برای طراحی دکوراسیون مطب از متخصص کمک بگیرید

با این وجود، هنگامی نور و رنگ به خوبی کنارهم قرار گیرند، فضایی پویا و فراموش نشدنی را ایجاد میکنند. بازسازی اتاق معاینه با اتاق انتظار تفاوت هایی دارد و اصول و هدف این بازسازی ایجاد آرامش بیشتر و تمیزی آن اتاق می باشد. همه ما تجربه گذراندن ساعتهای طولانی در اتاق معاینه آن هم درحالیکه تمام مدت نگاهمان به سقفی سرد و خالی از تزیینات بوده است را داشتهایم. برای آن که بتوانید از تمام فضا استفاده کنید، صرفا بهتر است ابعاد و اندازه های میز کار، گلدان های بزرگ و… بهتر است میزان نور مطب نه بسیار زیاد و نه بسیار کم باشد. در طراحی داخلی بهتر است در اتاقهای کلینیک از پنجره استفاده کنید زیرا باعث تهویه به صورت طبیعی می شود. سیستم های تهویه ی مناسب نیز از دیگر مواردی می باشند که برای فضای درمانی حتما باید استفاده شوند .

با استفاده از این موضوع میتوانید اوقات قابل تحملی را در کلینیک سپری کنید. شما میتوانید از تصاویر زیبا, طراحیهای مختلف و عناصر جذاب در سقف استفاده کنید. سقف اتاق معاینه در طراحی مطب شاید چندان به چشم نیاید اما یکی از عواملی است که در مطب دندان پزشکی بسیار باید به آن توجه کنید. 3- نور پردازی صحیح، نور باید در جهت مناسبی در اتاق معاینه بتابد تا بتواند روشنایی لازم برای معاینه را فراهم کند. وسایل جانبی که روشن ساختن مناطق خاص مانند سالن انتظار و سایر بخش ها می پردازد، جنبشی ترغیبی را در سراسر فضا ایجاد می کند. اگر دقت کرده باشید برای طراحی کلینیک از رنگهای روشن استفاده میکنند سفید همیشه در رنگ ها راس قرار دارد و تقریبا اولین رنگی هست که هر کسی برای یک کلینیک انتخاب می کند. بلکه باید علاوه بر تسکین درد فرد، به او احساس آرامش را منتقل کند. فضای میانی بین اتاق های درمان و سالن انتظار با آلمینیوم کار شده تاحس پاکیزگی و استریل بودن فضا که برای هر مطب دندانپزشکی ضروری است را منتقل کند. در بازسازی کلینیک یا هر سازه دیگری، مهمترین مرحله قبل از ساخت، دکوراسیون اتاق پزشک طرح اولیه کار است. فضا از نظر حسی امکانات یک اتاق برای مطالعه، گوش دادن به موسیقی و خواندن مجلههای مرتبط با زیبایی را دارد.

از طرفی معمولا در استفاده از رنگ های جیغ و یا تیره مانند قرمز، مشکی، نارنجی، دکوراسیون داخلی مطب متخصص زنان زرد و … شاید شما بخواهید درخصوص ارتباط میان رنگ و حالات روحی، تحقیق بیشتری کنید و بیشتر بدانید؛ برای مثال، مطالعات ثابت کرده است که رنگ آبی یا فیروزه ای، اگر به عنوان رنگ اصلی و غالب در اتاق به کار رود می تواند اثر آرامش بخشی داشته باشد؛ زیرا باعث کاهش فشار خون می شود؛ از سوی دیگر، رنگ آبی تیره یا جوهری به تنهایی، اثر عکس دارد. سعی کنید از به کار بردن جزئیات و عواملی که در فضا نقش مهم و کاربردی ندارند جلوگیری کنید. برای اینکه یک مطب دندان پزشکی در شرایط ایدهآل قرار بگیرد بهتر است که طراحی متناسب با کاربری آن مطب ارائه شود تا به این طریق بیمار احساس راحتی بیشتری داشته باشد و از هرگونه تنش جلوگیری شود.

طراحی کلینیک زیبایی باید به گونهای باشد که با سادهترین طراحی بیشترین استفاده را از محیط انجام دهیم. داشتن یک فضای گردش روشن و واضح در دکوراسیون مطب روانشناسی یکی از مهمترین نکاتی است که در جهت حفظ امنیت افراد باید در نظر بگیرید. ترکیب رنگ در طراحی مطب یک امر بسیار مهم می باشد، طراحان معمولا در طراحی دکوراسیون فضای درمانی از رنگ های لایت و روشن استفاده می کند؛ مانند سبز، سفید، آبی، یاسی و.. امروزه با پیشرفت سطح فرهنگ و سطح سلیقهی مردم، طراحان باید طراحی های کاربردی و منحصر به فردی را برای طراحی دکوراسیون مطب و کلینیک نجام بدهند. یک تم طبیعت ، با رنگ ها ، کارهای هنری ، گیاهان و حتی نور و صدا موضوعی می تواند یک فضای ذن را به محیط های آشفته و سنتی بکشاند. باتوجه به ماهیت مطب و سلایق پزشک، تم دکوری منحصر به خود را بسازید. پس پیشنهاد میکنیم برای دكوراسیون داخلی مطب (چه دندانپزشکی چه هر فضای اداری و کاری دیگری) از یک معمار باتجربه کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را از طراحی داشته باشید.

همانطور که اشاره کردیم، طراحی مطب دندانپزشکی فضای داخلی کلینیک ها برای مراجعه کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به حضور متعدد مراجعین و نیاز به تمیز کردن مداوم در طو روز، عمر این کفپوش ها کاهش پیدا کرده و به جز فضای انتظار، برای قسمت های درمانی توصیه نمی شود. قهوه ای یکی از رنگ های بسیار عالی متمم برای رنگ های روشن تر توصیه می شود. یک طرح بینظیر و زیبا برای جلب توجه مراجعه کنندگان و فراموش کردن لحظه ای بیماریشان. اما اگر رنگ سفید به نظرتان سرد و خنثی می باشند می توانید آن را با یک رنگ تضاد ترکیب کنید و ترکیب این دو میتواند یک ماهیت بسیار زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد. در صورتی که در رابطه با دکوراسیون داخلی مطب زنان و زایمان سوالی در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش نظرات (انتهای همین صفحه)، سوال خود را مطرح نمایید.

اما شما میتوانید بخشی از این نگرانیها را در فضای مطب خود از آنها دور کنید. طراحی داخلی مطب دندانپزشکی، طراحی داخلی مطب چشم پزشکی و طراحی دکوراسیون مطب مامایی هر یک ویژگی و نکات خاص خود را دارند، به عنوان مثال در طراحی داخلی مطب داندانپزشکی کودکان باید از رنگ ها و وسایل شاد و سرگرم کننده استفاده شود درحالی که در طراحی مطب اعصاب روان باید تا جایی که می شود از شلوغی به دور بود؛ اما ویژگی های مشترکی وجود دارد که در همگی طراحی مطب ها یکسان است. ارتباط افراد با طبیعت نیز موجب آرامش یافتن روح و روان افراد می شود. این به خاطر این است که هنگامی که فردی بیمار و یا مریضی وارد مطب می شود نیاز به آرامش دارد و نباید فضای مطب در او استرس و تشویش ایجاد کند. بلکه باید طراحی خلاقانه و زیبایی مطب نظر او را جلب کند، و فرد در آن احساس راحتی کند. اگر دیوار ها یا سقف و کف کلینیک نم داشته باشد، آن را رفع می کنند. سخت گیرترین افراد در امر زیبایی همان کسانی هستند که برای رفع کردن کوچک ترین نقص هایی که در ظاهرشان وجود دارد به کیلینیک های زیبایی مراجعه می کنند.

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی، باید به صورتی باشد که بیماران از حضور در آن احساس آرامش کرده و از میزان استرسی که دارند کاسته شود. این کار به بیمار حس آرامش بیشتری میدهد و گذر زمان را سریعتر میکند. با به کار گیری دانش رنگ شناسی و زیبایی شناسی می توان، از کسل شدن و خسته شدن فرد بیماری که در انتظار مانده است، جلوگیری کرد. هنگام عملکرد، دسترسی به مناطق کلیدی و زیبایی شناسی را در نظر بگیرید. که هماهنگی آن کیفیت کار را بالاتر می برد. زیرا فضاهای درمانی بر خلاف دفاتر کار و طراحی های داخلی دیگر به حساسیت بیشتری نیاز دارند. بنابراین بهتر است با دقت بیشتری به طراحی دکوراسیون آن ها پرداخته شود. این موضوع سبب می شود تا بیماران نیز با روحیات پزشک معالج خود بهتر آشنا شوند و بهتر بتوانند از لحاظ روحی و اخلاقی با او ارتباط بگیرند. به طور مثال در طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی باید در نظر داشته باشید که بیماران زمان زیادی را منتظر خواهند ماند.

سفید رنگی است که علاوه بر زیبایی نور را به خوبی بازتاب می کند و موجب آرامش افرادی که در آنجا هستند می شود، بنابراین پیشنهاد ما برای رنگ کلینیک ماد نظر سفید می باشد. پس پیشنهاد می کنیم که از این رنگ و رنگ هایی شبیه به این رنگ مانند سبز یشمی، زرشکی و… همچنین استرس و ترس بسیاری از مراجعین و توجه به کنترل این موضوع، از دیگر مواردی است که باید در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک به آن توجه شود. این روزها به دلیل رقابت زیاد و فشرده کلینیک های زیبایی با یکدیگر و همچنین نگرش نسل جدید به اهمیت فضای داخلی یک کسب و کار، دکوراسیون و طراحی اهمیت مضاعفی پیدا کرده است. اهمیت و ضرورت دکوراسیون و طراحی داخلی مطب روانشناسی در چیست؟ دکوراسیون دندانپزشکی باید با مشورت طراحان حرفهای صورت گیرد. استفاده از استیکرهای جذاب شخصیت های کارتونی ، راهکاری است که بسیاری از طراحان و متخصصان طراحی در حوزه ی کلینیک های درمانی از آن استفاده می کنند. در برخی موارد نیز حتی ممکن است، طراحان بخواهند.

رعایت اصول بهداشتی یک امر مهم در کار پزشکان و مطب، کلینیک و بیمارستان می باشد، پس بهتر است در طراحی این قسمت از فضای کلینیک و مطب اهمیت ویژه ایی به کار برده شود. دراین قسمت یکی از نمونه کارهای لوکس و جذاب گروه ساختمانی ناتک را مشاهده می کنید که در آن مجموعه ناتک اقدام به طراحی و اجرای یک مطب پزشک نموده است ، این کار بر اساس احترام کامل به مشتری و در راستای ایجاد حسی متفاوت برای بیماران طراحی و اجرا گردید. برای باز سازی کردن هر قسمتی از یک بنا یا ساختمان صد در صد باید با یک طراح و مشاور صحبت کرد، قبل از اقدام به باز سازی حتما باید آن قسمت هایی از ساختمان را که می خواهیم باز سازی شود و این که از چه سبکی و چه متریال هایی برای باز سازی آن استفاده شود، مشخص و تعیین کنیم. مرکز بوم آرچی متخصص در امر طراحی مطب میباشد و پروژه های زیادی را در زمینه طراحی مطب دندانپزشکی و پزشکی انجام داده است. مطب یک پزشک دندانپظشک متخصص جراحی با یک پزشک دندانپزشک متخصص اطفال باید متفاوت باشد . همان طور که در مطالب بالا ذکر کردیم، یک طراحی منحصر به فرد، برای اطفال می تواند، تاثیر چشمگیری در نگاه مراجعهکنندگان شما داشته باشد.

باید فضایی باشد که در هنگام کار مزاحم بیمار و پزشک نشوید. کمپرسور و پمپ مکش به دلیل سر و صدایی که هنگام کار ایجاد می کنند باید از درمانگاه جدا شوند. دیوارهای سفید روشن که با رنگهای تازه و جسورانه مورد توجه قرار می گیرند ، هم اکنون در مطب های دندانپزشکی رواج دارد. برای گزینش رنگ بندی مطب، باید اطلاع داشته باشید که رنگ های روشن و ملایمی نظیر: آبی ملایم، سبز ملایم و کرم ملایم می توانند فضای مطب را با اندازه ای بزرگتر جلوه دهند. در طراحی داخلی مطب پزشکی چیدمان وسایل درون فضا و انتخاب رنگ دیوار ها, وسایل و طراحی نورپردازی از اهمیت زیادی برخوردار است و علاوه بر این شما باید بتوانید در دکوراسیون مطب پزشکی تصویری از پزشکی معتبر و حرفه ای را در ذهن بیمارها ایجاد کنید.