مدیریت پروژه ساخت و ساز و مدیریت پروژه ساختمانی چیست؟

از دیوارهای غیر باربر بیشتر برای جدا کردن فضای داخلی سازه استفاده میشود. یک خانه با نیاز به خوابیدن، پختوپز، ذخیرهٔ غذا و گاهی کار کردن تعریف میشود ولی مفهوم خانواده و روابط بین زن و مرد نیز بر ریخت آن تأثیر به سزایی دارد. اولین مرحله برای اجرای سیستم سازه ای LSF تهیه کردن یک پلان معماری دقیق بر اساس جزئیات مورد نظر کارفرماست. اجزای سازنده ی ساختمان، مواد اساسی برای ساخت و ساز ساختمان به شمار می روند. در شمال آمریکا چوب برای قرن ها به دلیل فراوانی؛ دسترسی آسان؛ ارزان بودن قیمت نسبت به دیگر مصالح ساختمانی و همچنین راحتی کار ساخت و ساز به عنوان کاربردی ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گرفت. بنابراین میلگرد -که از جنس فولاد است- در دل بتن قرار میگیرد و باعث میشود تا اسکلت ساختمان، در قسمتهای پی، ستون، سقف، پله و پاگرد بتواند در مقابل فشارهای مختلف، ایستادگی کند.در اینجا اندازه و تعداد شاخههای میلگرد مصرفی در هر قسمت بسته به نوع ساختمان متغیر خواهد بود. بخش هایاداری در هر سازمان و شرکتی میتوانند از دفاتر یک تا سه نفره و یا دفاتر گروهی را شامل شوند. در این سازه ها، دیوارها بارهای قائم را تحمل می کنند و کلاف و شناژهای قائم و افقی دیوارها و سقف را به یکدیگر متصل نموده و بار سقف را بر روی دیوارها توزیع می کنند.

این سبک در کلیسای جامع، قلعه های اروپایی قرون وسطی، شهرداری ها، مناطق مسکونی راهب یا راهبه ها و خوابگاه های قرون وسطی به وفور دیده می شود. با شروع جنگ جهانی اول و به دنبال آن وقوع آتش سوزی های گسترده در مناطق مسکونی، بخش وسیعی از این خانه ها در اثر آتش سوزی ویران شدند. برای گروه های مختلف شرکت کننده در اجرای سیستم های سازه ای سبک استفاده از این سازه مزایایی به دنبال دارد. این معماران گفتند: “این پاسیوهای شیشه ای می تواند محلی برای نگهداری گیاهان مورداستفاده قرار گیرد و همچنین می تواند مکان مناسبی برای نشستن، سیگار کشیدن یا باربیکیو باشد.

لیکن از سال ۱۹۳۰ توجه به ملاحظات زیست محیطی و تلاش برای اقتصادی کردن فعالیت های ساخت و ساز ساختمان؛ سبب شد تحقیقات گسترده ای به منظور شناسایی مصالح ساختمانی مناسب جهت جایگزین نمودن با مصالح ساختمانی نامناسب و نیز یافتن روش های نوین ساخت و ساز انجام شود. طبقات ساختمانها و نمای کار نیز بدون شک در کل هزینه ساخت منعکس خواهد شد. منظور از جزئیات کار بخش بندی هر قسمت از کار مانند تخریب، دیوارچینی، گچ کاری، برق کاری، لوله کشی، کاشی کاری، ساخت کمد دیواری و کابینت آشپزخانه، ساخت و نصب پنجره دوجداره و غیره که باید هر کدام به صوت جداگانه قیمت داده شود تا هزینه کل بازسازی ساختمان مشخص گردد. بهترین عایق فوم های پلی استایرن یا پلی اورتان، پشم سنگ فشرده است که نه تنها از هدر رفتن حرارت جلوگیری می کند، بلکه در برابر صوت نیز عایق بسیار خوبی است.از انواع پانل های گچی، پانل های فایبر سمنت یا پانل های چوبی ام دی اف می توان به عنوان یک پوشش خارجی استفاده کرد. رنگهای خاص کرم، خاکستری و سفید این سنگ را برای دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان مناسب کرده است.

چنانچه اتاق یا فضایی با مساحت حداکثر تا 70 متر مربع برای اهداف تجمعی در جنب سایر تصرف ها به کار رود ، باید به عنوان قسمتی از همان تصرف در نظر گرفته شود و نیازی به قرار دادن آن در تصرف تجمعی نیست . سازه90 نتیجه ی بیش از 180.000 نفر-ساعت کار مستمر از سال 1374 تا سال 1395 است که گروه نرم افزاری سازه با تیم پرتعداد خود سالانه 30.000 نفرساعت کار بیشتر روی این نرم افزار انجام می دهد. پوشش این نوع سقف ها معمولا با بتن ریزی و یا با نصب تخته های چوبی یا گچی انجام می شود.

یافتن زمین برای ساخت خانه، بسیار مهم است که باید مطابق انتخاب سازنده انجام شود. این ساختمان ها، برای اهداف مسکونی و همچنین برای انجام فعالیت های غیر مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. در طراحی پلاستیک، تعیین ظرفیت باربری نهایی و مقاومت اتصالات در اولویت قرار میگیرند. در مطالب قبلی تعداد زیادی از پروژه های طراحی مجتمع مسکونی در ابعاد و شکل های مختلف در سایت فایل معماری ارائه شده است. در طراحی نمای این پروژه از سنگ تراورتن و سبک آرت دکو استفاده شده است. پنجره های کف تا سقف این ساختمان روی ریل هایی قرارگرفته اند، این کرکره های مجزا، بسته به نیاز صاحبان از میزان نور، حریم شخصی یا منظره، می توانند با دست تنظیم شوند – تکنیکی که از طرف شرکت آینه نیز برای آپارتمان مسکونی با نمای سنگ گرانیت شیاردار نیز در این شهر استفاده شده است. در مورد متریال، طراحان از رنگ های خنثی و سنگ هایی با بافت درشت و زبر برای این بلوک استفاده کردند.

به طور کلی سرامیک نما با دو روش نصب خشک یا مهار شده و روش نصب تر یا چسبانده شده صورت می گیرد. این روش در سازههای طبیعی به وفور مشاهده میشود و از انعطافپذیری بالایی برخوردار است. این سازه در مقایسه با تمام سازه ها از مقاومت بالاتری در برابر زمین لرزه برخوردار است. در سازه فولادی مهاربند ضربدری و در دو انتهای قالبها متصل میشود، این در صورتی است که برای سازه lsf علاوه بر اینکه مهاربند در انتها متصل میشود، با کمک پیچ به تمام استادهای میانی نیز متصل میشود. چنین ساختاری از نظر معماری و طراحی بسیار محبوب است زیرا به آزادی بیشتر ذهن معمار کمک میکند. اکنون شما برنامه را همراه با همه تغییرات و موضوعاتی که میتوانند در چنین فرآیندی ایجاد شوند اجرا میکنید. پوسته خارجی بنا بایستی محیطهای داخلی را از عوامل جوی و تغییرات دمایی و صداهای مزاحم حفظ کند. در بالای این برج آینه هایی دارای موتور قرار دارند که نور خورشید را دریافت کرده و آن را به طرف پایین هدایت می نمایند و با غروب آفتاب این سازه به نمایشگری از چراغ های LED تبدیل شده و روشنایی در محیط را فراهم می کند. یک نمای شیک و منحصر به فرد می تواند هر بیننده ای را مات و مبهوت نموده و ساختمان شما را تبدیل به یک ساختمان خاص و ویژه کند.

با کمک سازه های فولادی سبک وزن ساختمان به میزان قابل سایت architecture-pasargad توجهی کاهش مییابد. بیمارستان ها، مراکز آتش نشانی، تأسیسات آبرسانی، نیروگاه ها، برج های مراقبت، مخابرات، رادیو و تلویزیون، تأسیسات انتظامی، مراکز کمک رسانی در این دسته قرار می گیرد. در طراحی نمای مدرن ساختمان باید کیفیت را اصل قرار داد. جهت اطلاع از رفتار ستون های cft، باید پارامترهایی که بر عملکرد آنها تاثیر دارند را بشناسیم. مثلا برای اطلاع از شرایط اجاره روزانه خانه در تهران، میتوانید نام شهر تهران را در صفحهی اصلی وبسایت وارد کنید تا لیستی از اقتگاههای مختلف را ببینید. از عوامل موثر در تعیین قیمت سازه LSF می توان به قیمت ورق های فولادی سرد نورد شده، قیمت پانل های گچی، قیمت فوم های عایق حرارتی و صوتی، هزینه نیروی کار متخصص برای نصب و راه اندازی سازه، هزینه حمل و نقل سازه از محل کارخانه تا مقصد اشاره کرد. شما باید یک مطالعه امکانسنجی یا آنچه اغلب به عنوان یک پرونده تجاری نامیده میشود انجام دهید، که در آن اهداف، هزینه و جدول زمانی بررسی میشوند تا ببینید آیا در این محدودیتها منابعی برای دستیابی به یک پروژه موفق دارید. پروژه های انجام شده شامل ۳ ساختمان دو طبقه، سه طبقه و پنج طبقه است که با استفاده از هر سه روش طراحی شده و مقایسه نسبتا جامعی از نتایج به دست آمده ارائه شده است.

توجه داشته باشید که نمای بیرونی ساختمان های تجاری-اداری جزء قسمت های مشترک محسوب می گردد. ادامه مطلباز آن جایی که ایران نیز یکی از کشورهای زلزله خیز محسوب میشود، سبک کردن سازه های ساختمان همواره یکی از دغدغه های اصلی مهندسان ساختمانی است. برج العرب، نام هتلی در جزیره ای مصنوعی در دبی است که با ۳۲۱ متر ارتفاع، سومین هتل بلند دنیا محسوب می شود. روش های مختلف ساخت و ساز نه تنها در هزینه و طراحی معماری خانه، بلکه بر نیازهای تعمیر و نگهداری و همچنین ارزش بلند مدت ملک نیز تأثیر می گذارند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی می توان با رعایت اصول ساختمان سازی به کاهش هزینه ساخت ساختمان کمک نمود. سپس به ستونهای کناری و بعد از آن به ساخت ستونهای گوشه میرسیم. برای اجرای دیوار با استفاده از انکربولت هایی که از قبل به این منظور کار گذاشته شده اند، ابتدا تراک های کف نصب می شوند و سپس استادها به صورت کشویی داخل تراک کف قرار می گیرند. این نوع سازه که یک سیستم پیش ساخته است امروزه در بسیاری از ساخت و سازها مورد استفاده قرار میگیرد. در ساخت و ساز سقف های میانی در سیستم LSF تیرریزی ها عموما در امتداد استادهای دیوار انجام می گیرد.

جمع می شوند. ولی در ساختمانهای دیگر بخشهای خدماتی در حاشیه قرار می گیرند. نرم افزار رویت این امکان را به مهندسین معمار می دهد تا با وارد شدن به محیط کاربری بتوانند فقط با چند کلیک، آیتم های معماری را به صورت سه بعدی طراحی و مدل سازی کنند. پنج آپارتمان هرکدام دارای یک فضای نشیمن باز و فضای ناهارخوری در قسمت جلویی و سه اتاق خواب و دو حمام در شمال هستند که به شکل C در اطراف یک خلأ تنظیم شده اند تا از نور روز به مقدار کافی برخوردار شوند. قالبگیری نیز در بین مراحل ساخت ساختمان به سهم خود از حساسیت ویژهای برخوردار است؛ برای مثال در هنگام روغنکاری قالبها باید دقت شود که روغن به آرماتورها سرایت نکند؛ در غیر این صورت بتن و میلگردها به هم نخواهند چسبید و استحکام ساختمان به خطر خواهد افتاد. سازه فلزی مزایای بی شماری در بر دارد اما در کنار این قابلیت ها از محدودیت اجرایی برخوردار است.

برای اولین بار در سال 1886 مهندسان و معماران انگلیسی از سازه های فولادی سر نورد به منظور پوشش دادن بامها، دیوارها، نماها و سقف های صنعتی استفاده کردند. آئین نامه های اجرایی و دستورالعمل های استاندارد برای سازه سنتی همه تجربی هستند، به همین دلیل هیچ تضمینی مبنی بر علمی بودن ساخت آن وجود ندارد. به همین دلیل می توان ساختمان های بلندتری با آن ساخت. این گونه ساختمان ها در کشور ایران به دلیل کمبود منابع چوبی کم تر بنا می شود. سازه های متداول در کشور شامل سازه های سنتی، بتنی، فلزی، آجری، چوبی و صنعتی می باشند که در این نوشته از ساختمانچی به معرفی آن ها می پردازیم.

به دلیل کاربردهای بالای این نوع سازه تیم مرکزآهن تصمیم گرفته است شما را با سازه LSF بیشتر آشنا کند. تا سال ۱۹۹۰ بکارگیری قطعات CFS در بخش ساختمان سازی تجاری رواج یافت ولی به دلیل هزینه بالای ساخت و ساز مسکن با قاب فولادی سبک؛ استفاده از این سیستم در ساخت و ساز مسکن به طور گسترده مورد قبول واقع نشد. در صورت اضافه کردن بادبند این شیوه ساخت برای مقاومت در برابر بارهای جانبی؛ از جمله بارهای حاصل از باد و زمین لرزه خیلی مناسب می باشد.مهاربندها با استفاده از ورقهای نازکی به ضخامت 0.8 تا 2 میلیمتر ساخته میشود. یکی از نوین ترین سیستم های ساختمانی که امروزه مورد استقبال بسیاری از طراحان، معماران و پیمانکاران ساختمانی قرار گرفته است، سیستم های ساخت سازه های فولادی سبک یا به اختصار سازه LSF است. این سیستم پیش ساخته که به دلیل مطالعات و تحقیقات انجام شده در کشور در بیشتر کشورهای دنیا به خوبی شناخته شده و مزایای قابل توجهی در ساخت و ساز ایجاد نموده است، در کشور ما سیستمی بسیار جدید و ناشناخته محسوب می گردد. طراحی سازه های فولادی معمولا به دو روش طراحی تنش مجاز/مقاومت مجاز یا طراحی با ضرایب بار و مقاومت انجام میگیرد.

این سازه ها در تمام شرایط آب و هوایی مقاوم بوده و اگر پوشش بتن به خوبی اجرا شود، نم و رطوبت هیچ آسیبی به آن ها وارد نخواهد کرد، از این رو عمر آن ها در مقایسه با سایر سازه ها بیشتر است. کاربردهای اسکلت فلزی سبک از مسکن های کم ارتفاع گرفته تا سازه های چند طبقه و آسمان خراش ها، از جمله قاب های سازه ای پانلی، سیستم های دیوار پرکننده خارجی و ساخت و ساز مدولار کاملاً تمام شده در خارج از محل را شامل می شود. در این روش از پروفیل های فلزی استاندارد و مونتاژ پیچ و مهره ها استفاده می شود. اسکلت اصلی این نوع ساختمان ها آجری است و برای ساخت سقف نیز از پروفیل های فولادی و آجری به صورت طاق ضربی استفاده می شود. در حال حاضر به دلیل نوسانات بالای قیمت پروفیل های فولادی اکثر سازندگان ترجیح می دهند از این سازه استفاده کنند. در حال حاضر بالغ بر ۲۰ تن از سازندگان مطرح خانه های مسکونی در انگلستان به منظور ساخت خانه های یک و دو طبقه از این سیستم استفاده می کنند. برای ساخت سازه صنعتی از روش هایی نظیر LSF، TCF، ICF وB & N استفاده می شود.