تفاوت پرده برقی، پرده هوشمند یا پرده اتوماتیک چیست؟ 

پرده برقی کار نمی کند و اعتقاد بر این است که از مزایای آن فقط در خانه های بزرگ و بزرگ استفاده می شود. اما آیا واقعا این دیدگاه درست است؟ همه ما می دانیم که جابجایی پرده های زیبا و چند قسمتی کاری دشوار و زمان بر است و می تواند طراحی پرده خانه شما را مختل کند.

به همین دلیل، در بیشتر موارد، کاربران ترجیح می دهند هرگز در باز و بسته کردن پرده ها مشکلی نداشته باشند. اغلب در مورد پرده های لوکس قسمت پایینی پرده (درج پرده) برای کنترل مناسب تر است که پشت پرده اصلی نصب می شود و از نور مستقیم خورشید محافظت می کند. با پرده های برقی می توانید میزان تابش نور خورشید را در داخل کنترل کنید بدون اینکه دکوراسیون زیبای پرده خانه خود را تغییر دهید.

آیا هر پرده ای می تواند موتوری باشد؟

برخی از کاربران خانه های هوشمند آلفا فکر می کنند که استفاده از پرده های برقی انتخاب پارچه مناسب برای نظم بخشیدن و تزئین خانه را محدود می کند. در حالی که سیستم های پرده برقی راه حل منحصر به فردی را برای انواع پرده های موجود در بازار ارائه کرده اند.

به طور کلی، پرده های کرکره ای در هر سنی می توانند موتور شوند. اما برای ساخت پرده های هوشمند یا ساخت پرده های برقی تجهیزات زیر مورد نیاز است:

  • مسیر پرده موتوری
  • موتور برق کرکره (بسته به ابعاد و وزن کرکره)
  • کنترل از راه دور موتورهای پرده ای
  • انتخاب پرده (می تواند جایگزینی برای پرده های مکانیکی یا حسی باشد)

پرده های موتوری چگونه کار می کنند؟

در پرده های مدرن به جای میله پرده باید از ریل برقی استفاده کنید. در این ریل ها تسمه ای وجود دارد که پرده را با اتصال به موتور حرکت می دهد. ریل پرده برقی قابلیت تعویض پرده و ریموت کنترل (باز و بسته شدن پرده) را دارد. علاوه بر موارد فوق، زمانی که پرده برقی یا پرده اتوماتیک در یک خانه هوشمند نصب می شود، می توان ویژگی های مختلفی را به پرده ها اضافه کرد، بنابراین خانه شما سیستم پرده خوبی خواهد داشت.

نسخه پرده لمسی آلفا

سوئیچ پرده برقی، کنترلر دوم!

کلید لمسی پرده یک کلید 3 پل است که با لمس هر یک از پل های آن می توانید پرده ها را در خانه یا محل کار ببندید، نیمه باز کنید یا باز کنید. علاوه بر این، این کلید مانند تمامی دستگاه های آلفای خودران مجهز به اپلیکیشن اختصاصی است که می توانید از هر فاصله ای با آن دستورات مورد نظر را اجرا کنید. ناگفته نماند که امکان مدیریت سناریوهای پرده برقی از طریق نمایشگر لمسی برای کاربران خانه هوشمند نیز وجود دارد.

اجرای صفحه نمایش برق در مدل های مختلف

مکانیسم عملکرد پرده های برقی بسته به نوع پرده های دارای بازشو هوشمند متفاوت است:

پرده برقی کرکره فلزی

پرده برقی زبرا

پرده برقی به پهلو باز می شود

پرده برقی از وسط باز می شود

پرده برقی لورن

پرده جمع شونده برقی و…

به عنوان مثال می توان گفت که با کرکره های غلتکی به موتوری نیاز داریم که کرکره ها را بالا و پایین کرده و روی لوله اصلی جمع کند. در سیستم پرده بازکن جانبی، موتور پرده برقی در کنار ریل نصب می شود و با دستور می توان پرده ها را باز یا بسته کرد. اگر پرده خانه شما از دو قسمت تشکیل شده یا دارای پرده است، برای استفاده از نور و نمای بیرون باید از دو موتور الکتریکی برای باز و بسته کردن آن استفاده کنید.

انواع دیگری از پرده ها وجود دارد که به غیر از باز و بسته شدن، می توانید جهت نور ورودی را تنظیم کنید. بنابراین نه تنها هوشمندی پرده هیچ محدودیتی برای انتخاب پرده برقی مناسب برای منزل شما ایجاد نمی کند، بلکه با کمک این سیستم می توانید یکی از انواع پرده های هوشمند را با توجه به طراحی داخلی منزل خود انتخاب کنید. . و از نور طبیعی روز و منظره بیرون.

قیمت موتور پرده چنده؟

به طور کلی، انواع پرده های برقی به موتورهای قدرت متفاوتی نیاز دارند. هرچه پرده ای که انتخاب می کنید سنگین تر باشد، موتور مورد نیاز شما قوی تر است. انواع موتور پرده برقی با توجه به چند وات و بر اساس نوع قیمت های متفاوتی دارند.