موثرترین روشهای تبلیغاتی در اینترنت

چرا که در حالت عادی شما نیاز به داشتن پرداخت ارزی برای تبلیغات دارید و از آنجایی که ممکن است این امکان را نداشته باشید باید از سایتهای واسط که کارمزد نسبتا بالایی بابت شارژ اکانت گوگل ادوردز میگیرند استفاده کنید. اما در حالتی که سایت شما یک سایت محتوایی مانند زومیت یا دیجیاتو باشد که کاربران به دنبال کسب اطلاعات در موضوعات مورد نظر هستند، استفاده از تبلیغات گوگل برای چنین سایتهایی اصلا کاربرد ندارد. عواملی مانند کیفیت سایت، بودجه اختصاصی و حوزه کسب و کار در هزینه نهایی تبلیغات در گوگل تاثیرگذار هستند. یکی از مهمترین مزایایی که بازاریابی دیجیتال نسبت به بسترهای بازاریابی سنتی، مانند تلویزیون یا حتی بازاریابی حضوری دارد، این است که به راحتی قابل اندازهگیری است.

به گزارش ادستیتو، دلایل زیر میتوانند از مزیتهای تبلیغات گوگل پرده بردارند. امروزه مزیتهای حضور در شبکههای اجتماعی، بر هیچ کسبوکاری پوشیده نیست. در شبکه جستجو شما با استفاده از کلیدواژههای تعریف شده میتوانید به جذب کاربران اقدام کنید اما در شبکه نمایش علاوه بر کلمات کلیدی خواهید توانست با اضافه کردن تصاویر و نمایش در سایت های مختلف کاربران جدیدی را به سایت خود دعوت کنید. همه اطلاعات کالاها از حساب Google Merchant Center شما دریافت میشود. زمانی که حساب خود را ایجاد کردید، آماده تبلیغ در گوگل هستید. ابتدا شما باید یک حساب ادز بسازید سپس حساب خود را شارژ کنید. مرحله 3: در اینجا میتوانید تمام افزونههایی که روی گوگل کروم شما فعال است را ریمو یا حذف کنید. بنابراین اگر این تبلیغات برای شما هم به کابوسی تبدیل شده و میخواهید جلوی پیامهای ناخواسته کروم را بگیرید، پس با همیاب24 همراه باشید. ابتدا کروم را باز کنید و به صفحه ی Adblock Plus بروید. از طرف دیگر شما باید تبلیغ خود را به صورت خلاقانه و مناسب طراحی کنید تا باعث جلب توجه کاربران شود. این عوامل تعیین میکنند که تبلیغ شما در کجای صفحه قرار میگیرد و چقدر هزینه میکنید.

دسترسی به اکانت گوگل ادز برای شما ارائه میشود تا بتوانید تمامی مراحل تبلیغ را خودتان مشاهده نمائید. به همین دلیل سرویسی را تحت عنوان Google Adwords راهاندازی کرد تا با پرداخت هزینه بتوانید کمپینهای تبلیغاتی ایجاد کرده و کلمات کلیدی که در گوگل جستجو میشوند را به سایت خود هدایت کنید. همچنین باعث جلب توجه بیشتر شده و سریعتر کاربر را به سمت لینک مورد نظر هدایت میکند. به عنوان مثال میتوانید آیکون تماس یا نصب را به ترتیب برای حالتی که با کلیک روی آن برنامه تماس یا هدایت به صفحه نصب برنامه باز شود انتخاب کنید. یکی دیگر از خدمات شرکت استیتو این است که میتواند با استفاده از تبلیغات گوگل باعث شود که تبلیغ شما در هر زمانی که تمایل دارید، به نمایش در بیاید و هر زمان که خواستید تبلیغات را غیرفعال کنید امکان این که ساعتها و روزهای خاصی را برای تبلیغ خود انتخاب کنید، نیز وجود دارد. در زمان ثبت دامین تازه خود، دی ان اس های (Domain Name Server) آن را همچون دی ان اس های دامین قبلی خود تنظیم نمایید و از کمپانی که میزبانی وب سایت (Host) را از آن دریافت کرده اید، تقاضا نمایید تا دامین جدیدتان را به میزبان شما متصل نماید، تا شما با دو نشانی دامنه پیشین و جدیدتان قادر به دسترسی وب سایت خود باشید.

کمپین محلی یکی از بهترین انواع کمپینهای گوگل ادز برای کسبوکارهای خدماتی مانند رستورانها، خیاطیها، مکانیکیها و سالنهای زیبایی است. یکی از خدمات شرکت استیتو تبلیغات گوگل از طریق گوگل ادورز است. ارائه اکانت مدیریت شده گوگل ادورز یکی از خدمات ارائه شده در شرکت ادستیتو است که به موفقیت کمپینهای تبلیغاتی کمک میکند. پشتیبانی فوق العاده این آژانس دیجیتال مارکتینگ آن را به یکی از گزینههای بسیار مناسب برای تبلیغات استارتاپها تبدیل کرده است. کارکنان این آژانس از افرادی خلاق در حوزه بازاریابی و برندینگ تشکیل شدهاند. این ویدیوها بهتر است توسط آژانس های تبلیغاتی و بصورت تخصصی تولید شوند، ولی در ابتدای کار می توانید از تیم خود کمک بگیرید، یا حتی اگر به تنهایی کسب و کارتان را اداره می کنید، به تنهایی این کار را انجام دهید. هر کلیک انجام شده بر اثر ترافیک طبیعی هیچ هزینه ای ندارد. نکتهای که در استفاده از این نوع تبلیغات باید در نظر داشته باشید این است که نیازی نیست حتما همه روشها را امتحان کنید، بلکه باید متناسب با هدف خود، بهترین روشها را انتخاب کرده و بر روی همان موارد تمرکز کنید. بهترين نوع تبليغات به کسب و کارها و معرفی محصولات بسیار موثر است. یکی از مهمترین مزیتهای تبلیغات هدفمند این است که به بیشترین منافع را به مصرفکننده میرساند و فروش کسب و کارها را نیز افزایش میدهد.

تیم پشتیبانی این شرکت در طول اجرای مراحل تبلیغات گوگل همواره با صاحبان مشاغل و کسب و کارها در ارتباط است و بازخورد آنها را درباره نتایج تبلیغات دریافت میکند. با سپردن کارها به این آژانس شما دیگر نگران هیچچیزی نخواهید بود چرا که آنها تبلیغات گوگلی شما را به بهترین شکل اجرا خواهند کرد و شما تنها هزینه اجرای کمپین و همین طور هزینه مدیریت حساب کاربریتان را پرداخت خواهیدکرد. هر نرخ CTR بالا باشد، جذابیت محتوای سایت شما را نشان میدهد. در تبلیغات گوگل ادز، آگهی شما مشابه نمونه بالا به شکل متن کوتاهی ظاهر میشود که در برگیرنده عنوان، توضیحات آگهی و لینک مقصد(URL) میباشد. هرچه Quality Score شما بالاتر باشد، هزینههای تبلیغ شما پایینتر و جایگاهتان بهتر خواهد شد. هرچه امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد، در رابطه با مبلغ پیشنهاد شما، موقعیت تبلیغ شما بهتر می شود. با تبلیغ در گوگل و حضور در صفحه اول شانس شما برای افزایش تعداد مشتریها بیشتر میشود. در واقع، با انتخاب این گزینه، تبلیغات شما در لینکهای اول نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود. با استفاده از قابلیتهای call to action میتوانید امکان تماس مستقیم را از طریق تبلیغات فراهم کنید که مشتریان مستقیما با شما در ارتباط باشند.

تنظیم دستی قیمتها: برای اینکه با کمترین هزینه ممکن بهترین نتیجه را بگیرید، قیمتها به صورت دستی انتخاب خواهند شد تا بیشترین استفاده را داشته باشید. اگر در این خصوص وسواس به خرج دهید و با دقت محل نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید، آن وقت می توانید حسابی از این روش سود ببرید. پس از اینکه اکانت خود را ساختید، میتوانید کلمههای کلیدی خود را به دو روش پیدا کنید. پس از آن می توانید با کلمات کلیدی اصلی کسب و کار خود را از طریق تبلیغات در گوگل معرفی نمایید . در چنین شرایطی تکلیف کسب و کارهای نوپا چیست؟ این نوع طریقه تبلیغ در گوگل می تواند برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ بسیار مفید باشد. عموما این نوع تبلیغات با آیپی کشور ایران نمایش داده نمیشوند. اما این نوع تبلیغ در گوگل به دلیل داشتن متغیرهای فراوان کار پیچیده و بسیار سختی است. در غیر اینصورت بهتر است کاربران ایرانی به دلیل وجود تحریم ها و مشکلات پرداخت، از پارتنر های مورد تایید گوگل در ایران که مجوز پارتنر بودن را از گوگل دریافت کرده اند استفاده کنند.

هر یک از این کلمات نیز نرخ خاصی را دارند که بر اساس بودجه در نظر گرفته شده برای تبلیغات گوگل میتوانید آنها را اولویت بندی کنید. در متن تبلیغ دقت کنید که گزینه display network را برای نمایش تبلیغ بر اساس موقعیت کاربران غیرفعال کنید. در روش تبلیغات در گوگل محتوای متن تبلیغاتی شما بر اساس کلمات کلیدی که در کمپین تبلیغاتی مشخص میکنید نمایش داده خواهد شد. شرکت نوین برای انتخاب کلمات کلیدی در کنار شما خواهد بود تا بهترین نتیجه را از این نظر بگیرید. آدرس URL صفحه خود را که با رنگ سبز در زیر متن عنوان نمایش داده میشود، را به صورت استاندارد و کوتاه انتخاب کنید. پس در حالتی که آگهی نمایش داده میشود، اما کلیکی روی آن انجام نمیگیرد هزینهای از شما کسر نخواهد شد.

در چنین حالتی نرخ تبدیل شما درصد کسانی است که واقعا پکیج طراحی سایت تبلیغ در گوگل را سفارش میدهند. تبلیغات گوگل ادز مناسب کسانی است که محصولات و خدمات خاصی را ارائه میکنند. شرکت ادستیو جزء شرکتهایی است که خدمات خود و هزینه تبلیغات در گوگل ادورز را با بهترین کیفیت و پایینترین قیمت ارائه میدهد. تبلیغات شبکه جست و جوی گوگل می تواند برای هر کسب و کاری با هر نوع بودجه ایی متناسب باشد ، بنابراین دیگر خبری از نگرانی در مورد بودجه تبلیغات نخواهد بود چرا که تبلیغات شبکه جست و جوی گوگل می تواند هر بودجه ایی را پوشش دهد ، همین موضوع یکی از دلایل مهمی است که شبکه جست و جو را به یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای اکثر کسب و کارها تبدیل کرده است. در دنیای امروز تبلیغات شکل جدید و مدرن به خود گرفته است و با سرعت بالایی در حال پیشرفت است و شاهد تغییرات زیادی در این زمینه هستیم و فعالان در این حیطه تلاش میکنند تا بهترين نوع تبليغات از جمله تبلیغ در گوگل و تبلیغ در اینستاگرام را در خصوص معرفی محصولات و ارائه خدمات به تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار ارائه دهند. در تبلیغات جستجوی کافهبازار صاحبان اپلیکیشن میتوانند پس از تعیین کلمات کلیدی مرتبط به کسبوکار خود و ثبت محتواهای تبلیغاتی، تبلیغات خود را در نتیجه جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارشان در قسمت جستجوی نام اپلیکیشن در کافهبازار به کاربران نمایش دهند.

ارائه اکانت برای مدیریت کمپین: دسترسی به اکانت تبلیغات گوگل برای شما فراهم بوده و میتوانید جزییات کمپین را مشاهده کنید. شما میتوانید از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت میکنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد. هنگامی که تلفن های همراه به اینترنت دسترسی پیدا کردند، همه تبلیغات اینترنتی به موبایل سرازیر شد و کارشناسان پیشنهاد می کنند که تبلیغات موبایلی تنها استراتژی تبلیغاتی اصلی تقریباً برای هر شرکتی در آینده نزدیک خواهد بود. باید توجه داشت ، تنظیم بازه زمانی نمایش تبلیغ تنها با هدف دریافت نمایش و کلیک بیشتر نیست، بلکه باید در نظر داشت بازه زمانی نمایش تبلیغ می بایست به صورتی تنظیم گردید که بیشرین بازده را برای تبلیغات شما داشته باشد. سپس شما میتوانید بر اساس بودجه تبلیغاتی که دارید این کلمات را به همراه جایگاهی که قرار است نمایش داده شود را انتخاب کرده و در نهایت کمپین خود را ایجاد کنید. در واقع علاوه بر هزینه پیشنهادی، کیفیت تبلیغات هم برای گوگل مهم است. اما اگر هزینه ی بسیاری را صرف تبلیغات کنید و از سوی دیگر بازگشت سرمایه نداشته باشید، چطور؟ ایجاد گروههای تبلیغاتی مختلف: هر تعداد خدمات و محصولات که داشته باشید، به صورت جداگانه تبلیغات گروهی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

اگر بر اساس آمار سایت از بین 1000 نفری که صفحه فروش را مشاهده کردهاند 10 نفر خرید کنند آنگاه نرخ تبدیل 1% خواهد بود. زمانی که کاربران کلماتی را در گوگل جستجو می­کنند، سیستم گوگل ادز تمامی تبلیغات مطابق با آن کلمات کلیدی را تشخیص می­دهد و بر اساس امتیازی که توسط گوگل برای تبلیغات مختلف در نظر گرفته می شود ، به ترتیب در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. تبلیغات سازگار با تلفن همراه: امروزه کاربران اینترنت اغلب از تلفنهای همراه استفاده میکنند. برای مثال ممکن است به جای نوشتن عبارت «خرید شیر ارگانیک» در کمپین تبلیغاتی خود، به اشتباه از عبارت «خرید سیر ارگانیک» استفاده کنید.

ممکن است یک کلمه کلیدی توسط دو شرکت برای تبلیغات انتخاب شده باشند، اینجا گوگل است که با فرآیند مزایده تصمیم میگیرد، تبلیغات کدام شرکت بالاتر نمایش داده شود. شبکه مناسب خود را انتخاب کنید و بعد به سراغ بودجه و توانایی خود برای استفاده از تبلیغات بروید. برنامه ای که برای بعد از کلیک مخاطبین چیده اید می تواند روی میزان فروش شما تاثیر گذار باشد. این شرکت علاوه بر خدمات مشاوره که برای درج تبلیغات در گوگل انجام میدهد، مستقیما امکان درج تبلیغات را در گوگل برای شما فراهم خواهد کرد. همچنین در انتخاب پلنهای بالاتر امکان خرید پلنهای پایه نیز فراهم است. تبلیغات در گوگل با کمک شرکت ادستیتو این امکان را فراهم میکند که بسیار سریعتر از سئو به رتبه برتر گوگل دست پیدا کنید. این روش برخلاف سئو به زمان زیادی نیاز ندارد و در کمتر از سه ساعت به رتبههای برتر گوگل دست پیدا خواهید کرد. تعداد زیادی از کاربران به خرید حضوری علاقه بیشتری دارند و با پیدا کردن مکان کسب و کار در روی نقشه گوگل میتوانند به صورت حضوری به فروشگاه مورد نظر مراجعه کرده و محصول مورد نیاز خود را خریداری کنند.

استفاده از گوگل ادز یک روش تبلیغاتی بسیار زود بازده است که از لحظه اول که کمپین شما اجرایی میشود، امکان فروش محصولات و یا ارائه خدمات خود را خواهید داشت. ضروری است که شما برای ایجاد همه آگهی های مختلف ذکر شده در بالا، تبلیغات ایجاد کنید. برای اینکه بدانید چه مقدار بودجه باید صرف تبلیغات ادوردز بکیند که متضرر نشوید باید فرآیند خرید را از آخر به اول بررسی کنید. تبلیغات در صفحه اول گوگل ادوردز یکی از بزرگترین و پرکاربردترین پلتفرمهای تبلیغاتی آنلاین در جهان و متعلق به گوگل میباشد و توسط این غول مجازی اداره میشود. یعنی اگر با این فرض که نرخ تبدیل شما به صورت ثابت روی 1 درصد باقی بماند، برای هر کلیک در تبلیغات ادوردز میتوانید 1200 تومان هزینه پرداخت کنید و همان 400.000 تومان سود را به ازای هر فروش داشته باشید.