ارسال معاملات فصلی به صورت صفر حسابنو آموزش مالیات و حسابداری | تکس مپ

ارسال معاملات فصلی به صورت صفر حسابنو آموزش مالیات و حسابداری | تکس مپ

فصلی بودن مشخصه یک سری زمانی است که در آن داده‌ها تغییرات منظم و قابل پیش‌بینی را تجربه می‌کنند که در هر سال تقویمی تکرار می‌شود. هرگونه نوسان یا الگوی قابل پیش‌بینی که در یک دوره یک ساله تکرار شود فصلی است. اثرات فصلی با اثرات دوره‌ای متفاوت است؛ زیرا چرخه‌های فصلی در یک سال تقویمی مشاهده می‌شوند، در حالی که اثرات دوره‌ای، مانند افزایش فروش به دلیل نرخ پایین بیکاری، می‌تواند دوره‌های زمانی کوتاه‌تر یا طولانی‌تر از یک سال تقویمی را شامل شود. آموزشگاه آریا با عنوان “آریا کویت” در سال ۱۳۸۶ در کشور کویت شروع به کارکرد. این آموزشگاه هدف خود را خدمت‌رسانی به ایرانیان مقیم خارج از کشور قرارداد، تا با آموزش‌های حرفه‌ای و باکیفیت و همچنین اعطای مدرک رسمی دیپلم و گواهی‌نامه بین‌المللی مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، گامی مؤثر در تسهیل این عزیزان برداشته باشد. در این روش با ورود به سامانه می توانید هر یک از فرم ها را انتخاب نموده و اطلاعات خود را وارد نمایید.

برای این کار بایستی از منوی TOOLS در گزینه INTERNET OPTIONS، سربرگ PRIVACY را انتخاب کنید. در ادامه برخی از خدمات حسابداری مرتبط با این حوزه را برای شما شرح می دهیم. افرادی که صاحب شغل و کسب و کاری هستند و معاملات مختلف انجام می ‌دهند و از این طریق درآمد آنها تامین می ‌شود. حق و عضویت اعضای انجمن های حرفه ای، احزاب غیردولتی که از سازمان های مربوطه مجوز دارند.

مشاوره رایگان خدمات مالی بگیرید

برای این کار، بایستی به سامانه ثبت سفارش در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و شناسه فروشنده را دریافت کنید. زمانی که گزارش فصلی ثبت نهایی شده باشد و کد رهگیری دریافت کرده باشید و نیاز به اصلاح یا حذف یکی از موارد ثبت شده در گزارش باشد، در ابتدا باید با نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه صورت معاملات فصلی شد و سال و فصلی که قصد اصلاح اطلاعات آن را داریم انتخاب نمود. 2) در بخشی از این ماده آمده است، معاملات کوچک یعنی معاملاتی که مبلغ آنها تا 10 درصد حد نصاب تعیین شده است، نیازی به ارسال ماهانه نداشته و مودیان می توانند لیست و فهرست این معاملات را به صورت کلی و هر سه ماه یکبار ارسال کنند. تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مالیاتی مکلف اند با مراجعه به سامانه ثبت نام مودیان و تخصیص شماره اقتصادی به نشانی اقدام به ثبت نام و دریافت شماره اقتصادی کنند. هر نوع حقوق و دستمزدی که موضوع فصل سوم از باب سوم قانون مالیات های مستقیم است، از درج گزارش معاملات فصلی، مستنثی می باشد.

در حالیکه برای ارائه گزارشات فصلی، هیچ مبلغی به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمی‌شود. اگر در تکمیل اطلاعات مربوط به سامانه معاملات فصلی با سوالی روبرو شدید، مراتب را از طریق بخش کامنت با کارشناسان شرکت «محاسبان تلاشگر خبره» به اشتراک بگذارید. آماده ارائه کلیه خدمات حسابداری و حسابرسی و تنظیم صورت های مالی و دفاتر و فعالیت های ثبت اینترنتی گزارشات مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی در سراسر کشور هستیم. مودیان مالیاتی قبل از ثبت اظهارنامه فصلی خود در این سامانه، ابتدا باید وارد سامانه ارسال معاملات فصلی شوند. ممکن است بسیاری از کاربران در نحوه ورود به سامانه معاملات فصلی مشکل داشته باشند.

  • موقع صدور صورت وضعیت یا فاکتور، صورت وضعیت‌های تایید شده، فاکتور خرید و دریافت خدمات را با اعلام شماره قرارداد در قسمت “نوع کالا و خدمات” را اعلام ‌کنید.
  • روش مشاهده این اطلاعات تقریبا شبیه به ثبت اطلاعات است، اما در این قسمت از مقاله به طور کامل به مراحل انجام این کار می‌پردازیم تا در صورت نیاز بتوانید نسبت به مشاهده اطلاعات مربوطه اقدام کنید.
  • خدمات مالی و حسابداری مجموعه خدماتی است که در ارتباط با امور مالی شرکت بوده و توسط موسسه خدمات مالی و حسابداری انجام می شود.
  • در تحریر دفاتر کل روزنامه و دارایی و همچینین دفتر معین که یک دفتر کمکی در حسابداری محسوب می‌شود باید اصول مشخصی رعایت گردد؛ مثلا اینکه همه رویداد‌های مالی بدون استثنا ثبت شود و چیزی پنهان نگردد.
  • صاحبان کسب‌وکاری که مشمول اجرای قانون مالیات بر ارش افزوده هستند.
  • برای ارسال این مدارک شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری و کلیه اشخاص حقیقی می‌توانند به پورتابل سازمان امور مالیاتی مراجعه کرده و بعد از طی مراحل ذکر شده و ارسال مدارک تعیین شده نسبت به ثبت اطلاعات اقدام نمایند.

در زمانی که روی گزارشی که در حالت ثبت اولیه میباشد دو بار کلیک کنید. ۴- در کادر سمت راست نام کاربری و کلمه عبور و تصویر امنیتی را وارد نمایید. برای ثبت نهایی حداقل یک رکورد، باید در جزییات امتناع، ثبت شده باشد. برای ایجاد جزییات فروش، روی دکمه «ایجاد» کلیک کنید تا تصویر زیر به نمایش درآید. این سامانه به صورت بیست چهار ساعتی در اختیار مودیان محترم بوده و مشمول هیچ هزینه ای نیست. تمام شرکت‌ هایی که به صورت رسمی ثبت شده ‌اند و معاملات مختلف تجاری انجام می‌ دهند.

چه افرادی موظف به ارسال صورت معاملات فصلی هستند؟