برنامه فیزیکی هتل و ریز فضاهای طراحی هتل 4 ستاره مهندسی دانلود | memarinavaz

قفل داخلی و یا زبانه (توالت هر طبقه) حداقل یک پنجم اتاق خواب ها دارای توالت فرنگی باشند. دسترسی به حمام از طریق محوطه‌ی عمومی (مثل قسمت پذیرش ویا سالن نشیمن و حیاط خلوت) قابل قبول نیست. حمام‌های عمومی زنانه و مردانه باید جداگانه در محل مناسب پیش‌ بینی و هر واحد آن باید دارای فضای رختکن و دوش مجزا باشد.

معماری عمران شهرسازی

متقاضی مراکز گردهمایی معمولا دولت­ها، شرکت­های خصوصی بسیار بزرگ و شرکت­های بین­المللی هستند. امکانات تفریحی این نوع از هتل­ها در سطح بسیار بالای است و معمولا قراردهای آن­ها نیز به صورت فردی امضا نمی­شود. معمولا این نوع هتل­ها از امکانات تفریحی مدرن بی­بهره­اند که البته با توجه به دلیل ساختش ممکن است از مزیت­های آن نیز به شمار آید. در شهرهای تاریخی ایران مانند کاشان یزد و اصفهان (که دارای بناهایی با معماری خاص هستند) این نوع از هتل­ها افزایش چشمگیری داشته است. هتل تفریحی (Resort Hotel) شاید یکی از کلاسیک ترین انواع هتل باشد. این نوع از هتل­ها برای گردشگرانی طراحی می­شوند که برای دیدن یک منطقۀ زیبا مسافرت می­کنند.

از وسایل مناسب برای گرم ماندن غذا و حفظ کیفیت آن استفاده شود. خدمات اتاق (Room Service) در صورت درخواست میهمان ارائه می شود. همه جزئیات مورد نیاز میهمان باید برای اطلاع او در دسترسش باشد. در هر صورت ارائه یک سرویس مطلوب و با کیفیت قابل قبول مورد انتظار است. در صورتی که خدمات اتاق (Room Service) ارائه می شود ، موضوع به همراه مقررات مربوطه و شیوه بهره مندی از این خدمات به اطلاع میهمان برسد. قیمت‌ها و زمان‌های قابل دسترس و فهرست آن در فولدر اتاق وجود داشته باشد.

انتخاب مصالح مناسب برای هتل

کف‌پوش مناسب برای راهروها باید باتوجه‌به سبک دکوراسیون انتخاب شود و بتواند ایمنی میهمانان را در حین رفت‌وآمد جدول ریزفضاهای هتل 4 ستاره تأمین کند. هر آپارتمان به صورت مجزا دارای اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام است. این هتل­ها برای افرادی مناسب هستند که می­خواهند به صورت طولانی مدت در یک شهر ساکن باشند و از طرفی وقت چندانی برای درگیری راجع به مسائل منزل مسکونی خود ندارند. محوطه‌ی عمومی وسیع با چیدمان بسیارعالی و تزیینات و دکورهمه درشرایط عالی.

  • این هتل­ها برای افرادی مناسب هستند که می­خواهند به صورت طولانی مدت در یک شهر ساکن باشند و از طرفی وقت چندانی برای درگیری راجع به مسائل منزل مسکونی خود ندارند.
  • در این سطح از درجه هتل نمی تواند شامل بخشودگی قرار گیرد مگر اینکه تعداد طبقات آن کمتر باشد.
  • داشتن کارت معاینه پزشکی و گواهینامه طی دوره بهداشت عمومی برای کلیه کارکنان مشمول الزامی است.

برنامه فیزیکی هتل و ریز فضاهای طراحی هتل 4 ستاره مهندسی دانلود | memarinavaz

تسهیلات با اندازه‌های وسیع و متناسب ، با کیفیت بالا تهیه می‌شود. تزیینات متناسب با اتاق خواب و می‌توان از جنس سنگ تهیه کرد. گوشی تلفن با امکان ارتباط مستقیم با خارج از هتل ، هم روی میز تحریر و هم روی پاتختی‌ها قرار داده شود. در هتل‌های یک ستاره در صورت وجود تلویزیون در اتاق فراهم بودن رادیو الزامی نخواهد بود.

فهرست حمام های بررسی شده در پاورپوینت بررسی معروف ترین حمام ها: