۸۰ مورد از معروفترین ساختمانهای دنیا

ساختمان 8 طبقه نیاوران دارای 5 طبقه 6 واحدی است که مجموع 30 واحد مسکونی را در خود جای داده و در کنار مشاعات ساختمان که شامل لابی، سالن اجتماعات، سالن ورزشی و استخر می باشد یکی از لوکس ترین مجتمع های این منطقه را سایت architecture-pasargad تشکیل داده است. تعداد کل واحدهای این گرایش مانند مابقی گرایشها 32 واحد میباشد. در مورد اندازه و مساحت فضاهای داخلی ساختمان یکسری استانداردها وجود دارد ، طراح مسکونی باید حتما طبق این استاندارد ها پیش برود .از نکات مهم در طراحی معماری ساختمان این است که فضای داخلی خانه نباید خیلی کم نظر گرفته شود و باید حداقل استانداردهای طراحی ساختمان را داشته باشند، به عنوان مثال آشپزخانه قطعا یکی از پرکاربردترین فضاها در ساختمان است نباید مساحتی کمتر از 10 درصد از زیربنای کل نقشه ساختمان را داشته باشد، به عنوان مثال اگر یک واحد ساختمان، مساحتی برابر 100 متر دارد، باید آشپزخانه آن از 10 متر کوچکتر نباشد. ۳- به هر قیمتی واحد سهخوابه طراحی نکنیم! طبیعی است که خیلی از افراد واحدهای سهخوابه را به واحدهای دوخوابه ترجیح میدهند، اما باید توجه داشت که در هر ساختمانی و با هر متراژ زیربنایی نمیشود واحدهای سهخوابه طراحی کرد. به لحاظ مساحت باید دقت شود از آنجایی که نقشه ساختمانهایی با مساحت مفید ۱۴۰ تا ۱۸۰ مترمربع معمولاً بهصورت سهخوابه طراحی میشود، نباید در ساختمانهایی با زیربنای مفید کمتر از ۱۵۰ مترمربع اقدام به طراحی نشیمن خصوصی کرد.

زمانی که شما با رویش گل یاس و شکفتن آن و بوی خوش آن مأنوس میشوید بهترین شرایط را برای اعتقاد وحیانی دارید. استفاده از سقف های دوجداره برای مقابله تابش مستقیم آفتاب به سقف اصلی در فصل تابستان. تیم مهندسین معمار بنای پایدار متشکل از جوانان خلاق و متخصص، با ایده های نو و کارامد در راستای تحقق ارمان ها و اهدافی که در خط مشی شرکت مدون گردیده فعالیت خود را در سال 1390 در زمینه ی مشاوره ، طراحی ، محاسبات ، تاسیسات ، اجرا ، طراحی تخصصی دکوراسیون داخلی ، نما و فضای سبز اغاز کرد.

بهعنوان نکته پایانی درباره تراس، برای زیباترشدن نمای ساختمان، بهتر است که دیواره جلویی تراس (دستانداز یا جانپناه تراس)، همتراز با جداره اصلی نما نباشد. در طراحی الاستیک، تعیین سختی کافی (توزیع مناسب نیروها و گشتاورها) بسیار مهم است. برای درک بهتر این موضوع فقط کافی است دسترسی به تراس از پشت مبلهای چیده شده در پذیرایی و کنار زدن پرده شیک آن را در ذهن تصور کنید. حداقل فضای استاندارد و کافی برای اتاقخواب والدین به علت وجود تجهیزات بیشتر، حدود ۱۵ مترمربع است که میتواند بسته به زیربنای مفید واحد مسکونی، حتی تا ۳۰ مترمربع و بیشتر هم طراحی گردد.

فارغ از تعداد اتاقخوابها و مساحت زیربنای واحد مسکونی، استانداردهای زیر را در طراحی نقشه ساختمان مسکونی رعایت کنید. ضمن اینکه اتاقخواب سوم هم بهاحتمال زیاد، از لحاظ مساحت، امکانات، شکل، نورگیری و تهویه مناسب، فاقد حداقل استانداردهای اصلی طراحی پلان خواهد بود. زمینهایی با شکلهای نامنظم و اصطلاحا زمینهای قناس، گزینههای بسیار مناسبی برای طراحی پلان هستند که با کمی خلاقیت میتوان بهترین نتیجه را در طراحی پلان چنین ساختمانهایی گرفت. ساختارهای تاشو را میتوان شکلی از ساختارهای غشایی در نظر گرفت اما غشا مانند اوریگامی به جای خم شدن تا شده است. علی رغم نقش مجلات تخصصی در تبلیغات، آموزش و ایجاد جریان های فکری در معماری معاصر ایران، تاکنون هیچ تحقیق جامعی پیرامون محتوای این رسانه ها صورت نگرفته است. مساحت یک اتاقخواب استاندارد، صرفنظر از شکل ظاهری اتاق و جدارهها که نقش تعیینکنندهای در چیدمان و نحوه مبلمانکردن تجهیزات داخل اتاق دارد، حداقل باید حدود ۱۲ مترمربع باشد. درست است که نور طبیعی نقش تعیینکنندهای در کیفیت فضاهای معماری دارد، ولی در برخی فضاها، نور زیاد و بیشازحد میتواند باعث ایجاد مزاحمت و افت کیفیت فضاهای داخلی گردد. اهمیت این تحقیق با درک نقش رسانه ها در جهت دهی به افکار حرفه مندان براساس نظریه برجسته سازی مشخص می شود.

مجله معماری وساختمان با محوریت همکاری موثر با معماران و هنرمندان داخلی و خارجی پا به عرصه وجود نهاده است در عین تاکید بر حفظ مبانی فکری و نگاه انتقادی خویش ، همواره به سایر محورهای فکری موثر در حوزه های مختلف معماری احترام گذارده و هرگز خود را تنها پیام آور این عرصه نمی داند . با توجه به اولویت طراح و کارفرما به منظور حفظ درختان، معماری ساختمان نیاوران به گونه ای طراحی شده است که دارای انحنا و فرو رفتگی هایی در بخش های مختلف ساختمان می باشد و در کنار درختان موجود زیبایی منحصر بفردی را بدست آورده است. این فصلنامه با هدف شناخت دیدگاه های مختلف ، برگزار کننده دو جایزه معتبر در زمینه های معماری داخلی و طراحی نما است. در مراحل ساخت ساختمان و خانه، در حین گچکاری یا بعد و یا قبل از آن میتوان به اجرای نما پرداخت. به جرأت میتوان گفت که بدترین موقعیت قرارگیری تراس در واحدهای آپارتمانی، در مجاورت پذیرایی و با دسترسی مستقیم از این فضاست. گودبرداری شامل حفر زمین با عمقی بیش از ۲ متر است. 1. آیا کنترل مقاومت تیرها به درستی انجام شده است؟ آیا در طول شبانهروز در این اتاق میتوان راحت بود؟

من یه سوال داشتم، آیا جانمایی بالکن در پخی گذر کار اشتباهیه؟ بنابراین (مخصوصا اگر ساختمان در نبش گذر اصلی و شلوغ قرار دارد) بهتر است بالکن اصلی ساختمان در این قسمت طراحی نشود. بنابراین گذر زمان و آنچه که در توالی زمان بر انسان حادث شده، همه در کیفیت انتخاب سبک زندگی امروز ما مؤثر است. تجربه سال های پشت سر نهاده شده به ما آموخته است که بهترین راه برای داشتن یک جامعه حرفه ای بالنده ، در نظر گرفتن حق بیان برای کلیه سلیقه ها و روش هاست . تجزیه و تحلیل داده ها به روش آنالیز میان موردی (cross-case anaysis) صورت پذیرفته تا نتایج در دو سطح آمارهای کمی و تحلیل های کیفی ارائه شوند. مهم نیست که کدام یک از این روش ها را انتخاب می کنید؛ خانه های بتونی ضمن تعمیر و نگهداری آسان، دوام و استحکام طولانی مدت ایجاد می کنند.

اشخاص حقیقی، طراحان،هنرمندان،متخصصان به صورت فردی یا گروهی و شرکتهای حقوقی (شرکتهای معماری، طراحی و سازنده المـان، مجسمـه و مبلمان شهری) با رعایت الزامات و مقررات مسابقه میتوانند دراین رویداد شرکت کنند. استحکام کششی نیز مربوط به مقاومتی است که در آن نیروها به صورت رفت و برگشتی به بتن وارد میشوند. در طراحی پذیرایی دقت کنید که استفادهکنندگان از این فضا و میهمانان، دید مستقیم به فضای کار آشپزخانه نداشته باشند تا کسی که در آشپزخانه مشغول فعالیت است (مخصوصاً در زمان حضور میهمان در منزل) معذب نباشد. استفاده از مصالح کمتر با توجه به نسبت وزن به دهانه آنها، سبب میشود که اقتصادیترین سیستم جهت پوشاندن فضا باشند با دهانههای بزرگ باشند. مجموعه خط و خاک از سال 1389 فعالیت خود را در زمینه طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی در شهر مشهد آغاز کرد و هم اکنون با ارائه دقیق ترین نقشه های ساختمانی همراه با ضمانت اجرایی در خارج از شهر مشهد نیز فعالیت میکند. پیشنهاد میکنم در طراحی نقشه ساختمانهای مسکونی که مساحت زیربنای مفید آنها بیشتر از ۱۸۰ مترمربع است، حتماً فضایی را هم بهعنوان نشیمن خصوصی در نظر بگیرید. توصیه میکنم حتما این قسمت را کمی جلوتر یا عقبتر از پوسته اصلی نمای ساختمان طراحی کنید.

معمولاً قالبها را با روغن (مثلاً روغن سوختهی ماشین) چرب میکنند تا بتن به آنها نچسبد و بعد از سفت شدن، بتوان آنها را جدا کرد. در انتخاب نوع سیستم سازه ای، باید به عوامل های متعددی توجه کرده و با توجه به عیب ها و مزیت های هر یک از سیستم ها و با توجه به نظر مهندس های این حرفه نسبت به احداث سازه اقدام شود. در مورد سرویسبهداشتی و حمام هم باید این نکته را مدنظر داشته باشید و این فضاها را طوری طراحی کنید که درِ ورودی آنها از هیچکدام از فضاهای پذیرایی، ناهارخوری، نشیمن و آشپزخانه قابل رؤیت نباشد.

باید حتماً به سیرکولاسیون و روابط فضاهای داخلی پلان هم توجه کرد و نشیمن خصوصی را بهگونهای طراحی کرد که علاوه بر نورگیری مناسب، از قابلیت چیدمان و مبلهشدن مناسب هم برخوردار باشد، نه اینکه صرفاً یک کوریدور یا فضای ارتباطی با مساحت زیاد باشد! در هنگام طراحی نقشه ساختمان، باید به ابعاد و حداقل مساحت فضاهای داخلی پلان معماری توجه کنید. این فیلتر علاوه بر اینکه از ورود مستقیم و یکباره افراد به فضاهای عمومی و خصوصی منزل جلوگیری میکند، میتواند محل مناسبی برای طراحی رختکن، کفشکن، سرویسبهداشتی و گاهی ورودی مجزا به آشپزخانه یا نشیمن خصوصی باشد. طراح باید با توجه به موقعیت جغرافیایی محل ساختمان و اطلاع از شرایط و شدت تابش نور خورشید در آن منطقه، اقدام به طراحی پنجره با عرض و ارتفاعی مناسب با مساحت و کاربری فضای داخلی کند. باغچه در حیات خانههای قدیمی تعمداً بهگونهای ساخته میشد که جلوی راه را میگرفت و انسان را ناچار میکرد در میان گیاهان بچرخد و با آن ارتباط برقرار کند. در این بخش خط معمار پروژه ی گودال باغچه ی مهدوی یا همان (معماری ساختمان مسکونی مهدوی) را برای …

فضاهای خدماتی مانند سرویس های بهداشتی، آسانسورها و پلکان های فرار در بخش میانی جای گرفته اند. در هنگام طراحی نقشه ساختمان مسکونی، باید به سیرکولاسیون و روابط فضاهای داخلی (همجواریها و دسترسیها) توجه ویژهای داشته باشید. اشتباهی که اکثر معماران و طراحان جوان در هنگام طراحی نقشه ساختمان مرتکب میشوند، این است که در فضاهایی که به نور مستقیم دسترسی دارند، پنجرهها را بهگونهای طراحی میکنند که حداکثر سطح نورگیری را داشته باشد. نشیمن خصوصی ازجمله فضاهایی است که اگر در هنگام طراحی نقشه ساختمان آن را لحاظ کنید، کیفیت پلان معماری و میزان رضایت ساکنین را تا حد زیادی افزایش میدهد.

لطفا پلان ساختمان مسکونی که خریداری کردید رو از طریق تلگرام یا واتساپ به شماره پشتیبانی ۰۹۹۰۲۲۰۱۹۶۱ ارسال کنید تا آن را با دقت بررسی و راهنماییتان کنیم. در دکل مهار شده با کابل نقش کابلها تأمین پایداری دکل است. مجلات تخصصی معماری نقش مؤثری در سوگیری معماران در استفاده از رسانه ها به عنوان بستر معرفی آثار ساختمانی خود و متعاقباً جهت دهی اذهان ایشان به سمت «معماری غرب» از طریق انتشار «تاریخ و مبانی نظری» داشته اند. از صفحات تاشو میتوان برای پوشش سطوح صفحهای استفاده کرد که نیاز به تقویت کمتری نسبت به صفحات افقی مستقیم دارد. سکونت را میتوان بیانگر تعیین موقعیت و احراز هویت دانست. نمای ساختمان به طور کلی پوسته هر ساختمان است و نقش موثری در زیبایی و جذابیت آن به وجود میآورد در طراحی نما سازندگان و معماران با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی و همچنین تعداد طبقات و سلیقه فرد و بودجه مورد نظر مصالح را انتخاب میکنند.

اما هدف از مقاله حاضر که گزارش آن در پیش رو قرار دارد، در وهله نخست بر روی دیدگاه ها و گونه گونی کاربردهای هندسه در معماری است تا بتوان با روشی مقایسه ای و تطبیقی، بخشی از مبانی اصلی راهنما در شیوه های طراحی و کاربرد هندسه در معماری و ساختمان را که در سایر مطالعات کمتر بدانها پرداخته شده است مورد شناسایی و جمع بندی قرار داد .اهدافی که در این مقاله مورد توجه قرار دارند عبارتند از:تدوین مفاهیم پایه و تعریف های لازم در مورد هندسه و نقش آن در معماریبررسی نحوه به کارگرفتن هندسه در طراحی معماریدسته بندی اطلاعات و ارزیابی آنها به منظور نیل به دیدگاههایی در استفاده از هندسه در معماری . این رشته برای افرادی مناسب است که دارای قدرت خلاقیت بالا، ذوق هنری و تخیل قوی برای ایده پردازی هستند.