنی بتن در جهت اصلاح خصوصیات بتن و یا ملات و به منظور بهبود برای کار کردن با دست و یا برای اهداف اقتصادی و یا موارد دیگر همچون ذخیره انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. جدول بار مرده ساختمان می تواند به عنوان یک ابزار با ادبیات مشترک برای دست اندر کاران ساختمان استفاده شده و موجب تسهیل در طراحی و اجرا شود.

نتیجه تلاش گروه در این سالها مجموعهای از نمونههای متنوع در شاخههای مختلف معماری بوده که به دلیل دیدگاه خاص خود موفق به کسب چندین جایزه در مسابقات معتبر داخلی و بینالمللی شده است. این همچنین زمانی است که شما میتوانید بهترین تیم پروژه را انتخاب و روند جمعآوری آنها را شروع کنید. دستهی سوم ستونهای گوشه هستند که یک چهارم بار به آنها وارد میگردد. این نظارت در موارد مشتمل بر حضور چهار ناظر از چهار رشته ، نظارت جمعی بوده و به هیچ وجه جنبه نوبتی و جداگانه ندارد. طراحی در این صنعت خود دارای دو زیر مجموعه روش طراحی و آیین نامه است. بار مرده وارد بر سایر اجزای ساختمان نیز با روش مشابه قابل محاسبه بوده و با کنار هم قرار دادن اطلاعات محاسبه شده برای اجزای مختلف ساختمان، می توان جدول بار مرده ساختمان را به صورت یکپارچه ارائه نمود. مهمترین مزیت جدول بار مرده ساختمان در این است که اطلاعات دقیق و قابل استناد در اختیار مهندسان محاسب و سازنده و معمار قرار می دهد تا در مراحل مختلف ساخت، اجرا، بهره برداری، تعمیر و نگهداری ساختمان به آن ها مراجعه نمایند. دسترسی به همه این مطالب به صورت پراکنده ممکن است برای کاربران دشوار باشد.

با گسترش علم ساختمان سازی در حال حاضر شاهد هستیم که نمای ساختمان ها نیز دست خوش تغییرات بسیار زیادی شده است. برای درک توده و حجم معماری، باید گفت هنر از علم لطیفتر است. معمارانی که مشغول طراحی پلان مجتمع مسکونی هستند، علاوه بر تسلط بر معماری باید به فضای روانشانسی خانواده و محیط زندگی افراد نیز مسلط باشند. قانون تملک آپارتمانها و آییننامه مربوط به آن که توسط مؤسسات حقوقی به تصویب میرسد میتواند راهنمای خوبی برای شناخت فرهنگ آپارتماننشینی و بهبود زندگی در این نمونه از مجتمع مسکونی باشد. مجتمع های مسکونی امروزه مهم ترین مکان های سکونت افراد در جامعه محسوب می شوند زیرا به دلیل زیرسازی که دارند میتوانند تعداد زیادی از افراد جامعه را در خود جای دهند . نکته بسیار مهم در رابطه با دیوارها عملکرد دوطرفه آنها می باشد. ابزار مدلسازی اطلاعات ساختمان با داشتن خصوصیات دقیق از مصالح و خصوصیات هریک از آنها و ابزارهای تحلیل در موارد گوناگونی از قبیل انرژی تحلیل مقاومت و پایداری و … ملات و گروت موجب مقاومت های مطمئن و مطلوبی می شود. محصولات ما در این دسته، شامل گروت آماده مصرف ، پودر منبسط کننده ، گروت اپوکسی و ملات ها می باشد. از این رو گروت همانند ملات تعمیراتی می باشد.